Zin doordrijven

Volgens mij ken ik mijn zoon redelijk goed Na een hap of 10 had hij het wle weer gezien.
Hij wil het allemaal zelf doen, dus we gaan het morgen is even op een andere manier proberen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Afgelopen dagen ging het bij ons wel goed, de nachten ook, maar vandaag was Eva behoorlijk sjaggo. Ik was werken, dus papa was thuis. Ze wilde dus NIET slapen, maar dat kwam doordat ze pas om 08.15 uur wakker was. Stopte hij haar om 15.00 uur in bed, na twee mislukte pogingen eerder op de dag en toen sliep ze tot 17.30 uur. Dat ritme heeft ze normaal nooit, dus er klopte allemaal niks meer van. Ze heeft ook geen fruithap gehad…Natuurlijk weigerde mevrouw te gaan slapen om 19.30 uur en ze heeft liggen brullen. Ik gaf haar nog een flesje, want ze had weinig gegeten en nu is ze wel stil in elk geval…Duim, duim.

De kerstdagen waren gezellig, maar véél te druk. Ze heeft neefjes en nichtjes die haar constant willen oppakken en eten willen geven als ze moet eten, ooms die haar knuffelen, opa’s en oma’s die willen dat ze iets doet…En ze vindt het allemaal prachtig. Maar ja, nu was ze dus niet te genieten en brulde ze om alles en niks. Wat dat betreft mag het gauw januari zijn, RUST in de tent qua feestdagen en veel eten! Enne…hier wil ze dus ook alles zelf eten…dat zijn een paar mislukte happen en daarna schudt ze ‘nee’ als ik iets wil geven. Terwijl ze wel trek heeft! Raar he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja erg he.
Hoe lossen de ander mama’s dat op? of hebben wij gewoon 2 eigenwijsjes???

Liefs Michelle

Hier gister ook een miep die haar eigen plan trok. Ook alleen met pappa. En ook niet willen slapen om 11.00, wel om 14.00 en ook tot kwart voor vijf. Om 20.00 sliep ze om vervolgens van 3 tot 5 een prive feestje te hebben. Ze sliep weer toen ik wegging vanmorgen. Mijn moeder is vandaag bij mij. Die wilde met haar gaan wandelen dus ik zei al laat haar maar naar de kinderboerderij lopen en daar lekker scharrelen, dan kan ze der overtollige energie kwijt. Ik merk het meteen als ze niet naar het kdv gaat.

En dat eten. Ik geef haar een lepel en dan schep ik er wat op en zij stopt hem in der mond en ze probeerd ook zelf eten op der lepel te doen en soms lukt dat aardig en zo eet ze nu haar eten want voeren wil ze niet meer. Dit geld overigens bij ons alleen voor dingen die ze echt niet met der handen kan eten zoals gister der lasagna. Oh enne potjes wil ze steeds minder hebben. Ze vind ze niet lekker meer.

Groetjes,

Michèle

De oplossing: zelf laten aanklooien. Anders komt er hier ook geen hap in z’n mond.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Seth wil af en toe ook echt niet eten, en dan laat ik hem ook zelf aanklooien!
Ik probeer wel eerst of hij het bij mij pikt, maar anders mag hij het zelf proberen. Ik ben eigenlijk een beetje allergisch voor die rotzooi, en het met de handen eten Maar ik geloof dat ik het och mar toe moet laten, want anders wordt het helemaal niets…

Seth had vanacht ook weer wat aandacht nodig, en is na de nodige bezoekjes van papa en mama, en heel veel krijsen na 1,5 uur weer in slaap gevallen.
Hoop dat hij vanacht beter slaapt ivm zijn verjaardag morgen!

Liefs, Anne

Ik laat hem wel zelf aanklooien das het punt niet maar met lepel werkt helemaal niet. Prak met handen doet hij niet Dus wordt nu vork proberen. Vanavond krijgt hij potje dus vrees het ergste

Liefs Michelle

Eva zit nu ook in een niet willen eten-fase. Alsof ze allemaal naar elkaar luisteren! Ze eet behoorlijk slecht, zeker haar brood. Vanmiddag waren het maar 5 stukjes ofzo, terwijl ze eerst 2 sneetjes at! Soms eet ze het wel hoor, maar net hoe haar pet staat. En het fruit weigerde ze ook al, dat hoofdje schudt maar ‘nee’. Ik laat het maar zo. Wil ze niet, dan niet. Maar ze smeet weer de lepel uit mijn hand en daar kan ik niet goed tegen! Het toetje, vaak een Danoontje, mag ze zelf uitlikken/lepelen, de helft gaat er langs…Maar ja, zo moet ze het toch leren. Ze vraagt ook niet om eten en dan denk ik: ze heeft waarschijnlijk geen trek of domweg geen zin om te eten. Dat hoort volgens mij ook bij die peuterpuberteit! En net als Anne kan ik die troep ook maar moeilijk aanzien. Ik heb nu van die slabbertjes met mouwen en dan mag ze naar hartelust rotzooien…Ik moet wel, anders leert ze het nooit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hier is het tot nu alleen het warm eten, en zowaar heeft hij vanavond heel zijn potje leeggeten. bord op de kinderstoel, zelf een lepel en papa een lepel. en dat ging goed.

Liefs Michelle

hier hebben we het de afgelopen week weer te verduren gehad met het niet willen eten. het begon eerst met het avondeten, overdag at ze d’r brood prima maar de afgelopen drie dagen wilde ze helemaal niks meer. nou ja een paar hapjes brood maar daar heb je t dan ook mee gehad.
sinds vanavond heeft ze blijkbaar besloten dat het weer leuk is geweest, want ook vandaag wou ze de hele dag niet eten (over de hele dag bij een halve boterham), echt totaal geen interesse in wat ik d’r voorschotelde. en vanavond was het ineens weer over en zat ze weer heerlijk te smullen. hier is het ook lekker zelf laten eten. gaat eigenlijk hetzelfde als bij michèle wij scheppen wat op d’r lepeltje en dat stopt ze in d’r mond en ze probeert dat dan zelf ook, stukjes vlees of groente stopt ze ook wel met d’r handjes in d’r mond, maar dat vind ik nou niet zo’n punt.

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

@lalala: bijzondere dag morgen! Alvast veel plezier!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker