Zijn piep niet mogen zien

Moeilijk Sandra, ik heb het zo gevolgd en dacht in eerste instantie ook dat er toch wat was voorgevallen op het kdv. Eva heeft soms ook een roder spleetje als ze daar vandaan komt. Ik heb ook het idee dat stagiaires bv misschien iets harder wrijven met verschonen of dat ze daar misschien net iets langer in een poepbroek loopt? Ik weet niet? Wat Woezel zegt, daar vind ik dus wel wat in zitten. Maar het kan ook pijn zijn…Ik zou denk ik, wat Mriek ook zegt, even het CB bellen. Zij weten misschien wel of het iets is wat bij de ontwikkeling hoort, als een soort van schaamte/lichaam ontdekken, of dat het toch iets pijnlijks is. Heel zielig voor Tim dat hij zich niet op zijn gemak voelt en zo gespannen is! Hopelijk komen jullie er gauw achter wat het is! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Tja Jada zit nu volop in die fase hoor, het komt en gaat bij ons met vlagen, maar omdat ik zelf nogal een n@@ktloper ben krijgt ze toch wel mee dat het niet iets is om binnen het gezin verlegen over te zijn, maar ja ik laat het maar, alleen met onderbroek in bad daar beginnen we niet aan, wat ze dus 2 weken geleden wilde! Tja en straks zal het wel weer okay zijn. Ik heb haar wel uitgelegd dat ja niet buiten zo rond kan lopen, dat je daar toch minimaal een zwembroekje moet aanhebben! Moeilijk he, je doet wat je denk dat goed is, als moeder, daar vertrouw ik dan maar op!

Bedankt voor jullie reacties.

@Woezel, de invalkrachten zijn allemaal gediplomeerd. Maar er zijn wel eens stagaires op de groep. Het is idd niet gek gedacht dat zij misschien wat harddhandiger zijn.

Maar misschien is het toch schaamte. Ik dacht echt dat ze daar nog te klein voor zijn. Maar als ik het verhaal van bakmama en Mamalawi lees, zou dit toch kunnen.

Al vanaf dat dit speelt maken we hem heel goed duidelijk wat we gaan doen. Dat het geen pijn doet en dat het schoonmaken etc erbij hoort. Dat alle kindjes schoongemaakt worden en dat ze het zelf mogen doen als ze groter zijn etc. Ook ziet hij ons gewoon naakt in de douche lopen, zonder dat we hier moeilijk over doen. En we leggen alles uit wat hij vraagt.

@vlokje eerst dacht ik ook nog aan een liesbrueuk. Maar ik ben er wel zeker van dat dit het niet is. Hij springt en doet alles, dus dan zou hij dat ook niet kunnen als het een liesbreuk is.

Vanmorgen gingen we zoals altijd op donderdag zwemmen en na het zwemmen zet ik hem daar altijd naakt onder de douche. Dit weet hij want zodra hij onder de douche staat probeert hij zelf altijd al zijn zwembroek en zwemluier uit te doen. Zo ook vandaag, dus ik dacht dit gaat goed. Maar toen ik hem wilde helpen riep hij ineens dat zijn zwembroek niet uit hoefde. Toch doorgezet en uitgelegd dat we dit altijd doen etc. Toen mocht de zwembroek uit en heeft hij normaal gedoucht. Vanmiddag voor het slapen gaan wel weer moeilijk doen bij zijn poepbroek, maar na wat gepraat en hem gerustgesteld te hebben deed hij zijn beentjes wijdt.

Ik denk dus dat het of toch schaamte is of er is iets voorgevallen op de creche waar hij schrik aan over heeft gehouden.

Groetjes,
Sandra

@Sandra, ik snap dat je zegt ze zijn allemaal gediplomeerd, ik heb ook een hbo opleiding gehad, sociaal pedagogische hulpverlening, en ik kan in principe zo aan de slag bij een kdv, ook al ben ik volgens sommige overgekwalificeerd, maar dan nog heb ik helemaal niks gehad op mijn opleiding over het verwisselen van luiers, of nou ja, uberhaupt iets over de verzorging van baby’s kleine kinderen. Wel natuurlijk over de ontwikkeling. Wat ik bedoel te zeggen is, dat een diploma niet altijd wat zegt. Niet dat het nu per definitie zo gegaan hoeft te zijn, het kan ook heel goed schaamte zijn, maar ik wilde toch even duidelijk maken dat een diploma niet altijd alles zegt.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Dat is waar Woezel. Maar ik bedoel ook te zeggen dat het niet zomaar mensen zijn die van de straat geplukt zijn. Het KDV waar Tim zit heeft meerdere vestigingen. Ik geloof wel 10 of 15. En zij vallen in voor krachten die ziek zijn etc. Ze werken dus gewoon iedere week in de kinderopvang, dus hebben wel gewoon de ervaring. Alleen geen vaste groep. Maar goed het zou zomaar wel met een stagiare of invalkracht te maken kunnnen hebben. Hoop dat we er snel achter komen.

Groetjes,
Sandra

Daar heb je gelijk in, als ze op meerdere groepen invallen mag je idd aan nemen dat ze het weten, maar idd een stagaire ofzo, tja daarbij kan het wel zo gebeuren. Ik hoop in ieder geval dat Tim er snel geen last meer van heeft, en dat jullie er achter komen waardoor dit zo is ontstaan. Vervelend hoor als je niet weet waardoor het komt!! Laat je het ons nog even weten als je er achter bent?

liefs woezel

Ach gossie, dat hij je dat zoveel later kon vertellen joh. Hoe is het met oma?

Groetjes,
M

Wat fijn dat het goed met haar gaat inmiddels, al moet ze er wel veel voor doen zo te lezen. Zo zie je maar weer hoe er meer in de koppies van die kleintjes om kan gaan dan wij denken. En bijzonder dat ze dat later kunnen navertellen!

Groetjes,
M

Sorry dat ik zo laat reageer, maar we zijn een lang weekendje weggeweest. Dus ben nu weer aan het bijlezen We zijn een weekend naar een huisje geweest en daar ging alles goed. Douchen, in bad, luier verschonen etc. Ook vandaag gaat het verschonen prima, dus ik begrijp er niks meer van. Maar ben allang blij dat het weer zo goed gaat.

Bakmama, wat bijzonder zeg dat hij het zoveel later nog na wist te vertellen. Echt knap van hem.

Groetjes,
Sandra

Fijn dat het nu weer over lijkt te zijn en het dus blijkbaar een fase was? Hopelijk blijft het nu goed gaan! Enne…jullie hebben dit weekendje geen regen gehad volgens mij he?

@Bakmama, hoe Thijs dat zei van oma’s haartjes die uitvielen…ik kreeg er bijna traanogen van. Hoe lief dat hij dat zei en dat hij zich dat zo kon herinneren!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers