Zichzelf bevoelen

Ik weet even niet hoe ik het netjes uit moet leggen, Maar zodra morgan der luier uitgaat en soms ook met duwt ze van alles tegen der muts. Van der hand tot speelgoed dat ze op dat moment vast heeft. Ze doet het niet altijd maar soms. Nou weet ik dat kinderen zich op elk geboed ontdekken, maar is ze hier niet een beetje te jong voor nog? Ze huilt verder niet en ze is gewoon vrolijk dus iets medisch lijkt het me niet.

Groetjes,

Michèle

Heey,
Volgens mij is dit volkomen normaal!
Ook Seth is hier af en toe al mee bezig, dan ligt hij aan zijn piemeltje te trekken.
Dit hoort gewoon bij de ontwikkeling, en gaat vanzelf over, mits je wel laat merken (hoeft denk ik nu nog niet hoor) dat het niet normaal is om heel de dag met een hand in je broek oid te lopen.
Liefs, Anne

Lilypie

Hooooi
je wilt niet weten wat Jens soms doet met z’n plasser, hahaha! De rekt 'm zo ver mogelijk uit. Lijkt mij erg pijn doen, maar okey…
Nee joh, is volkomen onschuldig. In hun ogen net zo onschuldig als het ontdekken van de handjes, zo is dit ook ontdekken van dat stukje lichaam.

Groeties

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Heel normaal hoor. Hoort allemaal bij het ontdekken van het eigen lichaam.

Erik doet het al maanden, hij roept heel hard: “Ja!” als de luier uitgaat. En dan duikt 'ie met z’n hand naar beneden. Nooit geweten dat een babypiemeltje zover uitgerekt kan worden, haha.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Weet je wat Jens een tijdje terug zei toen hij z’n plasser zo ver uit rok?
Met grote ogen: “gwoooot!” hahaha

HAHA! Dat is toch om te gillen? Wat bijdehand. Had papa hem dat geleerd?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ha ha ha oke ik weer gerustgesteld. Dacht al dat ze nu al naar een psyg moest of zo, dat ik een klein nymphje had of zo.

Groetjes,

Michèle

Oh ja maar dat snap ik wel hoor wil, het was maar een geintje, maar ik dacht altijd dat ze dat pas deden als ze ouder zijn. Ik weet dat ze straks ook ineens het verschil zal gaan zien tussen pappa en mamma zeg maar. De mensen die denken dat kinderen dan sexuele gedachtes hebben zijn zelf niet goed bij de hoofd, maar ik ben gerustgesteld dat dit al bij de leeftijd hoort zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Ja ik hoor er niks over vanuit het kdv dus ik weet niet of ze het daar al doet dus vandaar mijn topic enne in mijn omgeving alleen veel niet nadenkende mensen die zeggen dat het niet hoort zeg maar. Dus lichte twijfel bij deze mamma.

En hou maar op over die griezels, ik krijg soms mannen die komen vragen oud ze is en dan niet omdat ze interesse hebben omdat ze zelfs kinderen hebben, echht ik wil ze zo graag slaan dan. Knap dat jij daar mee kan werken dan. Ik zou niet voor mezelf instaan zeker nu ik zelf een kind heb niet.

Groetjes,

Michèle

Rare vraag misschien, maar als ik dit zo lees en dan denk aan je topic dat je je zo rot voeld, zou dat onbewust toch mee kunnen spelen??

Groetjes,

Michèle

Minke is ook altijd reuze benieuwd aan het voelen tijdens het verschonen hoor
En zoals al geschreven is het prima normaal gedrag denk ik.
groetjes!

Lilypie
Lilypie

@ Wil: ik herken je verhaal wel Wil. Zelf werk ik als psychiatrisch verpleegkundige en ook ik heb te maken (gehad) met clienten met een pedofilieverleden. Al toen ik Jack nog niet had walgde ik ervan, maar nu kan ik er helemaaaaaaal niks meer over horen/lezen whatever.
Dat is wel een valkuil in het werk denk ik. Gelukkig zijn er nog altijd meer normale mensen dan dit soort…beesten ( sorry iets anders kan ik er niet van maken).
Je bent zo zuinig op je kindje en je moet er toch niet aan denken dat hij of zij in de handen komt van zo’n monster?!?!?!

Groetjes van Christa

Oja enne wat dat voelen betreft: heel normaal idd. Jack doet dat ook, heel rekbaar allemaal daar beneden haha!!!
Soms vraag ik aan hem als hij in bad zit: waar is je piepie en dan wijst hij naar zijn piemel en zegt : piepie!

Groetjes van Christa

Helemaal normaal. Niks mis mee.
Weet je dat zelfs jongetjes in de babytijd al een erectie kunnen krijgen door dat gefriemel aan zichzelf?

Groetekes, Sje

Ik wel Sje. Vooral 's ochtends als ik z’n eerste luier verschoon, net na het wakker worden. En dan heeft 'ie er nog niet eens aan gefriemeld.

Vind het schattig.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier een mannetje wat regelmatig in zijn piemeltje en balletjes zit te knijpen. Dan zeg ik nog "au dat doet toch pijn"Maar volgens mij hebben ze daar niet zo’n last van, haha

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Laat ze maar gewoon hun eigen lichaam leren kennen.

Onze meiden weten dat ze 3 gaatjes hebben: plasgaatje, babygaatje, poepgaatje.
Toen ze een keer in het ligbad zaten, was de oudste van 5 de boel uitgebreid aan het bestuderen bij zichzelf.

Ze schrok wel even van de maat van het babygaatje. “Mama, daar kan toch nooit een baby doorheen!!!”. Hahaha!

Dus maar even uitgelegd dat dat gaatje nog wat groter wordt en tegen de tijd dat er ooit een baby uit moet dat dat gaatje net een elastiekje kan worden waardoor de baby er wel uit kan.

(Aj, was het maar zo simpel met dat elastiekje, maar daar komt ze nog wel achter. Haha).

Groetekes, Sje

quote:
Helemaal normaal. Niks mis mee. Weet je dat zelfs jongetjes in de babytijd al een erectie kunnen krijgen door dat gefriemel aan zichzelf?

Groetekes, Sje

Ja klopt, maar meestal gewoon uit zichzelf. Bij Jens stond z’n plasser wel eens gewoon rechtop (als babyzijnde) en ik dacht dat dat een erectie was hahaha. Totdat ik een keer die luier opende en 't wurmpie groot en blauwig was hahaha! Ik schrok er bijna van (LOL).
Ach hij liep vanmiddag nog lekker in z’n blote billen en had ie het ook… nou ja, boeiend… Hij is nog geen 12/16/18, dus no problem, hihi.

nee, als-ie inderdaad op z’n 16e nog op die manier bloot door de tuin loopt dan wordt het een ander verhaal. Haha!

Groetekes, Sje

Er zijn vooral jongens-mama’s die reageren, dus bij deze nog een keer een meisjes-mama: Eva doet het ook hoor Michele! Wel alleen als ze naakt is trouwens. Dan gaat ze met haar handjes naar beneden en dan knijpt ze hard in het vlezige deel van haar vaginaatje, dus de vulva. Die is bij baby-meisjes nog dik en wat opgezwollen (bij Eva tenminste en ik neem aan dat dat goed is haha), ik bedoel, bij ons is dat wat platter dan bij Morgan en Eva. Ze knijpt dan wat en dan gaat ze gewoon weer met een popje spelen. Ze staat er niet zo bij stil. Een collega van mij had een dochter van 3 die steeds met een rood hoofdje in de auto zat. Zat ze steeds tegen de gordel te wrijven. Is ook normaal, hoort bij de ontwikkeling, maar hij vond het vies en ging ermee naar de dokter!

Groetjes Rainbow, trotse mama