Ziekenhuis geweest

Pfff dat was m het avondje wel weer… grote paniek gehad hier. Ik had vandaag en gisteravond steeds mijn onderbroek nat, en ging er eerst van uit dat het misschien urineverlies was. Maar vandaag ben ik erg druk geweest, en heb er verder niet erg bij stil gestaan. Rond 4 uur was mijn broek wel erg nat, en besefte ik dat ik de baby nog niet had gevoeld! Ik begon ineens erg te twijfelen of ik geen vruchtwater verloor…
In mijn eerste zwangerschap (24 weken) besefte ik op een avond ook dat ik de baby nog niet had gevoeld, en ben de volgende ochtend ter controle voor een echo naar het ziekenhuis gegaan. Daar bleek dat de baby was overleden, en dat er ook bijna geen vruchtwater meer was. De gynaecoloog vroeg of ik dat niet gemerkt had, maar nee, ik dacht dus urineverlies!
Alles kwam dus weer boven van toen, en in paniek ben ik met mijn vader en Danny naar het ziekenhuis gegaan. Gelukkig was er niks aan de hand!
Het is dus inderdaat urineverlies, want vruchtwater hebben ze op getest en dat was het niet, en een echo wees uit dat de baby het goed maakt, zijn of haar hartje klopt goed, en is ook beweeglijk. Er was voldoende vruchtwater, verder is er nog onderzocht of ik een blaasontsteking heb, maar ook dat was het niet. Een hele opluchting dus!
Ik moest het wel wat rustiger aan gaan doen vanaf nu, en kon zo dat urineverlies ook verminderen. Ik heb ook de laatste dagen steeds hele erge pijn in mijn maag, en steeds na het eten. dat heb ik ook even nagevraagd en hebben ze even gevoeld enzo, en ik moet kleine porties gaan eten en vaker op een dag. Ik dacht steeds dat ik iets verkeerdas had gegeten, maar het komt dus doordat de maag minder ruimte begint te krijgen door de groei van de baarmoeder, en dat ik dus niet anders, maar wel minder en vaker moet gaan eten. Gelukkig ook niks ernstigs dus…

Lilypie

Lilypie

Oh meissie wat zul jij geschrokken zijn! Fijn dat uiteindelijk alles goed blijkt te zijn!

Groetekes, Sje

O jee wat een schrik, vreselijk als die beelden ineens weer zo dichtbij lijken te zijn. Hoop dat je er nu gerust op bent. Lekker rustig aan doen en elke dag even de tijd nemen om te voelen of die kleine nog lekker kriebelt in je buik.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Tjonge, wat een schrik! Vooral na jullie eerdere ervaring kan ik me de paniek goed voorstellen. Het blijft toch altijd heel bijzonder vind ik als je een gezond kindje in je armen krijgt! En een zwangerschap is niet altijd vanzelfsprekend voorspoedig. Soms zorgt zo’n kleintje al voor een heleboel opschudding. Ik hoop dat vanaf nu het heel goed met jou en de baby gaat. Je moet nog wel een tijd. Veel succes met rustiger aan doen. En probeer ervan te genieten he? Wel goed dat je zo snel hebt gehandeld en dat je in het ziekenhuis ook snel terecht kon.
Groetjes, Mariëlle

Jeetje, meid!
Heel rustig aan proberen te doen dus even!
Pff… wat zal jij erg geschrokken zijn zeg.
Wel fijn dat er gelukkig niets aan de hand was.
Liefs, Anne

Lilypie

Pff kan me heel goed voorstellen dat je zo geschrokken bent. Zeker na wat je al hebt meegemaakt rondom je miskraam. Ben heel blij voor jullie dat alles goed is en hoop dat dat zo blijft gaan.

Veel sterkte en doe rustig aan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Joh, dat is schrikken. Ik kan me voorstellen dat er paniek in de tent was. Gelukkig is alles goed met het kleintje. Nou, rustig aan doen dan maar! sterkte!
groetjes, Daniella

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wat een schrik zeg. Gelukkig is alles goed en net wat de andere zeggen neem je rust

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Kan me voorstellen dat je even in paniek was. Gelukkig is het allemaal goed!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

tjonge jonge!
wat een schrik zeg voor jullie!
Nou lekker rustig aan doen!

Groetjes Gytha

Arme jij!! Gelukkig gaat alles goed met jullie!!

liefs.

Lilypie
Lilypie

Oh wat zal je geschrokken zijn meid! Gelukkig niets aan de hand. Rustig aan doen en gewoon weer verder genieten van die kleine hummel in je buik!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oh meid wat een schrik en dan ben je denk ik wel blij dat je alleen maar urine verloren bent. Maar nu wel aan jezelf denken he.

Groetjes,

Michèle

Pffff…ik heb net het verhaal van MiniBoy gelezen en nu dit…Ik dacht echt: ‘Nee!’ Gelukkig maakt het kindje het prima en verloor je alleen urine! Wat een schrik zeg! Rustig aan doen hoor meis!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Tweede Ticker

Pffff meid dat is schrikken
Gelukkig was alles goed en ja neem lekker je rust

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

De schrik slaat je dan om het hart! Wat verschrikkelijk fijn dat alles goed is. Wat zal dat een opluchting zijn.

Inderdaad goed je rust nemen, je doet het voor een goed doel!

Dankjewel voor jullei reacties! Het was inderdaat een heftige avond… Dat alles zo lang duurt in het ziekenhuis, dat maakt je zo onzeker… En alles van 2007 komt ook zo naar boven… Zelfs de zelfde gynaecoloog als bij die eerste bevalling kwam kijken! Brrrr… maargoed, ik heb dus geluk gehad, en een soort van ‘‘teken’’ gehad (zo zie ik het een beetje) dat ik nu echt wat meer rekening met de baby moet gaan houden… Ik ben al 20 weken, en sta er niet genoeg bij stil… Het is ook allemaal zo anders dan bij Joey! Ik ben zo druk met werk, hier in huis en Joey, dat ik helemaal geen tijd heb om me zo veel met de zwangerschap bezig te houden… Nu weet ik dus dat ik daar tijd voor moet maken, want dit is echt niet goed zo…
Ik durf haast niet te klagen nu ik ook het verhaal van Mini_boy heb gelezen… Maar ehh… die urineverlies is wel heel lastig… Heeft iemand misschien tips wat dat betreft?

Lilypie

Lilypie

Misschien kun je bekkenbodem oefeningen doen. En vaak naar de wc zodat je blaas niet helemaal volloopt.

Dankjewel, daar ben ik nu mee bezig… Ik las op internet dat je dan tijdens het plassen een paar keer moet ophouden, maar dat doet pijn! Ik probeer wel zo vaak mogelijk deze spieren aan te spannen als ik gewoon op de bank zit ofzo. Hopelijk is dat voldoende… Ik moet er niet aan denken echt incontinent te worden ofzo… Maar gelukkig is het tot nu toe alleen bij lichamelijke inspanning… En laat ik nu juist rustig aan moeten doen (hoe moeilijk is dat met een kruipende baby…)

Lilypie

Lilypie

Ow oke dankjewel Wil! Ik heb het op een site gelezen via google, geen idee meer welke! Maar daar was ik al mee gestopt, want dat doet ook pijn! Ik oefen nu zo veel mogelijk als ik niet op de wc zit.
ja wel appart dat we het zelfde ziekenhuis hebben. Ik ben afgelopen zondag bij de verloskamers van het nieuwe vkc geweest. Ik vind het er wel heel mooi uitzien allemaal, en ben ook blij dat ik niet meer in die oude verloskamers hoef te bevallen straks. daar ligt ook de hele nare herinnering van de bevalling van Jayvey*, dus daarom ben ik wel blij met het vkc. Ik had alleen gehoopt dat ze de organisatie ook wat beter voor elkaar zouden krijgen, maar helaas… Ik vind het nog steeds een rommeltje, altijd zijn ze te laat, en niemand is op de hoogte van je situatie. Ook wel logisch misschien als je elke keer een andere gynaecoloog ziet, maar ook dat is slecht natuurlijk!
De laatse keer vroeg de gyn waarom ik nog geen 20 weken echo had gehad, ik was immers al 22 weken… Ahum… Toen was ik 18 weken… Bleek dat ze de bevaldatum gewoon verkeerd in hun nieuwe computersysteem hadden gezet! dat vind ik echt slechte zaken zeg… maargoed…

Lilypie

Lilypie