Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor
Wij hebben sinds 3 weken (gaan nu de 4de week in) het nicht van mijn vriend in huis. Ze is 15. De situatie thuis was voor haar niet meer veilig omdat haar moeder ene geweldadige en alcoholistische vriend had. Heel het huis is kort en klein geslagen en ze konden daar op dat moment niet eens meer wonen, dus hebben wij haar opgevangen en haar moeder zat eerst bij een vrien en daarna bij een vriendin.
Intussen heeft ons nichtje samen met haar moeder een deel opgeruimd, en is e woningstichting een nieuwe wc pot komen plaatsen ed. Ze kregen allebei hulp.
Dus ging de goede kant op.
Tot afgelopen woensdag had mijn nichtje iedere dag contact met haar moeder en mijn vriend tot vorige week zondag. Nadien hoorde we niets meer. de vriendin waar haar moeder zat hij donderdagnacht melding gedaan bij de politie dat ze niet is teruggekomen, ze was gaan praten!!! met der exvriend. Heel rechereteam in de weer om te zoeken, bij ons foto en zo gehaald, blijkt ze weer bij hem te zijn!! Hoe kun je vraag ik me af. Dat hadden we in eerste insantie via via want ook de politie heeft haar nog niet gesproken. Haar dochter intussen wel want die heeft de exvriend opgebeld en gevraagd mag ik mama even en kreeg haar gelijk aan de foon. Alles was weer goed zei ze. Dacht dat wij flipten pfff. Maar goed ons nichtje mag en kan niet naar huis nu, mag niet van de politie en stichting mee, die ik de hele ochtend over de vloer heb gehad. Moeder gaan ze proberen zo snel mogelijk uit de ouderlijke macht te zetten tijdelijk in ieder geval. En dan kon ze in een crisisopvang of voorlopig bij ons. Voor mijn gevoel hebben we dan geen keus dus bij ons dus nu gaan ze proberen of wij als pleeggezin mogen. Heb wel gezegd dat ik er hulp bij wil want anders gaan wij dat zelf ook niet trekken.
Dus zware tijden hier, dan weten jullie ook gelijk waarom ik misschien minder vaak hier te vinden ben.
Mijn nichtje heeft intussen trouwens nog steeds niets meer van haar moeder gehoord en die verwachtte haar vandaag thuis.
Wat is dit triest. Nu komen bij mij even de tranen.
Sorry lang verhaal maar moest het kwijt.
@Mriek ik weet dat je dit leest en jij was al op de hoogte van veel, zou jij me kunnen mailen wat me allemaal nog te wachten staat ongeveer, heb vanochtend zoveel info gehad dat ik de helft ben vergeten volgens mij.
Liefs Michelle