Vandaag ben ik snotverkouden. Echt irritant. Ik loop de hele tijd te niesen en mijn ogen en neus prikken. Het liefst lag ik in bed met mijn ogen dicht en een bak tissues naast me. Maar ja, op donderdag is Eva ook thuis en natuurlijk kan ik dan niet verkouden zijn. Ik sleepte me vanochtend maar naar de speelgoedzaak, om een cadeau te kopen voor mijn nichtje. Ik had Eva los (dom!) en ze kwam aanlopen met een Bumba paraplu, een poppenbadje, een beker van Plop, een rare bal met stekels en met nog heel veel dingen die wij totaal niet nodig hadden. En ik alles maar weer terugzetten! Ik was na de ochtend al bek-af. Toen ze sliep kon ik dus heel even liggen. Hatsjoe!
Komt mijn vriend om half 5 al thuis. Oh, wat was hij zielig. Hij was zoooo verkouden, alles zat dicht. Of ik nog boodschappen ging doen, want oooo, hij moest drop hebben en ooooo echt van die Strepsils. En wat zouden we gaan eten? Oooo, hij had he-le-maal geen trek, want hij proefde niks en had het warm en ooooo, een beetje tomatensoep zou lekker zijn…met broodjes. Hij ging als een oude vent op de bank hangen, steunend en kreunend. Uiteindelijk ging ik naar de winkel en vergat ik vervolgens de drop. Tja. Oooooooo, die had jij nou écht nodig om zijn keel te smeren! Ik werd er niet goed van! Ik zei: ‘Het is maar goed dat mannen geen kinderen hoeven te krijgen, want dan zou de wereld ophouden te bestaan. Wat zijn jullie toch zielige wezens zeg. IK ben OOK verkouden, IK heb de hele dag voor Eef gezorgd. IK ben naar de winkel gegaan en IK moet ook nog eens 9 maanden een baby meezeulen! IK KLAAG NOOIT!’ Zo! Hij zei nog: ‘Maar ik zég toch niks schat?’ AAAAAAAA! Toen hij wist dat er een Snicker in de la lag, at hij die met smaak op. Had hij opeens zijn smaak terug. Jaja. Hij ziet er wel verkouden uit hoor, maar hij gaat natuurlijk niet dood! MANNEN! Zijn die van jullie ook zoooooo zielig als ze ‘ziek’ zijn?
Groetjes Rainbow, trotse mama