Rico wil weer op het potje JEUJJ!
enfin… het punt is nu… hij wil liever op de wc op zijn schildpad wc verkleiner.
ofja wil liever… het is meer dat hij daar tenminste blijft zitten en op het potje is hij te onrustig.
nu heb ik hem het peuter plasboekje uitgelegd… bij elk plasje krijgt hij een sticker.
of het nou een paar druppels zijn of een flinke plas dat maakt niet uit.
bij elke volle bladzijde (zijn 20 stickers) mag hij een kleinigheidje uitzoeken en als het boekje vol is en hij overdag zindelijk is mag hij een groot cadeau uitkiezen.
dit is hem dus allemaal duidelijk…
nu is het punt… ofja het zijn er 3…
als hij op het potje zit kan ik duidelijker zien of hij iets gedaan heeft dan in de wc.
wij hebben namelijk zo’n wc dat het bijna niet te zien is of er iets is gebeurd en je hoort het ook niet altijd. wel als hij een grote plas zou doen maar niet als hij omdat hij het spannend vind nog een heel klein plasje zou doen met maar een paar druppels. en ik vind… dat als hij toch een paar druppels heeft gedaan hij ook een sticker mag uitzoeken en die in het boekje mag plakken.
maar goed op de wc zitten gaat dus beter dan op het potje, en op het potje zou ik het beter kunnen zien dan in de wc…
dus wat nu??
punt 2; we zijn nu bezig met de wenperiode.
ik zet hem nu 3 x per dag op het potje, zodat hij vast kan wennen. ik vind het namelijk niet opschieten ivm schooltje om hem zindelijk te gaan maken (buiten het wennen om dan he)
en dadelijk in de schoolvakantie is het lekker warm (ga ik van uit) en kan hij in zijn blote billen rondrennen en dus op de pot gaan wanneer hij wil of wanneer hij moet. enfin is dit een goede aanpak om dan mee te beginnen?
punt 3: hij speelt vals! jawel. ik kijk even niet en ineens zitten er druppels in zijn potje.
dan zegt hij: kijk! PASJE DAAN!!!
maar dat kan helemaal niet want zijn pamper heeft hij aan en zijn broek.
wat zie ik dan… de druppels lopen richting tafel…waar zijn drinken stond.
jaja… valsspeler. hij is dan oprecht heel trots hahaha, en ja ik moet hem dan teleurstellen met geen stickers.
enfin we zijn er vandaag mee begonnen en nog geen stickers.
hij wilde morgen toch op school ook een keer proberen…wat wel moet want hij is daar de halve dag. dus we zien wel…
maar goed wat vinden jullie hier overal van?
Gewijzigd door - MamavanRico op 15 Apr 2011 14:00:15
Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Apr 2011 17:38:13
Gewijzigd door - MamavanRico op 16 Apr 2011 17:42:18
Gewijzigd door - MamavanRico op 22 Apr 2011 14:40:23