Zelluf eten (maar niets naar binnen krijgen)

quote:
@ Rainbow, sommige kids zijn meer van de groente dan van fruit en volwassene trouwens ook, komt allemaal goed hoor

Klopt, ik hou wel van groente, maar ik eet zelf ook niet graag fruit. In de zomer wel, lekker aardbeitjes en bessen enzo, maar in de winter…bleeh, zo’n saaie appel ofzo kan mij gestolen worden. Ik hou wel van appeltaart! Ik had laatst wel ergens een mango op en zoiets vind ik wel lekker!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja dat was ook zo’n drammer en kan ze nog hoor, Maar wat ik al zeg die vinden wel der weg

Enne ik heb hier zo’n jonngetje ook weer rondlopen geloof ik

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Rainbow: die groente-fruitsap van Olvarit bedoel je? Die heb ik gisteren ook eens gekocht, Erik vond 't erg lekker. En inderdaad een gezond iets. Wel prijzig, dat dan weer wel.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Yep, die is het. Ik heb die oranje, met wortel en nog wat. Eva vond het ook erg lekker en er zit veel vitamine C in. Ik vind het eigenlijk wel wat te duur, omdat er maar 500cc in zit geloof ik en het 2 dagen houdbaar is. Met diksap doe ik heel lang! Ik heb nu diksap van Olvarit, een klein flesje, waar ik wat langer mee doe hoop ik. Olvarit/Nutricia heeft goede en lekkere producten waar mijn diva dol op is, ook op het sap dus, maar ja, mama’s portemonnee vindt het wat minder! Heeft Erik het oranje of het gele flesje? SLURP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

pfoe het is me er echt eentje zeg die Eva maar echt hoor rainbow probeer je er niet al te druk om te maken. zo te horen doe je er alles aan om d’r vitamientjes binnen te krijgen dus daar zal ze heus niks te kort aan komen.
en misschien is ze wel hetzelfde als jou met fruit, vind ze dat winterfruit ook maar saai en gaat ze van de zomer (als die ooit nog komt…) als een wezenloos fruit zitten eten.
hier gelukkig weer een periode van geen enkel probleem met eten, alles wat maar enigszins eetbaar is willen we hebben en opeten en t liefst zo snel mogelijk.
laatst had ze zelfs, op het kdv, tot drie keer toe het kaakje van het meisje naast d’r afgepakt maar die moest ze natuurlijk weer netjes teruggeven van de leidster haha. daar was ze het niet helemaal mee eens…

liefs,
Rinske

Oh god Rinske heb jij ook al zo’n eetdief. Morgan duikt nog steeds standaard na de lunch onder de tafel om de stukjes die gevallen zijn op te ruimen. En gister was ze later wakker en kreeg ze later een kaakje dan de rest en de moest mee toen pappa haar kwam halen. Kindjes zijn ook regelmatig hun tuit kwijt en dan moet morgan hem weer terug geven

Groetjes,

Michèle

hahaha hier inderdaad nog zo eentje, niet met de tuit want die heeft ze zelf ook niet dus daar heeft ze ook geen interesse in maar eten…nou als je er zelf nog wat van wilt moet je snel zijn want voor je t weet is het weg.
enne hier wordt ook nog even onder de tafel gekeken of er niet toevallig nog ligt hahah echt ongelooflijk ik snap werkelijk niet waar ze het allemaal laat.
nou weet ik wel dat ze behoorlijk wat verbrand door het lopen en rennen en spelen enzo maar toch.

liefs,
Rinske

@ Rainbow, Goh wat weer herkenbaar. Op de KDV moeten ze ook lachen om Sanne. En die geeft ook perfect aan van wat ze wil en niet wil. Ze zeggen zo’n kindje vergeet je niet snel. (positief bedoelt hoop ik dan maar). Maar moet er zelf toch ook wel soms vreselijk om lachen waardoor zij ook weer moet lachen.
Sanne duwt ook gewoon kindjes omver als ze iets wil hebben.
Laats was een vriendin op bezoek en die heeft een zoontje die is 3 week ouder dan Sanne en dat is nme toch een beer van een kereltje. En omdat hij nog niet kan lopen en in Sanne haar ogen nog niet snel genoeg is duwt ze hem gewoon omver.
Op de kdv vertelden ze me een mooi verhaal. Ze eten daar fruit met z’n allen aan tafel van een bord met stukjes fruit (sorry ik weet Eva lust niet zo graag fruit) en toen het kindje naast haar aan de beurt was en die volgens te lang treuzelde pakte ze zo de bord met fruit na zich toe en begint te graaien en maar lachen.
Moest er wel om lachen. Ook zoiets, toen Sanne nog niet kon lopen lieten ze haar soms in een loopstoel rondsjeesen en daar had ze altijd zo’n lol in. Er was een jongetje die net kon lopen en je voelt hem al. Sanne komt eraan en ramt zo dat jongetje omver en maar lachen.
En eten wil ze ook zelf doen in het begin. Dan gaat ze wapperen met haar handjes en maait alles van tafel. Terwijl ze het even later weer wilt hebben.

Frusterend soms. Je moet maar zo denken, als je nog een kindje mag krijgen dan wordt die vast makkelijker. Want moeilijker kan toch niet.

Groetjes Carolien

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

We hadden ook de oranje, Rainbow. Er zat volgens mij maar 300ml in, dus nog minder zelfs. Ach, alles voor de gezondheid van je kindje toch?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker