Zichzelf bevoelen

@ Will. Nee ik snap dat het niet alleen dat is, er zijn meerdere dingen waar je bang voor kan zijn. Maar ik vroeg het me af. Ik heb eeb zeer slechte jeugd en onderbewust probeer je je kind daar voor te beschermen. Daarom werk ik ook mee met een programma van het cb om te kijken of mijn jeugd zijn sporen achter gelaten heeft. Niet alleen om te kijken of ik agressie zou hebben naar Morgan maar of ik ook niet te beschermend zou zijn.

@ Rainbow, is het bij morgan ook dat het dikker is. Enne ik zou er zeker niet mee naar de dok gaan hoor, maar wat ik al zei ik dacht dat ze ouder zou zijn als ze daarmee zou beginnen, maar we hebben een zwaar aangerande knuffel aap al zeg maar

Groetjes,

Michèle

Een aangerande aap? Gossie! Dat doet Eva niet. Zij mishandelt haar knuffels meer door hun kop eraf te trekken of ze ergens tegenaan te smijten!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Je moet ook eigenlijk sowieso niet tegen een kindje zeggen dat het vies is. Ze moeten niet vies worden van hun eigen lijf. Het hoort er nou eenmaal bij en als je het goed verzorgt is je eigen lichaam voor jezelf niet vies.

Onze jongste van 4,5 heeft als ze TV zit te kijken ook de neiging om te gaan zitten friemelen. Dus wij zijn op een punt belandt dat we zeggen dat het niet beleefd is om aan je billen te friemelen als er andere mensen bij zijn. Maar als ze het per se wil doen dat ze dat beter kan doen als ze alleen is.

Mooie tussenoplossing. Hebben we in elk geval aangegeven dat het niet helemaal natuurlijk is in gezelschap maar we geven haar ook de ruimte om op ontdekkingstocht te gaan.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Aug 2009 09:54:50

@ Will, praat er met iemand over. Heb je via je werk niet iemand die hier raad mee weet in de zin die weet waar je je ei kwijt zou kunnen. Want ik neem aan dat juist mensen met jou werk een uitlaatklep moeten hebben. Juist om werk en prive gescheiden te kunnen houden.

@ Sje, zo denken wij er ook over hoor. Ze hoeft zeker niet vies te worden van zichzelf, maar ze hoeft het ook niet in bijzijn van andere toe doen straks, maar ja dat snapt ze nog niet.

Groetjes,

Michèle

Joey heeft sinds 2 weken zijn pielie ook ontdekt. En jeetje ik schrok er van hoe rekbaar dat is! Het lijkt me nogal pijnlijk zoals hij het hele slurfje om zijn vingertje draait, maar als dat zo is laat hij wel los toch… Het hoort er allemaal bij… Ik kan me nog herinneren dat ik zelf nog heel klein was en ook eens goed keek wat er allemaal te zien was daar onder. Geschokt ben ik naar mijn moeder gerend om te vertellen dat er een tongetje in zat… Hahaha kwam ik toch aardig in de buurt, tong…lip…

Lilypie

Lilypie

Ha ha ha ik zie het al helemaal voor me. Maar inderdaad zoveel zit je er niet naast.

Groetjes,

Michèle