Hoi,
Dat je kindje al anderhalf uur zelf speelt is al heel lang hoor.
Onze kids speelden op die leeftijd ook niet de hele tijd zelf.
De oudste zat met 2 jaar nog in de box en de jongste wilde er met een jaar niet meer in.
Wij wonen niet zo groot dus waren blij dat de box eruit was.
Hebben nu meer ruimte en op de plek waar de box stond staat nu een klein tafeltje met 2 stoeltjes waar ze nu zitten te kleuren en plakken e.d.
Toen ze nog in de box wilden dan ging het vaak zo: na brood eten smorgens uurtje in de box, daarna even wandelen of boodschapje doen, bij thuiskomst even fruithapje en even de tv aan (teletubbies) en dan wat aan het huishouden doen als de tv aan is.
Na half uur/3 kwartier de tv uit en dan even zelf spelen op de grond.
Bijv. met blokkendoos, lego. Ik was dan ondertussen aan het strijken.
Hebben ook een klein strijkplankje met strijkijzer en gaf dan de zakdoekjes.
Hadden overdag ook de kindercd aan met leuke liedjes.
Als ze uitgespeeld waren dan werden er nog wat boekjes voorgelezen.
Daarna was het vaak al weer etenstijd.
Dan was het tijd voor het middagslaapje en ging ik even afwassen en dan even lekker tijd voor mezelf (lezen).
Na het slaapje samen wat eten en drinken en dan nog even rondje op de fiets doen of bij mooi weer naar de speeltuin.
Vaak ook smorgens naar de speeltuin waar vaak andere moeders met kleine kinderen kwamen en dan lekker in de zandbak laten spelen.
Speeltuin is het nu geen echt weer voor. Alles nat en vies dus das nu geen optie.
Als ik beneden ga stoffen dan geef ik ook een stofdoek en dan wordt er flink meegepoetst.
Met de was ophangen mogen de kinderen de knijpers aangeven.
Als ik in de keuken kook dan zijn de kinderen met hun speelgoed in de keuken en kunnen dus goed moeders in de gaten houden en ondertussen lekker spelen.
Als er boven gepoetst moet worden gaat wat speelgoed mee naar boven en dan kan ik ongestoord poetsen en het kind speelt lekker.
Als de kinderen in de weg liepen gebruikte ik het ledikantje ook wel eens als box en legde daar wat speelgoed in.
Vonden ze ook helemaal niet erg.
Toen we nog maar 1 kind hadden en een keer bij mijn zus op verjaardag waren die geen box meer had in de kamer toen hadden we het campingbedje beneden gezet en die als box gebruik. .
Was een groot succes!
Niet de hele tijd je kind bezig houden. Ook regelmatig speelgoed veranderen wil ook nog wel eens helpen.
De kinderen zijn nu 2 1/2 en 4 1/2 en ik verander nu ook nog regelmatig het speelgoed en heb vaak andere puzzels in huis.
Groetjes lisan