Zelf pleeggezin

Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor

Wij hebben sinds 3 weken (gaan nu de 4de week in) het nicht van mijn vriend in huis. Ze is 15. De situatie thuis was voor haar niet meer veilig omdat haar moeder ene geweldadige en alcoholistische vriend had. Heel het huis is kort en klein geslagen en ze konden daar op dat moment niet eens meer wonen, dus hebben wij haar opgevangen en haar moeder zat eerst bij een vrien en daarna bij een vriendin.
Intussen heeft ons nichtje samen met haar moeder een deel opgeruimd, en is e woningstichting een nieuwe wc pot komen plaatsen ed. Ze kregen allebei hulp.
Dus ging de goede kant op.
Tot afgelopen woensdag had mijn nichtje iedere dag contact met haar moeder en mijn vriend tot vorige week zondag. Nadien hoorde we niets meer. de vriendin waar haar moeder zat hij donderdagnacht melding gedaan bij de politie dat ze niet is teruggekomen, ze was gaan praten!!! met der exvriend. Heel rechereteam in de weer om te zoeken, bij ons foto en zo gehaald, blijkt ze weer bij hem te zijn!! Hoe kun je vraag ik me af. Dat hadden we in eerste insantie via via want ook de politie heeft haar nog niet gesproken. Haar dochter intussen wel want die heeft de exvriend opgebeld en gevraagd mag ik mama even en kreeg haar gelijk aan de foon. Alles was weer goed zei ze. Dacht dat wij flipten pfff. Maar goed ons nichtje mag en kan niet naar huis nu, mag niet van de politie en stichting mee, die ik de hele ochtend over de vloer heb gehad. Moeder gaan ze proberen zo snel mogelijk uit de ouderlijke macht te zetten tijdelijk in ieder geval. En dan kon ze in een crisisopvang of voorlopig bij ons. Voor mijn gevoel hebben we dan geen keus dus bij ons dus nu gaan ze proberen of wij als pleeggezin mogen. Heb wel gezegd dat ik er hulp bij wil want anders gaan wij dat zelf ook niet trekken.
Dus zware tijden hier, dan weten jullie ook gelijk waarom ik misschien minder vaak hier te vinden ben.
Mijn nichtje heeft intussen trouwens nog steeds niets meer van haar moeder gehoord en die verwachtte haar vandaag thuis.

Wat is dit triest. Nu komen bij mij even de tranen.
Sorry lang verhaal maar moest het kwijt.

@Mriek ik weet dat je dit leest en jij was al op de hoogte van veel, zou jij me kunnen mailen wat me allemaal nog te wachten staat ongeveer, heb vanochtend zoveel info gehad dat ik de helft ben vergeten volgens mij.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Heftig zeg!! Ik weet niet hoe ik hierop moet reageren omdat ik het (gelukkig) nog nooit heb meegemaakt. Ik heb wel respect voor je dat je dit doet. Ook al voelt het misschien een beetje als een verplichting voor je. Er zullen genoeg mensen zijn die het niet doen.

Heel veel sterkte!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Als eerste wil ik zeggen dat ik het heel goed en knap van jullie vind dat jullie je nichtje in huis hebben genomen. Ook al is het familie, niet iedereen zou dat zomaar doen. Het brengt toch weer heel veel hectiek en stres met zich mee. Kan me voorstellen dat er nu heel veel op jullie pad gaat komen waar jullie nog nooit mee te maken gehad hebben. Pff vind het ook wel een erg heftig verhaal en begrijp echt niet waarom die moeder weer terug is bij haar ex. Helaas is het gezegde liefde is blind echt waar.

Super dat jullie dit doen voor je nichtje en ik wil jullie heel veel sterkte toewensen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Poeh heftig zeg, wat een toestand!
Ik weet niet zo goed wat ik er op moet zeggen, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Echt lief van jullie dat jullie haar opvangen, want wat een ellende voor dat meisje zeg!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

@kringeldingetjes, Ik zie het niet als een verplichting, zo is het misschien wel overgekomen maar doe dit met liefde, maar het is wel zwaar.

Liefs Michelle

Sorry dat ik het zo opvatte. Ik wilde je er niet op aanspreken/aanvallen. Ik vind het ontzettend knap van je!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Oh wat knap … maar wat dubbel ook. Je vraagt je gelijk af of die moeder echt vrijwillig weer bij hem is of onder dwang ofzo hé. Tja er gebeuren soms vreemde dingen in de wereld. Hoe is je nichtje eronder?

Sterkte… !

Jah, dat vroeg ik me ook af, is het wel een lief meisje? Misschien kan ze je hier en daar wat helpen, ook met de zorg voor Dylano…

Maar wat een gedoe zeg, en zielig voor je nichtje. Zij wil natuurlijk ook graag bij haar moeder zijn, kan me alleen voorstellen dat ze die vent er voor geen goud bij wil hebben.

Enneh… Wat betreft het terug gaan naar een man waar je wel van houdt, maar diegene is niet altijd even lief voor jou… Ze zeggen sorry, hebben veel spijt, huilen de tranen uit hun kop… En je bent het weer ‘vergeten’. Je denkt dat het niet meer zal gebeuren en geeft ze nog een kans. Zo gemakkelijk is het niet om weg te gaan. Het is wel gemakkelijk gezegd…

Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat jullie eigen thuissituatie er niet onder zal lijden.

Liefs

Wat moeilijk allemaal meid. Allemaal erg heftig. Voor je nichtje natuurlijk het meest, maar voor jullie gezin ook!! Iemand in huis nemen is toch een behoorlijke impact.
Ik kan alleen maar zeggen heel veel sterkte met alles & en fantastisch dat jullie zo voor haar klaar staan!!

Liefs!

Dank jullie wel allemaal

Ons nichtje is geen prater, vandaar dat ik heb gezegd dat ik er wel hulp bij wil hebben. Tja hoe is ze eronder, je merkt dat ze het rot vind, is ook niet niks als je moeder een man boven jou verkiest.
Ze is nu met de politie en mijn vriend nog meer spullen van der halen want dat mocht niet zonder politie, maar denk niet dat de moeder thuis is. We horen nl niets van haar.

We hebben indd nog wle in ons achterhoofd dat er dwang achter zit maar ze heeft al 7 jaar zulke relaties. En we weten dat ze donderdagmiddag vrijwillig naar hem toe is gegaan, Het vreemde wat i ker nog wle aan vind is dat ze haar spullen dus allemaal bij haar vriendin heeft gelaten, ook de hond dus ze was wel van plan om terug te komen.
Vandaar ook dat de recherche er nu mee bezig is, al hebbne die nu wle aangegeven dat ze voorlopig niets doen omdat ze toch denken dat ze het op vrijwillige basis bij hem is.

Liefs Michelle

Oh wat voel ik mee met je nichtje Michelle en wat goed dat jullie haar willen helpen. Ik heb mijn hele leven al met alcohol te maken gehad, niet alleen zelf drinkend maar ook de vader van mijn broertje die helaas niet het huis, maar mij te grazen nam en later mijn ex. Echt ik wou dat iemand mij toen in huis genomen had. Begrijp me niet verkeerd ik ben er goed uitgekomen hoor, maar ik ben altijd blij dat een ander het niet alleen hoeft te doen.

En ik neem aan dat als jullie officieel pleegouder worden daar zeker wel hulp bij komt want die arme meid heeft al genoeg meegemaakt en dat moet ze toch verwerken. Tip, dwing haar niet en laat het op haar eigen tijd doen. Ze moet het een goede plek geven zodat ze door kan met haar leven.

En haar moeder. Ja klinkt heel hard wat ik nu zeg maar ze is volwassen. Als ze deze keuze vrijwillig gemaakt heeft kunnen jullie heel weinig voor haar doen ben ik bang, is ze gedwongen hoop ik dat ze die $%@$% snel opsluiten en niet meer los laten want een verontschuldiging maakt niks meer goed dan.

Groetjes,

Michèle

We gaan haar ook niet dwingen, we merken wel dat ze nu steeds meer gaat vertellen.
En indd met de moeder heb ik ook geen mdelijden als het vrijwillig is en dan verdient ze de naam moeder niet eens, maar dat heb ik al wel vaker tegen mijn vriend gezegd. Is iedere keer wat met haar.

En hij wordt sowieso al gezocht door de politie alleen moeten ze hem tegenkomen ofzo om hem op te pakken. Alleen als ik weet dat hij daadwerkelijk weer in haar huis zit ga ik wel met de politie bellen om te zeggen waar hij zit. Hij heeft buiten deze zaak nog 4 dingen openstaan en heeft een voorwaardelijke straf

Liefs Michelle

Oh dus met een beetje mazzel draait ie nog enige tijd de bak in. Ik zeg expres mazzel want ze zijn hier ook wel iets te makkelijk met een taakstraf soms.

Maar ik hoop dat je nichtje wel me rust gelaten word. Die meid heeft al genoeg te verduren gehad.

Oh ja ik weet niet of het gebeurd, maar ik ging in die tijd ineens weer in me bed plassen, sta niet gek te kijken als dat gebeurd. Ook had ik veel nachtmerries. Mocht je haar niet helemaal snappen mag je me ook altijd mailen of zo. Ik kan niet in haar hoofd kijken, maar ik weet wel hoe het is om dit mee te maken. Misschien herken ik er wat van mezelf in.

Groetjes,

Michèle

ik ga je mailen Michèle, maar wordt wel morgen denk ik of straks in ieder geval als ze niet in de buurt is

Liefs Michelle

Hé meid, wat een heftige dingen allemaal weer zeg sinds de laatste info van je. Ik ga je morgen mailen, oké? Ik heb het nu helemaal gehad en moet echt m’n bedje in. Eén ding: als jullie officieel pleeggezin willen worden, meld je dan aan bij de Voorziening voor Pleegzorg (da’s onderdeel van Bureau Jeugdzorg). Dan word je gescreend (o.a. of je justitiecontacten hebt gehad en zo ja, waarvoor en of je pedagogisch in staat bent om pleeggezin te zijn). Als jullie positief worden beoordeeld, dan krijg je recht op pleegzorgvergoeding en -begeleiding.

Sterkte meid en je hoort morgen van me!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Jeetje, wat heftig!!
Heel veel succes, en echt ontzettend goed en sterk van je/jullie, dat je/jullie dit doen!
Hopelijk lijdt het eigen gezin er niet (te)veel onder.
Liefs, Anne

Concentreer je op de jonge dame, want moeders zal het nu niet leren. Ze schuift dr dochter aan de kant en als het weer de spuigaten uitloopt binnen de relatie zou ze dr dochter weer opzoeken ? Mooi niet, dit meiske, dit kind heeft recht op een warm, stabiel plekje waar ze verder zou kunnen groeien tot een verstandigere dame dan dr moeder.
Een alceholist is niet te helpen tenzij hij/zij dit zelf wil. De kans dat dit zo is is zeer klein ook al beweren ze vaak hemel en aarde.
De jonge dame zal nu lekker puberen en dat maakt het vast niet makkelijker voor haar en voor jullie.
Voorkom dat de dame heen en weer geslingerd word!
Probeer je zo veel mogelijk te richten op jullie gezin, incl deze jonge dame en alles wat de moeder betreft naast je neer te leggen. Dit vreet uiteindelijk nl allemaal energie die je nu wel voor andere dingen nodig hebt. Heel goed dat je op voorhand aangegeven hebt om dit niet zonder hulp te gaan doen. Super ! Hou je daar ook aan !

Het is niet niks, maar geweldig dat jullie dit meiske een thuis willen proberen te geven. Petje af…

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 20 Oct 2009 18:42:26

Is goed Michelle, ik zie het wel verschijnen. Denk ook goed aan jezelf he dat jullie jezelf niet voorbij lopen.

Groetjes,

Michèle

Ik heb je via Hyves een PB gestuurd Michelle!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Dank jullie wle voor alle lieve reacties, pepet een mens toch weer op
We hebben nog steeds niets van de zus van mijn vriend gehoord, hoe kun je je dochter zo in de steek laten. Alleen via via hoorden we dat ze naar de bahama’s willen vluchten, nou daar hebben we maar smakelijk om gelachen, hoe triest ook. Ze was wel op der hyves online maar ze reageert niet op berichten. Zit je als kind achter de pc in de hoop dat je moeder wat terug zegt. helaas niets dus. Moet wel zeggen waren ook niet de vriendelijkste dingen die ze schreef maar dat kan ik me goed voorstellen.

Liefs Michelle