Zindelijkheid update, toch maar even stoppen?

het ging eerst heel goed met rico’s zindelijkheid, maar sinds de vakantie dus minder ineens. nu hebben we het weer op gang, dat hij dus echt weer op de wc wil plassen, en we begonnen hetzelfde als in het begin, met stickers etc. en om het uur op de wc. nu gaat het echter steeds mis in de middag. hij blijft droog tot een uur of half 3 en dan gaat het tot een uur of 6 alleen maar fout, hij wil niet op de wc en als ie dan gaat komt er niks uit en lukt het hem niet. ik blijf hem prijzen als het lukt, en geruststellen als het niet lukt. niets geks dus. maar dan gaat die broek weer aan (geen pampers meer) en dan nog geen 10 seconde later plast hij erin of poept in zijn broek.
iemand nog tips? want vanaf de avond gaat het weer prima!

Gewijzigd door - MamavanRico op 21 Aug 2011 14:58:53

Misschien is ie dan wat vermoeider dan, en kan zich niet meer concentreren op het ophouden van zn plasjes, of juist het laten lopen als ie op de wc zit.
Misschien ook omdat er in de vakantie een stukje ritme wegvalt? Of niet? Jij bent natuurlijk toch altijd thuis met hem… dus wat dat betreft niet veel verandering natuurlijk…

inderdaad een terug val, maar ik begon in de eerste instantie in de meivakantie en toen was ie binnen 1 week overdag droog. tot hij weer naar school ging toen ging het even mis maar werd later snel weer goed opgepikt. en toen op vakantie en ja toen ging het dus helemaal de mist in omdat hij ook heel ziek was geweest toen. maar nu zijn we dus al weer vanaf 18 juni opnieuw begonnen en oke hij had een terug val, maar waarom heeft hij het nu ineens nie tmeer door dan? terwijl toen we in de meivakantie begonnen met het potje hij halverwege de meivakantie al op de wc ging EN snapte hoe het op de wc plassen moest EN hij was zowel overdag als s’nachts 9 van de 10 keer droog. nu blijft het zeg maar een dalende lijn ipv een stijgende… ik blijf matuurlijk doorgaan met alles wat ik al deed, maar inwendig?? vind ik het best lastig dat hele zindelijke proces. zeker omdat ik er nu geen hoogte meer van krijg omdat hij het in het begin zo snel doorhad en nu ineens niet meer lijkt te werken

Hmmm tja… het kan ook zijn dat de nieuwigheid er een beetje vanaf is nu. Dat hij het gewoon niet meer zo interessant vind, en weinig zin heeft om er echt moeite voor te doen.

Maar veel andere tips als doorgaan op de weg zoals je het nu doet heb ik niet.
Misschien niet meer om het uur op de wc zetten? Kan zijn dat hij daardoor zo getraind wordt op ‘op de klok’ plassen, dat hij niet echt went aan het gevoel dat hij aandrang heeft en zelf in de gaten heeft dat hij moet plassen.

Hier zet ik dochterlief eigenlijk alleen nog op de wc voordat we gaan eten (anders moet ze standaard onder het eten plassen, en daar heb ik weinig zin in), en voordat we weggaan.
Voor de rest komt ze er eigenlijk altijd zelf mee en nooit meer ongelukjes qua plassen.
Alleen poepen heeft ze helaas nog niet echt door

@Bakmama, is er ook iets dat wij NIET het zelfde doen in de opvoeding? Hahaha vind het altijd wel grappig om te lezen

Nee wij begonnen juist met op klok op de wc zetten om het idd te trainen, maar toen gaf hij het op den duur zelf aan en hoefde ik niet meer op de tijd te letten maar nu geeft hij het dus niet meer aan…dat is het hele probleem.
Inderdaad na het drinken zet ik hem er ook op. ook na het eten, want meestal is het dan ook prijs
ik weet niet wat het probleem ineens is eigenlijk, begrijp er ook niet veel van.
Ik zei het al eerder en nu weer: dit is tot nu toe toch het moeilijkste qua de opvoeding. Geef mij maar peuterdriften, daar kan ik veel beter mee omgaan

Hahaha pas maar op met wat je zegt straks krijg je ze nog ook!

Maar is idd frustrerend… als het een tijdje goed gegaan is, en je dus eigenlijk weet dat ie het kan. En het vervolgens niet meer lukt

hahaha ooh maar die krijgen we al hoor maar ik vind het gewoon niet moeilijk dat peuterpuberen, soms wordt ik er wel echt chagerijnig van maargoed, 9 van de 10 keer is hij gewoon erg lief dus ik ben dat peuteren zo weer vergeten.
Idd dat is frustrerend, ik hoopte dat ik hem in de zomervakantie zindelijk kreeg maar wat ik al eerder zei, zoveel broekjes heb ik nie, ik ben gewoon in 2 dagen door alle onderbroekjes heen, heb nog 4 boxers en die wil ik graag schoon houden dus ja dan moet die rot pamper maar weer aan als het nou warm weer was liet ik hem gewoon in zn blote billen lopen met een lang shirt erover oid… dan had ik dat geleuter niet

Dylano heeft vanaf vorige week donderdag geen luier meer aan, maar men wat een gedoe allemaal zeg Heb daar eigenlijk helemaal het geduld niet voor weet ook totaal niet meer hoe ik het bij madelon aangepakt heb. Maar het gaat redelijk, maar heb zo’n super eigenwiijs mannetje. Hij kan het hartstikke goed maar heeft er af en toe zo geen zin in. Heb al afgeleerd om de hele dag te vragen Dylano moet je plassen. Ik zie het meestal wel aan hem want dan gaat hij wiebelen of pakt aan zijn pieppie
Af en toe zegt hij het zelf (zelden!!) Maar hij snapt het dondersgoed. Want als we weggaan moet hij van tevoren even naar de wc en als het dan niet lukt pech ehad maar zeg wel dat hij voorlopig niet kan. vandaag ook anderhalf uur in de speeltuin, maar netjes met plassen gewacht tot hij weer thuis was.Dus hij kan het goed zat maar verdomd het af en toe gewoon.

