Ziet "iets" in het donker?!?!

Gisteren zei Aaron : 'ik wil het rolluik open mama".
Dus , Oke rolluik open gehouden en gezegd dat ie dan wel door moet slapen anders gaat het weer dicht. (hij komt nog steeds bijna nachtelijks)

Vannacht super gegaan…niks gehoord van 19.00 tot 6.20

Komt ie bij ons in bed liggen en zegt ie na een paar minuten “nou is ie hier”!
Huh?..wie is hier?
“die meneer bij de deur”!
Ik zeg: ik zie niemand.
Zegt ie: hij heeft een mind en handen.
Ik zeg"war zijn zijn ogen dan?
Die zie ik niet zegt ie.
nou… echt…ik heb gehoord dat kinderen tot 6 jaar dingen zien die wij niet zien…dus ik uit bed en bij die deur gaan staan…dus ik zeg…sta ik nu op zijn plek?
Zegt ie: je staat ernaast!
Ik meteen met mijn armen alle 2 de kanten ingeslaan zo van “ik verjaag hem wel”.

Maar goed…lang verhaal kort…hij ziet “hem’” snachts en daardoor durft ie niet goed te slapen.
DE REDEN van het snachts wakker zijn???

Met het rolluik open heb ik hem niet gehoord vannacht dus dat gaan we vannacht weer doen.

maar het gekke vind ik :
In 1938 zijn deze huizen gebouwd en wij zijn het 3e gezin in dit huis.
De 1e zijn verhuisd naar CANADA
De 2e zijn verhuisd naar BELGIE
en nu zitten wij erin dus er is nooit iemand in overleden oid.

Het is toch meestal zo dat er iemand in huis is gestorven en er DAN iets kan zijn…toch niet als er nooit iemand is gestorven?

Zou het gewoon angst zijn snachts dat ie daardoor wakker wordt?
Dat rolluik blijft voortaan open he!..da snap je wel!

Gr, Danielle
Iemand ervaring ermee…ik vind het maar apart maar wil hem wel geloven…hij was vanmorgen zo serieus!

Voor zover ik weet gebeuren dit soort dingen niet alleen als mensen ook in het huis gestorven zijn.

Bijzondere ervaring van je kleine man.

Ik heb geen nacht-ervaring, maar wel iets soortgelijks met onze oudste. Die was 2 en ik zat met haar te lunchen. Op een bepaald moment kijkt ze ineens om alsof ze geroepen is, zwaait en zegt enthousiast “Hallo!”.

HUH? Waarop ik dus vraag wat dat was.

Zegt ze (een soort verbaasd omdat ze blijkbaar dacht dat ik het ook gezien had) “Opa [mijn meisjesachternaam]! Ken je die niet meer dan?”.
Nou noemde ze mijn vader nooit “opa + achternaam”, altijd “opa + voornaam”. Dus daar kon ze die benaming niet van kennen.

Ik noemde de vader van mijn vader wel altijd “opa + achternaam” en die opa is overleden in 1983. Wat ik dus denk is dat ze die opa gezien heeft.
Daarna is er nooit meer zoiets gebeurd! Heel vreemd, maar niet eng ofzo.

Kan het zijn dat Aaron iemand ziet uit jullie omgeving die overleden is?

Groetekes, Sje

Ook raar ja…
nou mijn nicht is pas gestorven aan keelkanker maar eigenlijk kende hij haar “niet echt” dus dat zal het niet zijn.

Nee verder is er niemand in onze buurt overleden.

Ik ben er niet bang door ofzo…het huis is goed , helemaal verbouwd naar onze wensen en ziet er “erg fris van binnen uit”…dus niet grauw of volbeladen ofzo waardoor het raar oogt ofzo.

De mensen die r voor ons in hebben gewoond woonden hier 40 jaar maar omdat de vrouw een hersenbloeding had gehad kon ze de trap niet meer op waardoor ze een bungalow in poppel hebben gekocht.
We weten nu niet meer of ze allebei nog leven want wij wonen hier alweer 7 jaar.
Maar ook al is ze gstorven of hij…dan is dat niet hier gebeurd dus dat kan ook niet toch?

Aaron was niet bang vanmorgen toen hij"dat" zag.
Hij legde uit hoe hij eruit zag.

Ik weet wel een verhaal van een vriendin van mij die een huis hadden gekocht en haar zoontje (toen 6 ) zag een man…hij kon ermee praten en bleek dat de oude bewoner te zijn die daar gestorven was.
De psychiater had de jongen gezegd dat ie vragen moest stellen en dat ie moest zeggen dat papa en mama het huis hadden gekocht en dat hij daaropm in die slaapkamer sliep.
Met wierook hebben ze die kamer schoongemaakt.
Hij hefet hem daaarna niet meer gezien.
Mijn vriendin had een psychiater ingeschakeld omdat ze dacht dat haar zoon gek werd.

Toch gek dat die kleintjes iets zien…maar ik wacht vannacht af en misschien als ie er mogen nog eens over begint als ie bij ons ligt dat ik ernog eens over begin.

Gr, Danielle

Ik herken het verhaal wel. Voor ons verhaal zie de link hieronderhieronder.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=23715

Vooral serieus nemen en niet met een lachetje afdoen. Maar zoals ik lees doen jullie dat ook niet.

[img] Babytickers[/im

@Daniëlle, je zou eigenlijk eens moeten proberen erachter te komen of die vorige bewoner van jullie huis toevallig kortgeleden overleden is.

Wie weet zoekt-ie dierbare plaatsen nog op om zijn aardse leven helemaal goed af te kunnen sluiten.

Je hoort vaak de vreemdste ervaringen dus kan goed zoiets zijn.

Groetekes, Sje

Nou…vannacht weer super geslapen met rolluik open en gisteren eenmalig iets gezegd over “iets” en verder helemaal niet meer…
Ik denk toch dat ie schaduw heeft gezien door onze gordijnen heen en daar iets uit op maakte.

Hij kwam vrolijk naar ons toe en praatte over van alles lekker vrolijk.

Denk niet dat ie "bang " is snachts van iets maar ik begin er niet over en nu ik merk dat ie met rolluik open het zo doet gaan we dit voortaan elke avond doen.
Denk dat ie het gewoon altijd beangstigend dondker heeft gevonden in zijn kamer en dat ie er nu over is gaan praten is alleen mar goed want nu hebben we stappen kunnen ondernemen met meer licht te geven.

Dus…topic kan gesloten worden!

Gr, Danielle

nog effe…in zijn kamer heeft ie door het nachtlampje schaduw gezien en niet thuis kunnen brengen denk ik waardoor ie bang was…en daardoor licht sliep…heel die 4 jaar (denk ik)

Vanmorgen zei hij “fijn mama ik kan nu meer zien en ik heb heel de nacht mijn ogen dicht gehouden”!

Nou…super!

Gr, Danielle

Bij ons is het net andersom! hahaha, Hier in t nieuwe huis, hebben we zwarte rolgordijnen, geen licht meer… en Noah slaapt eindelijk ook eens door, zonder in ons bed snachts te kruipen! haha

Liefs, Melanie