Tja, weet even niet hoe ik de topic titel anders moet noemen. Maar wil de titel even netjes houden Sinds een week doet Tim erg moeilijk met verschonen. Tenminste hij ligt wel gewoon rustig en we mogen alles doen, maar we mogen zijn piep niet meer schoonmaken. Hij houd echt zijn beentjes stijf bij elkaar en gaat huilen. Er is niks aan de hand qua pijn ofzo. Want zodra de luier weer om is liggen zijn beentjes wel gewoon uit elkaar. Hij trilt helemaal als we hem daar schoonmaken. We hebben al heel vaak uitgelegd dat we het moeten schoonmaken en waarom en dat dit normaal is etc etc. Een plasluier is dus lastig, maar een poepluier is helemaal een uitdaging. Want na een tijdje doe ik dan zelf zijn beentjes uitelkaar. Maar een plasluier is zo schoongemaakt. Maar als je geen medewerking krijgt bij een poepluier, maar alleen tegenwerking dan komt het al snel overal.
Het wordt van kwaad tot erger, want sinds dit weekend loopt hij ook niet meer normaal als hij naakt is. Hij liep normaal gewoon zelf van de badkamer naar zijn eigen slaapkamer. Nu ook wel, maar dan loopt hij zo ongeveer met X beentjes en een beetje gebogen om zijn piep te verbergen. Zelf lopen we gewoon naakt door het huis en zijn hier ook open over. Als hij bij mij bijv. iets aanwijst leg ik hem alles uit. Dus ja daar kan het niet aan liggen. Ook onder de douche staat sinds dit weekend op 1 been en slaat zijn andere been erover heen. Om zo volgens mij te proberen zijn piep te verbergen.
Zijn er mensen die dit herkennen of die een tip hebben hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Want wat we ook uitleggen en hoe vaak we ook zeggen dat we hem gaan pijn doen als we hem daar schoonmaken het helpt gewoon niet.
Misschien wel een fase wat we moeten negeren, maar ik ben benieuwd of jullie dit herkennen.
Groetjes,
Sandra