Dit word weer zoiets als met lopen en praten, pas wanneer meneer het wil en dat al ws met alles zo blijven is me voorspeld Hij liep met 10 maanden aan tafel en zei papa en mama, het eigenlijk lopen kwam pas met 15 maanden want hij kwam overal waar hij zijn moest. praten doet hij nu pas sinds 3 maanden want hij maakte het wel op een andere manier duidelijk. En dit gaat weer zo. Als ik vraag moet je een luier aan zegt hij heel vrolijk ja Maar ik ga dit winnen hoop ik

Liefs Michelle

@Michelle: gaan we samen dan de strijd aan? ik moet iemand hebben die met mij gaat strijden

Doen we Inge

Liefs Michelle

kunnen we ook bij elkaar klagen als het WEER constant mis gaat beter dat wij het op elkaar afreageren dan op de kids, want dat stimuleert ook totaal niet geloof ik hahaha

Nee niet echt scheld ik jou wel verrot als het hier hele dagen misgaat en bij jullie niet

Vandaag maar een keertje mis

Liefs Michelle

haha heerlijk scheld maar raak je hebt mn msn he hahaha
oh enne hier vandaag dus 3 keer mis gegaan, en 2 keer erin gepoept.
het is dus echt flink misgeegaan, het plassen vanaf halverwege de middag, en s’ochtends 1 keer gepoept en tegen de avond ook weer.

Poepen heeft Dylano nog geen 1 keer op de wc gedaan, maar ook pas 1 keer in zijn onderbroek. Hij poept meestal 's morgens vroeg en dan heeft hij zijn luier nog aan moet eerst goed wakker zijn voor zijn luier uitgaat

Liefs Michelle

hahaha nou dat is dan lekker! ik kan 2 keer per dag poepbroeken uitspoelen, heb jij even geluk! maar hij poept dus maar 1 keer per dag? wow… dat is fijn!

Meestal wel, let op he nu ik dit schrijf poept hij morgen een keer of 3

Liefs Michelle

haha of 6

Het gaat steeds minder goed met het zindelijke proces, ongelukjes zijn van 2 per dag naar constant gegaan. hij plast ook wel gewoon op de wc maar ik ben continue aan het wassen en heb dus maar besloten weer de pamper aan te geven omdat ik kleding te kort kwam. ik zit even vast, weet even niet meer welke richting ik op moet met m. ik ben absoluut niet gefrustreerd hoor, maar ik zit er over te denken alleen. en ik heb zoiets van: wil ie niet dan mara niet, ik ga m echt niet dwingen om op die pot te zitten. het begon eigenlijk met door zn benen zakken omdat hij gewoon iets wilde om over te zeuren en om over de driften, jullie weten hoe dat gaat want uiteindelijk wilde hij wel gewoon naar de wc om te plassen.
dan was het soms: WEL PLASSEN, dus ik pak m op: NIET PLASSEN. en nouja zo ging het cirkeltje rond en ik ben geen halve gare die m dan wel dan niet dan wel dan niet op de wc zet tis goed. het is of je gaat of je gaat gewoon niet. nouja hij deed wel telkens zin plasje op de wc maar na een week of 2 plaste hij ook voortdurend in zijn pamper. het poepen gaat super op de wc, dat gaat echt super goed en op 1 a 2 ongelukjes per week poept hij altijd op de wc. maar met het plassen…het wil gewoon niet lukken!
nu zit ik te denken: is hij er uberhoudt al wel aan toe?! het ging in de meivakantie zooo supergoed. hij was bijna 6 dagen droog en toen kreeg hij een kleine terugval omdat hij weer naar school ging. sinds dien bleef hij af en toe een ongelukje wel houden. Toen zijn wij op vakantie gegaan en hij was ruim 4 dagen droog. toen hij ziek werd ging het weer mis, en eenmaal thuis (nog ziek) ging het alleen maar mis en wilde hij dus niet naar de wc. vond ik niet erg want ja het arme schaap was gewoon ziek, ik snap dan ook wel dat hij bar weinig energie heeft om zn plas op te houden.
maarja sinds dien is het dus hommeles. ik krijg m geen dag meer droog. ik push hem absoluut niet, en ja vanaf het moment dat het peuteren echt begon hier gaat het dus ook mis met het zindelijke proces.
wat moet ik nou? gewoon maar stoppen? helemaal niet meer op de wc zetten? want ik zie na een paar weken afkijken steeds meer verslechtering ipv verbetering.
maar het poepen ja gek genoeg gaat dat super!

ik zou het even met rust laten. even een maand of 2 a 3 de pamper weer aan, en eventueel daarna weer proberen. En in de toekomst, elke dag even een was draaien als je weer met zindelijkheid begint, dan heb je altijd genoeg kleren.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers