Zelf pleeggezin

We weten nog niets
We hadden zelf gebeld, maar die vrouw zat in een bespreking en ze zouden doorgeven dat ze na 4 uur terug moest bellen, ik weet niet wat tegenwoordig met instanties, politie en mensen is hoor maar ik zei al van te voren dat wordt morgen zelf opnieuw bellen, en ja hoor daar draait het op uit want we hebben niets gehoord.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nou hehe eindelijk iemand aa nde foon gehad en he onderzoek is afgerond en het advies wordt in ieder geval niet naar der moeder maar pleeggezin. Vanmiddag nog een keer een bellen want ze moeten nu nog indicatie hebben van stichting mee ofzo en dan voor de rechter geloof ik. Zeg ik dit zo goed Mriek??? pf snap er niets meer van hahahaha (lijk wel blond en ben ik toch echt niet, maar krijg van die vreemde termen om me oren)

Liefs Michelle

Fijn dat ze in ieder geval niet terug hoeft naar haar moeder, maar naar een ander pleeggezin gaat.

Ik hoop dat ze in een fijn pleeggezin terecht komt en niet meer terug hoeft naar haar moeder.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oh gelukkig, zal voor jullie ook wel een opluchting zijn neem ik aan en voor haar ook.

Groetjes,

Michèle

Ze zullen een ondertoezichtstelling vragen met een machtiging uithuisplaatsing dan. Dat verzoek moet nog door de rechter worden getoetst en die zal besluiten of het moet gebeuren. Die zitting komt als het rapport van de Raad is verstuurd. Daar krijgt je nichtje bericht van, wanneer die zitting zal zijn. Fijn dat ze dit hebben besloten!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Indd fijn, maar nu gooit kind kont tegen de krib
Ze wil terug naar der moeder en ik ga haar niet tegenhouden, als de raad het daar niet mee eens ( en zijn ze niet volgens mij) gaan hun haar daar maar ophalen. pfffffffff
Het houdt niet op

Liefs Michelle

Oh wat lastig allemaal, maar wat je zegt Michelle niet gaan halen.

Geeft ze overigens een reden waarom ze nu wel terug wil???

Groetjes,

Michèle

Het contact met der moeder loopt nu vrij goed en je kent het wel mooie beloftes enzo.
En haar vriendin woont in dezelfde flat, der eigen kamer en ga zo maar door.
En ik denk ook dat er angst voor het onbekende meespeelt.
Dus ze gaat van de week terug en dan is het aan de raad wat ze er mee doen.
Ik stel ze morgen op de hoogte meer kan en wil ik niet meer doen, ben er zo klaar mee nu.
Al kan ik die meid wel begrijpen hoor.

Liefs Michelle

Wel ook begrijpelijk toch, het is toch d’r moeder. Maar idd wel de Raad informeren hoor. Maar dan moet je nichtje wel weten dat ze dan een voorlopige ondertoezichtstelling kunnen gaan vragen met zo’n machtiging uithuisplaatsing en dat ze dan per direct naar een pleeggezin ofzo zal gaan. Moeilijk. Want voor hetzelfde geld loopt ze dan direct weg bij dat pleeggezin om naar haar moeder te gaan. Nou ja, misschien kan de Raad haar nog overtuigen waarom het beter is om toch niet terug te gaan. Succes!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek dat is ook jet advies dat de raad tegen ons zei. Bedoel jij dat het dan sneller gaat als ik dit aangeef of hoe. Snap hem ff nie

Liefs Michelle

Ja, als zij dreigt met teruggaan naar d’r moeder dan kan de Raad met haar in gesprek en aangeven dat als ze dat doet, dat de Raad de rechter dan kan vragen om haar per direct in een pleeggezin te plaatsen. Dat ze er hoe dan ook niet onderuit komt dat de Raad dat aan de rechter zal gaan vragen. Óf per direct, óf als regulier verzoek met het rapport dat er nu ligt dat nog op zitting moet komen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

aha ik snap hem

Liefs Michelle

Mooi.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Nou ze is terug naar haar moeder, de raad was en is het er niet mee eens. Ze hebben haar zelf nog gebeld, maar liet zich niet overhalen. Er komt in ieder geval geen spoedzitting.
Ze moeten nu dinsdag daar naar toe, om het advies aan te horen wat de raad besloten heeft (weten we dus al) en zoals ze nu zeggen gaan ze dat niet veranderen.

Liefs Michelle

Oké, niets acuuts dus, maar wel handhaven dat ze vinden dat ze naar een pleeggezin moet. Ik ben heel erg benieuwd wanneer de zitting zal zijn en wat daar wordt besloten. Want als zij écht niet naar een pleeggezin wil, dan is de kans natuurlijk levensgroot aanwezig dat ze toch gaat weglopen als ze daar wordt geplaatst. En of dat wenselijk is…lastig!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Niet om je nichtje aan te vallen hoor Michelle, maar waarom zien kinderen soms niet dat hun eigen ouders niet altijd de oplossing zijn. Mijn broertje is ook zo. Die heeft zo lang loyaliteit naar zijn vader getoont dat er een breuk is onstaan tussen hem en onze moeder. En dat terwijl zijn vader een echte eerste klas #@$@#!%@# is.

Groetjes,

Michèle

@Michèle
Dat snappen wij ook niet, en ze ziet de fouten echt wel maar dan krijg je weer mooie beloftes.

@Mriek
Denk niet dat het een echt wegloop type is. Al weet je dat nooit zeker natuurlijk. Wij zijn ook benieuwd wanneer de zitting is.

Liefs Michelle

@Michelle: houd ons op de hoogte hè?

@Michèle: hoe schadelijker ouders met hun kind omgaan, hoe ernstiger de loyaliteit vaak wordt. Inderdaad bizar, maar zo werkt het. Gek hè?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@ Michelle, ik weet het, wij kregen ze ook steeds weer van zijn vader dan he.

@ mriek, dat heb ik inderdaad vaker gehoord. Kun je nagaan hoe bizar de band tussen ouder en kind is. Zeker tussen moeder en kind want een vader schijnen ze toch nog wel los te kunnen laten soms.

Groetjes,

Michèle

Die band ouder-kind kom je inderdaad nooit van af. Het schijnt zelfs dat kinderen die helemaal met een ouder breken, uiteindelijk méér met die ouder bezig zijn dan als ze het contact gewoon houden (ook al is dat een schadelijk contact).

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker