Zijn dit muggenbulten?

Even een vraagje, wij zijn vorige week op vakantie geweest en in de 1e nacht dat we daar waren is Daan behoorlijk gestoken door muggen. Tenminste we denken dat het muggebulten zijn, want er waren daar erg veel muggen. Hij heeft ze nergens anders alleen in zijn gezicht. Kunnen jullie zien of dit muggenbulten zijn?

Deze foto heb ik s’ochtends gemaakt toen ik hem met al zijn bulten in zijn bedje aantrof. Na deze foto zijn er nog meer bijgekomen. Ik hoop dat de foto duidelijk is, want die is met mijn I phone gemaakt.

Hoe lang duurt het voordat muggenbulten wegtrekken, want ik vind het wel erg lang duren? Nu 1,5 week geleden! Daan heeft in ieder geval mijn bloed. Tim en Daan lagen samen op een kamer en Tim is amper geprikt. Ook papa en ik uiteraard samen op de kamer en alleen ik ben lekgestoken

Groetjes,
Sandra

Sliep-ie op vakantie in een eigen bedje of in een bedje van het vakantie-adres?
Als hij in een bedje van het vakantie-adres sliep, dan zouden ook weleens beetjes van bedwantsen kunnen zijn.

En dat verklaart dan ook waarom Daan wel gestoken is en Tim niet, want in Tim z’n bed hoeven die beestjes niet gezeten te hebben.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Sep 2011 13:29:23

Zie hier voor meer info over bedwantsen:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=bedwantsen

Groetekes, Sje

Nee, we hadden zijn campingbedje meegenomen. Ook al was daar wel een campingbedje. Je weet maar nooit wie er allemaal ingelegen hebben etc. En vaak vind ik ze er smerig uitzien. Uit oogpunt van hygiene heeft hij dus gewoon in ons campingbedje gelegen.

Groetjes,
Sandra

Oké, dan is de kans dat het om bedwantsen gaat eigenlijk al nihil. Tenminste, al er tijdens andere vakanties geen bedwantsen in het campingbedje terechtgekomen zijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Sep 2011 13:32:38

Ik heb net je artikel gelezen, hoop niet dat hij dit heeft. Wel leerzaam in ieder geval om te weten, ik had nog nooit van bedswansen gehoort.

Ik ga voor de zekerheid als ik vanavond thuisben wel even in het campingbedje kijken. Maar ik verwacht niet dat ze hierin zitten. Afgelopen zaterdag waren we bij vrienden en toen heeft Daan ook in het campingbedje geslapen. En toen zijn er niet meer plekjes bijgekomen.

Groetjes,
Sandra

Goed in de naden, plooien en hoekjes van het matrasje en het bedje kijken. Daar verstoppen ze zich.

Groetekes, Sje

hoi,
Een week of wat terug werd ik gebeld door het KDV. Of ik Amy wilde ophalen want ze zat onder de bultjes en ze wisten niet wat het was…SCHRIKKEN natuurlijk. Toen ik haar ophaalde was ze net als anders…heel goed te pas, niet huilen, niets anders, maar idd bultjes op haar gezicht en 1 op haar hand. Niet zo veel als jou knul, maar het komt er in de buurt.
Toch naar de huisarts geweest, maar die gaf duidelijk aan dat het muggenbultjes waren…er zat geen vocht in en ze had niets anders gegeten of gedronken anders zou het nog een reactie op iets kunnen zijn…
Het duurde overigens bij Amy niet zo lang zoals jij noemt…1,5 week…
Ze was er met drie dagen vanaf.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Dank je, ga ik doen.

Brr vies idee dat die beestjes zich overal kunnen verstoppen.

Groetjes,
Sandra

sandra ik ga even met mijn toverstokje zwaaien hoor

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Bedankt Kim, je hebt mijn tickers weer teruggetoverd

Groetjes,
Sandra

Het campingbedje is aan een grondige inspectie onderworpen, maar gelukkig niks kunnen vinden.

Tja, wat het dan is blijft de vraag. Vandaag op de creche waren de meningen erg verdeeld. Mijn man bracht hem vanmorgen en de een zei de 5e ziekte, de ander de 6e ziekte en weer iemand anders zei de waterpokken. Maar ja hij heeft er geen last van, dus dan heb ik weer zoiets van moet ik er dan mee naar de huisarts of niet. Een leidster die zei dat het de waterpokken was zei wel dat waterpokken vaak bij de liesjes begint en niet vaak in het gezicht. Tim had de waterpokken toen hij 8 maanden was, maar die zat echt helemaal onder.

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra

6e ziekte kan het niet zijn want dan moeten ze eerst 3-4 dagen koorts hebben.
5e ziekte is het ook niet want dat is geen puntjes-uitslag maar vlekkerige uitslag.
Waterpokken zou kunnen, maar dat worden er steeds meer en het zijn echt blaasjes.

Toch maar op muggensteekjes houden dan, lijkt me.

