Zieke schoonmoeder... overleden

Hoi hoi,

misschien niet gepast om het topic in deze rubriek te plaatsen, maar de mensen die deze topics lezen, “kennen” mij als het ware… Heb vandaag te horen gekregen dat mijn (stief)schoonmoeder een tumor heeft in haar 12-vingerige darm. Verder deze week gaan ze geloof ik kijken of er uitzaaiingen zijn. Aangezien ze ong. 12 jaar geleden een levertransplantatie heeft ondergaan, zijn ze uiteraard erg bang dat de lever ook is aangetast. Heb verder niet veel kunnen vragen. Ze weten het net en mijn man is gebeld met het nieuws door zijn vader. Ze hebben een goede band maar zijn geen praters, dus heb weinig info. Ze wilden vandaag gewoon even met zijn 2-en zijn, dus weet ws morgen pas wat meer. D8 ik eindelijk dat alles weer een beetje de goede kant op ging… mijn depressie is zo goed als weg… krijg je dit er bovenop… wilde het ff van me afschrijven…

Grtz Von

Gewijzigd door - yavahn op 05 Nov 2009 20:08:14

Wat vreselijk! Heel veel sterkte!! Volgens mij begrijp ik een beetje hoe je je nu moet voelen (zie mijn topic bij mama’s hoekje). Blijf schrijven, dat lucht op. Ik hoop dat je morgen meer duidelijkheid krijgt. Ik denk aan je!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Wat een vreselijk bericht voor jullie. Heel veel sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Heel veel sterkte meis!! Wat een naar bericht!

jeetje wat erg. ik wil jullie heel veel sterkte wensen.
denk aan jullie!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Vreselijk zulk nieuws te krijgen…
Geen woorden voor…
Alleen heel veel sterkte allebei…!!

En… we zijn er voor jullie…

Lieve knuffel

Bedankt voor de lieve reacties en ik hou jullie op de hoogte… ik weet helaas maar al te goed hoe je je voelt als je dit soort nieuws krijgt en dat je dan alles voor jezelf op een rijtje moet zetten. Ik ben er gelukkig al bijna 6 jaar vanaf, maar toen ik dus zwanger werd, moest ik toch weer in de gaten gehouden worden… maar goed, gaat het met jezelf goed, dan is het wel een ander helaas…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

wat een vreselijk nieuws…
heel veel sterkte meid!

we denken aan je!

groetjes!

karin

Wat verschrikkelijk.

Heel veel sterkte.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Wat een ontzettend vervelend nieuws!!
Heel veel sterkte ermee!!
Liefs, Anne

Ff een update… de kwade cellen zit idd in de 12-vingerige darm. Volgende week vrijdag wordt ze terug opgenomen in het Erasmus MC voor een MRI scan en wordt er gekeken of het uitgezaaid is naar de alvleesklier. Als die is aangetast doen ze helaas niks meer en is ze opgegeven… is die niet aangetast, gaan ze verder kijken wat ze gaan doen… dus nog 1,5 week in onzekerheid…

Grtz Von

Lilypie

Potvers, wat een naar bericht…en dan die onzekerheid nog met dat gewacht. Heel veel sterkte en ik duim mee dat de alvleesklier niet is aangetast.

PS de topic staat inderdaad niet juist, ik verplaats hem even naar " mama`s hoekje " een plekje waarin we allemaal samen komen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi,

Vreselijk nieuws gehad net… mijn schoonmoeder ligt op sterven. Ze heeft nog geen MRI-scan gehad, maar ze kunnen nu al met zekerheid zeggen dat haar lever is aangetast… Mijn werk al gebeld dat ik morgen niet kom, omdat ik naar het ziekenhuis ga, we weten niet hoe lang ze nog heeft… kan een paar dagen zijn, kan een paar weken zijn… Mijn vraag is nu… hoe vertel ik het mijn oudste dochtertje Nikki… ze is bijna 7 en is dus echt niet dom, ze zal merken dat er iets is… neem ik haar nog eens mee naar het ziekenhuis om haar oma nog een keer te zien?! Neem ik haar mee naar de begrafenis als afsluiting??? Iemand advies? Ik weet het ff niet meer…

Grtz Von

Lilypie

Oh jeetje, wat vreselijk nieuws! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, behalve dan dat ik het heel erg voor jullie vindt… Heb ook niet echt advies, denk dat Sjé hier weer aan te pas moet komen. Ik zou zelf denk ik wel de gelegenheid geven om oma nog een laatste keer te zien, nu het nog kan… Maar een begrafenis is een heel ander verhaal. Dat kan natuurlijk wel een enorme impact hebben op zo’n kleine meid…

Sterkte de komende tijd!

Wat verschrikkelijk!!
Dit is toch niet waar je op gehoopt heb!
Heel erg veel sterkte ermee, zeg!

En over je dochter, ik heb natuurlijk geen kinderen van die leeftijd, maar ik weet dat ik toen ik heel jong was ook al mee ben geweest naar een begrafenis, en ook in de kist heb gekeken.
Ik zou proberen het zo goed mogelijk uit te leggen (wat je zelf zegt, ze is niet dom), en haar goed voorbereid mee te nemen naar het ziekenhuis.
Ook als je haar meeneemt naar de begrafenis, goed uitleggen en voorbereiden.

En na een paar dagen vragen hoe het met haar gaat, en ruimte geven erover te praten.

Heel veel sterkte nogmaals!
Liefs, Anne

Toen mijn oma overleed waren we er alle 8 (kleinkinderen) Ook mijn neefje van toen 6. Wie in de kist wilde kijken mocht kijken en we mochten haar ook gewoon aanraken van mijn opa.

Ik moet eerlijk zeggen dat wij niet moeilijk doen over doodgaan. Wij zijn niet van oma slaapt of zo. We hebben mijn neefje rustig uitgelegd dat ze dood was en dat ze niet meer terug zou komen. Hij antwoorde heel droog Oh net als de poes. Dus mijn tante zei ja net als de poes. Ze hadden net hun kat laten inslapen omdat die ziek was en oud. Dat oma nu ook dood was vond ie prima want ziek en oud zijn en pijn hebben is niet fijn was zijn redenering.

Ik adviseer je dan ook om eerlijk te zijn, ze is 7, niet dom en geef haar de keuze of ze oma nog een keer wil zien. Bereid haar der wel op voor dat oma niet ‘gezellig’ kan zijn zoals ze gewend is. Ik persoonlijk heb mijn andere oma niet meer levend willen zien omdat ze ook een beroerte gehad had en uitgedroogd was. Dat was niet de herrinering die ik wilde bewaren. Wees eerlijk tegen haar, in mijn mening wordt er te veel “gelogen” over doodgaan.

Jij overigens zelf heel veel sterkte en praat er samen ook over want het is niet niks.

Groetjes,

Michèle

Hoi allemaal,

bedankt voor alle lieve reacties… ik zal zeker eerlijk zijn tegen mijn dochter… ze weet ook dat ik zelf deze ziekte heb gehad, dus dat maakt het wel iets makkelijker om over te praten… maar ik ben bang dat ik heel erg ga huilen als ik het moet vertellen en dat ze me dan niet goed verstaat/begrijpt pfff… ik schiet nu al steeds vol en dan typ ik alleen nog maar… we hebben wel besloten te w88 met praten met haar totdat we er morgen zelf geweest zijn. De kids zitten dan allebei op school en het KDV, dus dan hebben we alle tijd voor bezoekuur… ik hou jullie op de hoogte…

Grtz Von

Lilypie

Das wel zo slim om even te kijken hoe ze er aan toe is. Dan kun je eventueel die beslissing weg nemen voor haar. Niet dat ze oma niet mag zien, maar soms is de toestant te slecht om als kind een oordeel over te vellen. En vertel het haar samen vaak sta je dan iets sterker.

Groetjes,

Michèle

Ach meid toch wat een vreselijk bericht
Zit je niet op te wachten
Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht wensen
En ja als je van je af wilt praten er zijn hier altijd wel mensen die naar je luisteren en je willen steunen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

Wat verschrikkelijk. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om hiermee om te kunnen gaan.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker