Bedankt voor jullie reacties.
@Woezel, de invalkrachten zijn allemaal gediplomeerd. Maar er zijn wel eens stagaires op de groep. Het is idd niet gek gedacht dat zij misschien wat harddhandiger zijn.
Maar misschien is het toch schaamte. Ik dacht echt dat ze daar nog te klein voor zijn. Maar als ik het verhaal van bakmama en Mamalawi lees, zou dit toch kunnen.
Al vanaf dat dit speelt maken we hem heel goed duidelijk wat we gaan doen. Dat het geen pijn doet en dat het schoonmaken etc erbij hoort. Dat alle kindjes schoongemaakt worden en dat ze het zelf mogen doen als ze groter zijn etc. Ook ziet hij ons gewoon naakt in de douche lopen, zonder dat we hier moeilijk over doen. En we leggen alles uit wat hij vraagt.
@vlokje eerst dacht ik ook nog aan een liesbrueuk. Maar ik ben er wel zeker van dat dit het niet is. Hij springt en doet alles, dus dan zou hij dat ook niet kunnen als het een liesbreuk is.
Vanmorgen gingen we zoals altijd op donderdag zwemmen en na het zwemmen zet ik hem daar altijd naakt onder de douche. Dit weet hij want zodra hij onder de douche staat probeert hij zelf altijd al zijn zwembroek en zwemluier uit te doen. Zo ook vandaag, dus ik dacht dit gaat goed. Maar toen ik hem wilde helpen riep hij ineens dat zijn zwembroek niet uit hoefde. Toch doorgezet en uitgelegd dat we dit altijd doen etc. Toen mocht de zwembroek uit en heeft hij normaal gedoucht. Vanmiddag voor het slapen gaan wel weer moeilijk doen bij zijn poepbroek, maar na wat gepraat en hem gerustgesteld te hebben deed hij zijn beentjes wijdt.
Ik denk dus dat het of toch schaamte is of er is iets voorgevallen op de creche waar hij schrik aan over heeft gehouden.
Groetjes,
Sandra