Groetekes, Sje

Ik blijf ook denken dat het door de muggen komt. Waterpokken, daar lijken ze gewoon niet op. En zo lang Daan er geen last van heeft, zou ik het even laten.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Sylvie heeft ook sinds een week of 1,5 ofzo bultjes. Alleen zij heeft er een paar op haar benen, armen en dus in het gezicht. Sylvie is verder ook helemaal niet ziek en ook niet geweest. Het viel me alleen wel op dat toen haar truitje constant over 1 bultje heen kwam die wel geïrriteerd werd en dik en wit. Dus hier leek het inderdaad ook op muggenbulten, maar zo veel? Ze had er echt in totaal wel 12 ofzo. Er kwamen ook niet meer bultjes bij en ze werden ook niet erger. Ze begonnen wel als rode stipjes en werden daarna steeds dikker en op het laatst wat eelt kleur zeg maar en daarna gingen ze weer weg. Ik heb zoiets nog nooit gezien en wij hebben ook heel internet afgespeurd wat het zou kunnen zijn. Geen enkel ziektebeeld paste erbij want ze is gewoon niet ziek geweest. Omdat ze dus verder geen last had en gewoon zichzelf was hebben we er niks aan gedaan en zijn er niet mee naar de ha geweest. Nu verdwijnen ze gewoon weer. Dus wat het nou geweest is, geen idee maar het lijkt erg op wat Daan nu heeft. Ik zou dus gewoon ook afwachten als hij er verder geen last van heeft.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Die vakantielokatie waar jullie zaten, was dat een lokatie waar huisdieren in mochten? Anders zou je nog aan vlooienbeetjes kunnen denken (bijv. doordat er voor jullie iemand met een huisdier met vlooien daar heeft gezeten).

Groetekes, Sje

Het zouden heel goed muggen bulten kunnen zijn. Bo reageert best heftig op een muggenbult, ben daar een paar week terug ook mee naar de huisarts geweest, hij had een mega dik ooog, met allemaal vocht, oren die opgezwollen waren etc. Een soort van allergische reactie. De zwelling werd na een dag of 4 minder, maar de bultjes zelf, waren pas na een goede 2,5 week weg sommige pas na 3 weken. Duurde behoorlijk lang dus. De huisarts heeft geconsatteerd dat het muggen bulten waren. OP advies van hem een klamboe gekocht om Bo zijn bed. Dit werkt, wan geen nieuwe er bij gehad.
Van het weekend was hij op de camping aan het logeren bij opa en oma, en toen we hem ophaalden, weer een paar muggen bulten er bij , en weer een dergelijke reactie. Dus het kan best van een mug komen, de 1 reageert er heftiger op dan de ander, en het kan best zijn dat Daan toch pittig reageert er op.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Bij 5de/6de ziekte of waterpokken zouden de bultjes verder over zn lijfje ook voor moeten komen. Het zouden m.i. best muggebultjes kunnen zijn, bij Jasper duurt het ook behoorlijk lang voor die wegtrekken. En zie ik het goed op de foto dat Daan op de linkerkant van zn gezicht vrijwel geen bultjes heeft? Waarschijnlijk heeft hij dan op die kant geslapen waardoor hij rechts ‘lek’ geprikt is… hij heeft vast heel lekker bloed

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Jessey zat een jaar geleden ook eens helemaal onder de vlekjes/bultjes. Ik vond het in de verste verte niet lijken op muggenbulten, maar dat waren het wel. Ik had destijds ook een topic geopend hier:

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=19075

Ziet er wel iets anders uit, maar ik denk dat je mannetje ook muggenbulten heft! Ziet er sneu uit zeg Arm kind…

Groetjes Anouk

Het lijkt wel erg veel op het verhaal van jou goudvisje. Alhoewel Daan niet echt eelt op de plekjes krijgt. Maar de plekjes veranderen wel steeds van vorm. Dan bultjes, dan weer groter, dan weer kleiner, sommige weer platte vlekjes etc. Ik houd het zelf maar bij muggenbulten.

We waren vanmorgen bij de huisarts en zelfs hij wist het niet. Ik was er voor Daan, want hij loopt al bijna een maand af en aan ontzettend te hoesten. Maar deze week echt extreem erg. Voornamelijk s; nachts en ook al heeft hij er zelf geen last van. Soms hoor ik hem wel een uur lang hoesten, dus toch de huisarts maar gebeld. Hij heeft een ontsteking aan zijn luchtwegen, dus nu ventolin gekregen.

Meteen even naar de plekjes laten kijken. Nou ja kijken de huisarts begon er meteen over toen ik binnen kwam. Hij zei dat het geen waterpokken waren en hij twijfelde ook over muggenbulten. Hij had het nog wel over vetbultjes, maar ja de bultjes kwamen allemaal s’nachts dus zelf geloof ik daar niet zo in. Maar hij wist het ook niet zeker.

Maar ze zien er nu een stuk minder uit, dus hoop dat ze binnenkort wegzijn.

Groetjes,
Sandra

Groetjes,
Sandra