He getsie wat een ellendige zwangerschap zeg! Tja en dan heb je juist behoefte aan begrip, zeker van de mensen die je moeten helpen… maar dat is ver te zoeken op die afdeling!
Toen ik van het eerste kindje daar lag met weeen, kwam er doodleuk een verpleegster van een andere vrouw aan lopen (die wel van een levend kindje ging bevallen) en toen ik vroeg of ik iets tegen de pijn kon krijgen, zei ze dat ze net van iemand vandaan kwam die nog meer pijn had en ook niks daarvoor wou gebruiken! Maar die vrouw wist waar ze het voor deed, ik deed het voor niks, en een ingeleide bevalling geeft sterkere weeen… Ach het lijkt er gewoon niet op… Ik heb echt geen goed woord voor ze over!
Mijn vriend wou ze na de bevalling nog een geboortekaartje en doosje merci geven, maar dat heb ik hem gauw uit zijn hoofd gepraat. Met de maxi-cosi aan de arm hebben we nog net ajuu gezegd!
Ik moet trouwens wel stieken steeds lachen om die secretaresses bij de gynaecologen… Die zaten in het oude ziekenhuis toch in dat kippenhok, lekker koffie te leuten en te kletsen terwijl je al 5 minuten met je dikke buik en dossier in je hand staat te wachten om een nieuwe afspraak te maken…? Nou die zitten nu allemaal in een eigen kamertje, ghehehe, niks geen gekakel meer, maar lekker met een computer in een klein hokje, helemaal alleen, hahaha! Afspraken maken ging nog nooit zo snel daar!