Hoi,
Mijn dochter van anderhalf kan nog niet zo heel goed lang alleen spelen vind ik. Soms is ze lekker bezig in haar keukentje of met haar boekjes maar 3 kwartier is wel echt maximaal dan, eerder een half uur. Eigenlijk klinkt dat best lang als ik het zo zeg maar omdat ze nog maar 1 keer per dag anderhalf uur slaapt heb ik nog een uur of 10 te vullen…
Ik moet ook wel eens wat zelf doen thuis natuurlijk en dan gaat uit gemakzucht de tv nog wel eens aan. We proberen dit wel te minderen ('s morgens 3 kwartier en na het eten nog 3 kwartier) door andere dingen te doen met haar maar daar zijn we best druk mee… Zeker als ze moe is wil ze het liefst lekker in haar zitzak een dvdtje kijken.
Met dit weer ga ik ook niet zo heel makkelijk even naar buiten… Wel erg koud!!
's Morgens en 's middags probeer ik altijd wel even iets te gaan doen met haar buiten de deur (boodschappen, visite, wandelen) maar toch zijn we dan nog best veel thuis.
Wat wel goed werkt is boven en beneden afwisselen. Dan ga ik boven even de was opvouwen en dan vermaakt ze zich daar weer even.
Wat vinden jullie? Hoort een kind van anderhalf al een uur of langer zelf te kunnen spelen? Hoe zien jullie dagen eruit?
Alvast bedankt!!