Zichzelf herkennen

Morgan kan eindelijk haar eigen naam zeggen en duidelijk ook. Best knap want ze heeft niet de meest makkelijke naam gekregen. Maar nu ziet ze zichzelf te pas en te onpas in elke foto van een blond kindje. Net nog met een foto van Rico. Maar grappid is het wel want ze benoemt nu echt iedereen op foto’s.

Groetjes,

Michèle

Wat leuk! Spreekt ze het keurig uit als Morgan of verbastert ze het nog?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Als je heel goed luisterd en je kent haar weet je dat ze echt Morgan zegt maar voor een buitenstaander kan het als Mogan klinken, maar dat komt omdat ze of een heel erg sterke rollende R zegt of ze slikt de R in.

Groetjes,

Michèle

Flink! Noa kan al een tijd haar naam zeggen, maar het is nu niet echt een hele moeilijke naam. Neemt niet weg dat ze ook haar zus Yentha bij naam noemt en haar nicht Chelsea ook. Wat ik dan wél moeilijke namen vind.
Yentha zelf kon haar eigen naam pas zeggen toen ze twee en een half was. De naam Noa heeft ze toch ook een hele tijd als No uitgesproken.

Noa noemde lang élk kindje op foto bij haar eigen naam, het is pas sinds kort dat ze enkel zichzelf zo noemt. Verder herkent ze ook haar nichtje, neefje, zus, oma, opa en natuurlijk mama en papa op foto.

Foto’s van andere kindjes zijn nu vaak bij haar : “kindje”, maar dikwijls ook “baby”. Zelfs bij kindjes die een beetje groter zijn dan haar…

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

Hoi hoi,

Lisa herkent zichzelf ook op foto’s waar ze op staat en zegt dan Isjah… haar nichtje Juja (=Julia) herkent ze ook, net als neefje Ies (Yves), opa (pah-pa), oma (mah-ma), papa (papa), mama (mama), tante (tatte) en natuurlijk Tieta (=Nikki hihi, moet er nog steeds om lachen)… Lisa is vrij snel met praten, zegt al ruim 30 woorden, vanaf 10 maanden eigenlijk al begonnen… maar ja, ze loopt dan ook pas net… tja, kan niet met alles snel zijn!

Grtz Von

hahahha wat leuk michele! met een foto van rico? zegt ze dan Morgan of zegt ze dan Rico?
Echt heeeel knap van Morgan! Rico zegt zijn naam helemaal niet, die zegt gewoon "mij"
als ik vraag wie ben jij?: zegt hij: MIJ hihi!"
dat lachje er ook zo achteraan. echt schattig.

quote:
Yentha zelf kon haar eigen naam pas zeggen toen ze twee en een half was. De naam Noa heeft ze toch ook een hele tijd als No uitgesproken.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m4.lilypie.com/TQQqp2.png" alt=“Lilypie Vierde Ticker” border=“0” /></a>

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://m2.lilypie.com/kMzOp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

@Sophievdb: PAS als ze 2.5 is? haha mijn broer zat op de kleuterschool, hij was 4 dus… en als de juf vroeg: hoe heet jij? zei hij: jij.
en dat telkens
en toen ie 5 was zei hij EINDELIJK zijn eigen naam (verder kon hij praktisch alles zeggen behalve zijn naam hhahaha) dan zei hij ipv: rob zei hij RRRRRRROBBBIEEEEEEEE!!!
moet je nagaan, haha dus dan is 2.5 jaar heel erg vlug!

Grappig he, dat ze zichzelf herkennen? Eva herkent zichzelf ook als ze in de spiegel kijkt en dan gaat ze echt zo staan van: wat een knap vrouwtje in de spiegel en dat ben IK. Ze zegt haar naam af en toe, meestal is het gewoon ‘ik’ als je het haar vraagt. Wel herkent ze allemaal mensen op foto’s en weet ze precies wie wie is. Ze vindt foto’s kijken nu dan ook helemaal geweldig.

Ik heb vast weleens verteld dat ze mij een keer heel erg miste en dat papa haar toen een bijbel gaf met plaatjes. Stond Maria erin, die daar bruin haar en een staartje heeft. Net als ik. Dus ze was zielsgelukkig, staarde minimaal 10 minuten naar het plaatje en prevelde: ‘Mama, mama’. Nu is Maria dus mama en Jezus is papa, ook al heeft hij bruin lang haar en een baard en papa korte donkerblonde krullen en gladde wangen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

@ Bakmama: Yentha zei haar eerste woordje ook pas op 17 maand hoor. Papa was dat. En nu zwijgt ze geen seconde. Noa zei haar eerste drie woordjes op 6,5 maand. Poes, tutje en papa. Ik ben gestopt met tellen bij 30 woorden, maar intussen zullen het er ongeveer 35 zijn denk ik. Maar ze stapte dan wel pas op 15 maand. Niet dat dat dan overdreven laat is, maar het zoontje van m’n zus stapte al net voor z’n 1ste verjaardag. Hij zegt dan weer nog geen woord en kan ook pas net in z’n handen klappen en wuiven, terwijl Noa dit op 7 maand deed. Je kan 2 kinderen eigenlijk echt niet vergelijken. Mijn zus haar zoontje is 6 maand jonger als Noa en het zijn 2 totaal tegengestelde kinderen, zowel qua karakter als ontwikkeling.

@ Inge: in vergelijking met Noa was het “pas” Maar idd, er zijn er veel die veel later hun naam kunnen zeggen. Hier begint school wel al op 2,5, dus ze kon haar naam ook “pas” zeggen als ze op school zat

Lilypie Vierde Ticker

Lilypie Tweede Ticker

@ Bakmamma inderdaad het is zijn engels, haar volle naam is morgana maar daar beginnen we nog niet aan, vind dit al knap

@ Inge ze zag die foto van rico met ide badcape bj je ticker en morgan heeft ook zo’n badcape (van tinkerbell) vandaar haar reactie Morgan.

Ik ga als ik vrij ben weer een fotoboek maken van het afgelopen jaar en dan maak ik er ook meteen een voor haar met alle mensen die ze kent (die ik op foto heb) dan heeft ze haar eigen album want die van ons zijn nie veilig meer

Groetjes,

Michèle

Knap van Morgan!

Nora zegt haar naam al een tijdje, maar die is ook vrij simpel. Het klinkt wel als Nooja, maar goed we begrijpen wat ze bedoelt.

Nora heeft zo’n eigen foto album van haar eerste jaar en ik ga tzt beginnen aan die van haar tweede jaar. Ik heb het idee dat dankzij dat album van haar eerste jaar ze elk kindje op foto’s voor zichzelf aanziet. In dat album is dat ook haast wel zo! Dus herkenbaar, als ze wel eens meekijkt op ikkeben, wijst ze ook de foto’s aan met de mededeling dat zij dat is!

Terwijl als ze het kindje kent, dan krijgt hij of zij zn eigen naam. Maar bij twijfel is zij het!

Wat bij haar nu helemaal hot is, is alles zingen. Dus als ik de kamer in loop zegt ze mama, dan mama papa nora thuis en vervolgens gaat ze er een liedje van maken. Vrolijke boel hier thuis!

liefs

Lilypie In verwachting Ticker

Oh nee ik heb er een die alle liedjes van de radio nazingt of nuried dus de top 40 is hier elek week een feest

Enne ja de twee jaar is een grote egotrip

Groetjes,

Michèle

Wat knap dat Morgan haar eigen naam kan zeggen.

Tim kan het al heel lang, maar ja dat is ook niet met elkaar te vergelijken want hij heeft wel zo ongeveer de makkelijkste naam die er bestaat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Ha ha ha ze schreeuwt hem nu te pas en te onpas uit. Gister nog op de fiets naar iedereen die het horen wilde hoorde je Morgan Morgan Morgan.

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha volgens mij is het een bevestiging wat jij ik en rainbow al dachten. 1 van de 3ling

@ Inge Wat?? Dat ze haar naam schreeut of dat ze denkt dat ze rico is???

Groetjes,

Michèle

wow knap Michèle. Dylano zegt zijn naamnog niet maar herkent zichzelf wel hij staat als achtergrond op de pc en dan wijst hij naar de pc en dan naar zichzelf Praten is helemaal niet nodig bij hem

Hij prat in principe met 3 woorden als hij zich stoot wijst hij naar zichzelf dan bv de tafel en dan de plek waar het was, duidelijker kan niet

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ha ha ha geen probleem met beeldspraak dus

Groetjes,

Michèle

Nope

Maar zou toch wel gezellig zijn als hij gewoon ging praten
Gister zegt jij toetje tijdens het eten, komt er naderhand niet meer uit

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou kan je zeggen dat het soms ook heel vermoeiend is hoor als ze wel praten

Als ik morgan nu corrigeer zegt ze steeds sorry he.

Groetjes,

Michèle