Ziekenhuis geweest

Ik wil even een reactie geven op het stukje van Wil

quote:
1 Tip, ik weet niet waar je hebt gelezen dat jij je bekkenbodem moest oefenen door tijdens het plassen het op te houden, maar dat is echt heel erg slecht. Zo ontstaan er blaasontstekingen!! Dus tijdens het plassen niet oefenen!! Ok?
Ik heb zelf bekkeninstabiliteit gehad tijdens allebei de zwangerschappen En heb daarvoor terapie gehad En juist dat moestik doen Plassen even spieren aanspannen en weer verder gaan Dus ja geloof dat de meningen hier over verdeelt zijn

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Het is inderdaad slecht om “stippeltjes te plassen” heb ik ook destijds begrepen tijdens zwangerschapsgym, zwangerschapsyoga en via de verloskundige.

Vroeger was dat het trucje maar dat is inmiddels sterk achterhaald omdat ze erachter zijn gekomen dat het niet goed is voor de urinewegen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Sep 2009 15:26:36

Ik ben op 15 oktober opgenomen, 16 oktober bevallen, en op 20 oktober mocht ik weer naar huis. Wat een grappig idee ja, dat jij daar toen ook was En dat was…? Omdat je een zwangerschapsvergiftiging hebt gehad toch? Of vergis ik me nu heel sterk…? Kan me van jou ook god voorstellen dat je er geen leuke herinneringen aan hebt! En nee, de sfeer daar werkt er ook niet echt aan mee. Ik moet zeggen dat er een paar verpleegsters waren die wel aardig waren, maar ook een aantal… Pfff ik voelde me soms net een klein meisje in de schoolbanken met een hele strenge juf!

Lilypie

Lilypie

He getsie wat een ellendige zwangerschap zeg! Tja en dan heb je juist behoefte aan begrip, zeker van de mensen die je moeten helpen… maar dat is ver te zoeken op die afdeling!
Toen ik van het eerste kindje daar lag met weeen, kwam er doodleuk een verpleegster van een andere vrouw aan lopen (die wel van een levend kindje ging bevallen) en toen ik vroeg of ik iets tegen de pijn kon krijgen, zei ze dat ze net van iemand vandaan kwam die nog meer pijn had en ook niks daarvoor wou gebruiken! Maar die vrouw wist waar ze het voor deed, ik deed het voor niks, en een ingeleide bevalling geeft sterkere weeen… Ach het lijkt er gewoon niet op… Ik heb echt geen goed woord voor ze over!
Mijn vriend wou ze na de bevalling nog een geboortekaartje en doosje merci geven, maar dat heb ik hem gauw uit zijn hoofd gepraat. Met de maxi-cosi aan de arm hebben we nog net ajuu gezegd!
Ik moet trouwens wel stieken steeds lachen om die secretaresses bij de gynaecologen… Die zaten in het oude ziekenhuis toch in dat kippenhok, lekker koffie te leuten en te kletsen terwijl je al 5 minuten met je dikke buik en dossier in je hand staat te wachten om een nieuwe afspraak te maken…? Nou die zitten nu allemaal in een eigen kamertje, ghehehe, niks geen gekakel meer, maar lekker met een computer in een klein hokje, helemaal alleen, hahaha! Afspraken maken ging nog nooit zo snel daar!

Lilypie

Lilypie