@Michèle
Hoe maak je die lychee klaar of wat. Moet je die gewoon schillen? Want ik zag ze liggen maar heb geen idee wat ik er mee moet (buiten opeten als ze kant en klaar zijn )
Liefs Michelle
@Michèle
Hoe maak je die lychee klaar of wat. Moet je die gewoon schillen? Want ik zag ze liggen maar heb geen idee wat ik er mee moet (buiten opeten als ze kant en klaar zijn )
Liefs Michelle
@rainbow,: Aaron wil op het moment alleen een paar appelstukjes eten en meestal ook nog geen halve appel.
Het dochtertje van mijn neef heeft in heel haar leven schijnbaar (vertelde haar moeder) nog nooit fruit op, ze is nu 11 jaar en van baby af aan krgen ze er niks bij haar in.
Ze is super gezond dus als ze eens niet wil of helemaal niet…maak je niet druk dan!
Ik zou ook liever zien dat aaron van allerlei soortne fruit zou eten maar ja…wat je er niet in krijgt !
Gr, Danielle
@ Michelle. Je haalt de schil eraf. Das dat bruine puntige buitenkantje en dan haal je voor dylano de pit eruit. Die kun je niet missen, die is groot en bruin. Voopr jezelf kun je er wel omheen eten zeg maar. Maar als die eruit is hou je alleen wit zacht vruchtvlees over en ze zijn zoet, maar niet zo zoet als uit blik.
Groetjes,
Michèle
Geen dank en eet smakelijk. Misschien dat ik ze zo zelf ook wel ga halen. Oh ja een ding eet er ook weer niet te veel van ze kunnen laxeren
Groetjes,
Michèle
mogen ze ook al lychees? lekker!
en hoe zit dat met ananas? mogen ze die al???
ik zal dan ook maar eens gaan proberen ruben met een vork te leren eten…gebaksvorkjes zat!
groetjes!!
karin
Ja hoor vanaf 1 mogen ze zo ie zo alles Karin. Let alleen wel even op met ananaas als je van verse te veel geeft krijgen ze een beetje kapotte mondhoekjes. Dit komt door de enzymen in de ananas. Het kan geen kwaad maar dat je niet schrikt
Groetjes,
Michèle
@Rainbow: interesant blijven maken!
misschien vind ze het leuk wat ik eerder zei wat ik ook bij rico doe, sinds dien eet hij vers fruit in stukjes!
begin met banaan en manderijn (een manderijnen partje door de helft doen anders is het misschien te groot)
en peer ofzo.
en dan gewoon met het kindervorkje in een stukje prikken en het vorkje aan eva geven,
als ze dan met haar andere hand dat stukje fruit eraf wil pakken hou je gewoon dat handje vast en zorg je dat ze met dat handje waarin ze de vork vastheeft, dat ze dat naar haar mondje brengt.
zo deden we het hier, en hij vond het eerst niet leuk dat ik dan zijn andere hand tegen hield, maar snapt nu wel de bedoeling en is ontzettend trots dat ie nu zelluf fruit kan eten.
af en toe pak ik zijn handje MET het vorkje vast en prik dan ook in het fruit, maar dat wil nog niet helemaal lukken
@Sandra, goed idee! Ik had vandaag fruityoghurt perzik en dat vind ze dus heerlijk. Maar morgen eens gewone yoghurt (vindt ze ook lekker) met wat fruit proberen. Al heb ik dat eens gedaan met vanillevla en toen viste ze de banaan eruit! Dat sap erdoorheen doen vind ik ook een goed plan en dat lust ze wel denk ik!
@Inge, heb ik ook geprobeerd gisteren. Ze wil gewoon niet. Ik gaf een nieuw vorkje met de Teletubbies en dat deed ze wel in haar mond, maar het appeltje haalde ze eraf en gaf ze aan mij. Ze wil mij voeren. Dus ik zei: ‘Mama eet een appel en dan jij’. Maar daar trapte ze niet in! Toen ze de appel in mijn mond deed, zei ik: ‘Hmmmm!’ Toen moet ze gedacht hebben: ‘Als jij het zo lekker vindt, eet jij het ook maar op!’ Ik zei: ‘Neeeee, nu JIJ eten!’ en toen kroop ze gauw weg. De haai! Goed van Rico hoor, dat hij stukjes van de vork eet! Eva wil ook niet meer uit de rietjesbeker drinken. Terwijl ze dan enorme dorst heeft, want een 200cc uit de fles gaat zo op!
Groetjes Rainbow, trotse mama
ok! dus ik mag ruben dan ook wel pindakaas geven?
i.v.m allergie vind ik dit een beetje griezelig eigenlijk.
het komt niet bij ons in familie voor, maar had er iets over gehoord dat ze dat eerst nog niet mochten…
en wanneer mag je van opvolgmelk overstappen naar gewone melk?
groetjes!!
karin
Dylano zit al sinds zijn 11 maanden aan de gewone melk. Ze advisren met een jaar.
En hij mag indd pindakaas. Heb ik bij Dylano ook nog niet geprobeert.
Ze mogen nu echt alles Karin
Liefs Michelle
Ik wist het niet van de pindaallergie, die eventueel kon, dus ik heb Seth al pindakaas gegeven bij 10 maanden, en hij eet het gewoon
Lekker proberen dus!
Liefs, Anne
wel fijn dat ze nu alles mogen hebben dan!
en hoe zit dat dan met kruiden op het eten?
dat zal dan ook wel mogen( in mindere mate natuurlijk)
vanmiddag krijgt ie direkt een bammetje pindakaas!
groetjes!
karin
Kan allemaal. vanaf een jaar eet Nora ook mee met alles wat wij eten. Niet teveel rode peper en ze vindt het allemaal lekker, knoflook, kruiden, geen probleem. Beetje rustig aan met zout en al te hete kruiden, specerijen.
