Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wil je toch ook een hart onder de riem steken.
Wat akelig dat het moeilijk is thuis. Als alles goed gaat en allebei de ouders voelen zich goed is het al heel zwaar die eerste maanden dus in jouw geval helemaal.
Ik heb het al eens eerder aangegeven, maar ik zou echt op flesvoeding overstappen. Toen ik dat bij Evi deed, kwam er echt ineens een omslag. Je kunt de taken meer verdelen en voor Evi betekende het binnen een week doorslapen snachts. Is geen garantie, maar voor mij scheelde het enorm. Amy heeft VEEL meer baat bij een ontspannen mama dan bij borstvoeding. Als het allemaal soepel loopt is het heerlijk om zelf te kunnen voeden, maar het blijft een keus. JOUW keus! Kruidvatvoeding is best goedkoop en Eef heeft het er hartstikke goed op gedaan. Geen krampje ervan gehad hoor! Laat je niet gekmaken door wat iedereen denkt of zegt. Het gaat om jouw gezin en momenteel trek jij de kar. Dat mag dan op de manier die JIJ het beste acht.
Als je moeder het zo goed weet, kan ze vast wel een dag op komen passen (afkolven of… flesvoeding!
) zodat jij en je vriend er samen even tussenuit kunnen. Verder is het natuurlijk van groot belang dat je vriend snel en professioneel geholpen wordt. Kan me voorstellen dat een (aantal) sessie(s) mee kunt en jij je verhaal ook kunt doen.
Heel veel sterkte en geloof in jezelf. Durf knopen door te hakken en volg je gevoel. Je weet heel goed wat je moet doen.
Heel veel sterkte!
Liefs