Jullie hebben vast alle 3 mijn topics wel gezien in het baby gedeelte. Ik weet eigenlijk wel dat de topics helemaal nergens over gaan. Amy doet het voor haar leeftijd hartstikke goed en ik weet dat er zat mensen zijn die het veel moeilijker hebben en die maar wat graag met ons zouden willen ruilen…
Gisteravond had ze 9 uur haar laatste voeding, jammer genoeg sliep ze pas 11 uur en wij dus kwart over 11 ongeveer. Daarna kwam ze half 4, dus best netjes eigenlijk. Maar ze ging pas 5 uur weer slapen En daarna kon ik nog niet slapen omdat mn vriend als een idioot snurkt… Ik sliep pas half 6 weer denk ik… Daarna kwam ze half 9 weer.
Ik ben helemaal op en kan gewoon niet meer. Ik kan overdag niet bijslapen… Mijn vriend heeft een zware depressie en heeft last van woede aanvallen en hij kan nog geen minuut tegen het gehuil van Sylvie of Amy…
Ik laat ze dus ook echt liever niet alleen met hem, alleen als ze allebei slapen en dat gebeurd niet vaak.
Hij weet dit ook en hij vind het zelf ook echt niet leuk, maar hij kan er ook niks aan doen verder… Het hoort bij zijn depressie…
Hij gaat elke week naar een psycholoog maar hij krijgt nog geen gesprekken. Ze willen eerst dat hij goede medicijnen heeft die aanslaan en dan pas de gesprekken. Tot nu toe heeft hij nog steeds niet de goede medicijnen en hij zit al 2 maanden thuis…
Wat dus zo is, is dat de hele verzorging en opvoeding van Amy helemaal alleen op mij neerkomt. Alleen als ze slaapt of wakker is en vrolijk kan ze bij hem zitten. De rest moet ik doen… Hij kan aardig voor Sylvie zorgen omdat Sylvie gewoon een ontzettend makkelijk kind is. Zij kan heel goed alleen spelen.
Maar wat je nu dus ziet is dat ik helemaal van Amy ben en hij helemaal van Sylvie… Ik vind dit echt niet leuk, ik doe bijna niks met Sylvie en als mn vriend de kamer uit gaat is het standaard dat Sylvie gaat mopperen…
Mijn vriend kookt elke avond het eten en Sylvie wil dan perse bij hem zijn en niet bij mij. Het enige wat ik nog wel kan doen met Sylvie is haar 's avonds op bed doen. Maar daar heb ik vaak niet eens zin in omdat ik te moe ben en niet meer kan…
Ze komt nog wel naast me zitten en knuffelt nog wel en ik krijg ook wel kusjes. Maar ik mis wel hoe het was…
En ik ben de laatste dagen zo wat de hele dag met Amy bezig… Ze eet om de 3 uur en blijft nu steeds al 1-2 uur na de voeding wakker. Ik heb helemaal geen tijd meer voor mezelf want tussendoor doe ik ook nog het huishouden en wanneer ik kan besteed ik tijd en aandacht aan Sylvie…
En dan al die negativiteit nog om me heen omdat mn vriend dus depressief is… Hij kan er niks aan doen verder. Hij heeft dit ook niet gewild en hij baalt er van dat hij is zoals hij is. En voor zover hij dat kan doet hij er alles aan.
Ik heb me al die tijd dat we het weten groot weten te houden en ik probeer zo positief mogelijk te blijven. Vooral voor Amy en Sylvie.
Ik kan gelukkig ook nog steeds mijn rust bewaren en ik zorg heel goed voor ze.
Maar ik voel mezelf steeds verder wegzakken, steeds dieper wegzinken…
Ik kan het gewoon ook allemaal even niet meer aan.
Ik had me deze tijd zo ontzettend anders voorgesteld… Ik dacht vooral gelukkig te kunnen zijn, maar op het moment baal ik meer van de dingen dan dat ik blij kan zijn…
Ik zit steeds te denken om over te stappen op flesvoeding. Maar zal het wat veranderen? Een voordeel kan zijn dat we wat meer regelmaat en rust krijgen en dat mn vriend af en toe een fles kan geven.
Maar nadelen zijn er toch ook genoeg. Vooral dat flesvoeding geld kost… Borstvoeding is sowieso het beste en het liefst wilde ik het een half jaar geven, maar ik voel me er de laatste tijd steeds minder prettig bij… Ik weet niet goed waarom… Daarnaast is mijn moeder van de borstvoedingsmaffia zeg maar… Als ik stop krijg ik de volle laag van haar, was met Sylvie ook zo…
En dan kan Amy ook nog heel erg last van krampjes krijgen als we over zouden stappen op fv. Ook is het geen garantie voor sneller doorslapen of regelmaat…
Ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik kan op het moment zo slecht beslissingen nemen omdat ik simpelweg gewoon niet weet wat ik wil en wat het beste is… Ik zie echt door de bomen het bos niet meer en heb het zo gehad…
Ik wou gewoon dat ons leven weer wat meer in het licht van het positieve kwam te staan. We hebben 2 prachtdochters en voor de rest hebben we ook alles wat we ons maar kunnen wensen. Waarom kunnen we dan niet op en top genieten…
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy
Gewijzigd door - goudvisje20 op 09 Nov 2011 23:12:01
Gewijzigd door - goudvisje20 op 11 Nov 2011 23:29:09
Gewijzigd door - goudvisje20 op 13 Nov 2011 07:56:47
Gewijzigd door - goudvisje20 op 15 Nov 2011 18:51:20
Gewijzigd door - goudvisje20 op 17 Nov 2011 17:25:56
Gewijzigd door - goudvisje20 op 18 Nov 2011 11:58:30
Gewijzigd door - goudvisje20 op 25 Nov 2011 12:47:54