Pindakaas valt bij Nora ook heel goed! samen met appelstroop en jam haar favorieten! Veel plezier met de eerste pindakaasboterham vanmiddag!
@ Rainbow ik moet toch wel zeggen dat Eva maar diva is dan Morgan. Daar heb ik echt eigenlijk geen enkel eetprobleem mee. Gisteravond boerenkool en ik mocht scheppen en zij mocht het in der mond doen. Op een gegeven moment zag je haar gewoon van mamma het is zo lekker maar ik zit vol. Ze had ook echt veel op maar ze wilde wel nog een danoontje
Groetjes,
Michèle
Ja, volgens mij is Eva de überdiva! Maar dat is soms natuurlijk alleen maar vervelend. Ze eet eigenlijk alles wel, ze eet ook bijvoorbeeld paella met ons mee. Maar als Eva gewoon iets niet wil, zoals fruit, dan doet ze het echt niet. Gisteren bracht ik haar naar het kdv en toen zei de leidster ook nog dat Eva ‘zo boeiend is omdat ze zoooooooon eigen wil heeft dat het eigenlijk wel grappig is!’ Zij stimuleren ook dat kinderen zich durven uiten zeg maar, maar dat doet Eva in elk geval. Ik weet niet hoe blij je ermee moet zijn dat ze zo’n sterke eigen wil heeft, want ik heb soms echt dat ik tot 10 moet tellen en dat ik denk: ‘Dan maar wéér geen fruit!’ En met die bekers en flessen natuurlijk hetzelfde. Ze wil het niet, interesseert zich er niet voor en dan kun je tot Sint Juttemis oefenen, maar dan gaat dat niet lukken. Ik erger me er wel aan, aan haar gedrag, maar zo is ze nu eenmaal. Geen idee van wie ze dat heeft, want mijn vriend en ik zijn juist heel makkelijk! Ik geef haar nu sap van Olvarit, met Vitaminine C. Dat krijgt ze nu in elk geval voldoende binnen, want het zit ook in Groeimelk toegevoegd. En ach, ze groeit goed, dus ik moet me er maar niet TE druk om maken. En…boerenkool, daar is ze ook gek op, net als Morgan! En de worst gaat er ook goed in!
Verder is Eva heel makkelijk, ook met slapen en ik kan haar overal mee naartoe nemen. Alleen met eten is ze dus wel lastig soms ja! Grrrrrr.
Gewijzigd door - Rainbow op 12 Jan 2010 13:06:03
Lekker van genieten van die eigen wil rainbow, is vaak niet makkelijk vertel mij wat want Madelon is er ook zo eentje, maar daar gaan ze ook niet mee spelen. Voor ouders niet altijd makkelijk, maar geloof maar dat ze er veel profijt van hebben op de langere duur.
Liefs Michelle
Wij eten vanavond andijvie met worst, ben benieuwd of Seth daar ook zo dol op is!
Seth vindt pindakaas trouwens wel steeds minder lekker, omdat het zo plakt in zijn mond en een beetj droog is. Dus het kan dat het niet in de smaak valt…
Liefs, Anne
@ Rainbow, sommige kids zijn meer van de groente dan van fruit en volwassene trouwens ook, komt allemaal goed hoor
Heb je trouwens geprobeerd gewoon fruit bij haar eten te geven. Bijvoorbeeld bij de rijst stukjes banaan, mijn kleine eet ook graag alles door elkaar, vraag me niet waarom, maar soms eet ze graag yogurt met haar maaltijd inplaats van ernaast en dit geld ook voor de meeste fruitjes, banaan met pindakaas op brood is hier ook weg welkom!
Gewijzigd door - malawimamajada op 12 Jan 2010 13:43:44
quote:
Lekker van genieten van die eigen wil rainbow, is vaak niet makkelijk vertel mij wat want Madelon is er ook zo eentje, maar daar gaan ze ook niet mee spelen. Voor ouders niet altijd makkelijk, maar geloof maar dat ze er veel profijt van hebben op de langere duur.
Fijn om te lezen Michele! En Madelon is ook een leuke meid, haha, dus hopelijk wordt Eva ook zo! Was zij een soort Eva qua gedrag? Ik vind het soms inderdaad wel moeilijk, omdat ze nogal kan drammen en ik haar niet steeds haar zin wil geven. Dan is het dus brullen. Ze ‘vocht’ vorige week met een kindje op het kdv omdat ZIJ de kar wilde hebben en gisteren heeft ze een meisje omgeduwd. Volgens het kdv was er niets aan de hand en gebeurt dat nu eenmaal bij die kleintjes. Maar ik hoop toch niet dat ze nu ook al een katje wordt dat andere kindjes gaan slaan. Dat heeft ze nog nooit gedaan, maar als ik dát zie, is het zo afgelopen! Moet alleen nog even bedenken hoe ik dat dan ga aanpakken. Gisteren hadden we het op het werk over zindelijk worden. Dat speelt bij Eef natuurlijk nog niet, maar ik voorzie daar ook problemen als ze zo star blijft. Eva houdt van makkelijk en comfortabel en ze hupst nu met een poepbroek gewoon nog eens extra op haar bips, zo van: ‘Maakt niet uit mama!’ Maar wie weet lukt dat zindelijk worden haar juist weer heel goed? Is nu gelukkig nog niks van te zeggen. Maar het is me er eentje!