Ze is thuis klein vervolgje klein stapje terug

Hoi,

Hoera hoera hoera
Ze is net vanmorgen gewogen ze is 11,5 kilo. Ze komt morgen thuis.
We krijgen vandaag de sondevoeding voor 2 weken thuisbezorgt.
We moeten nog wel elke dag s’morgens om 9 uur in het ziekenhuis zijn en krijgt ze tot ± 10.00 uur fysio voor de komede twee weken. Het gaat echt heel goed ze slaapt niet meer echt elke morgen maar heeft wel even haar rust nodig. Ze wil weer met andere kindjes spelen.

Vanaf woensdag gaat mijn man weer elke dag naar zijn werk deed nu veel thuis werken en ging om de dag een halve dag naar de zaak. En ik ga weer aan het werk als ze geen fysio meer nodig heeft en ze weer gewent is aan thuis. Onze gastouder komt in die twee aankomende weken ook een paar keer me naar de fysio en vind het geen probleem om weer voor onze dochter te gaan zorgen. Ook gaan we een paar keer bij haar op de koffie of thee. Ook de andere kindje s die bij de oppas zullen zijn hebben onze dochter al een keer gezien dit weekend. Ik ga wel tijdelijk op andere dagen werken omdat het dan wat rustiger is op die andere dagen bij de oppas minder en grotere kinderen. Dan maar twee per keer. Dus te overzien voor onze dochter. Als ze dan weer normaal naar school gaat en ze heeft weer een normaal ritme van de dag dan ga ik weer op de dagen werken die ik altijd werkte.

Als ze op de 12,5 kilo zit mag ze van de doktoren ook weer 1 ochtend naar school en als dat goed gaat dan mag ze daarna gewoon weer twee tot drie keer. Wel moeten we nog met school (pz)overleggen of ze haar met een sondeslangetje accepteren. Opzich kan het geen kwaad het zit aan haar wang geplakt en over d’r oor gaat het naar achter waar we het vastplakken in d’r nek als ze gaat spelen ik hoop dat ze positief reageren anders moeten we op zoek naar een andere school in een ander dorp en dat zie ik niet zitten of voor mij erger een medische pz ( begrijp me niet verkeerd geweldig dat die er zijn hoor maar ik vind niet dat mij kindje daar dan tussen hoort).

Nou denk dat ik even wat minder op het forum zit. Als ze een ritme heeft en ik ook en het gaat goed kom ik weer even checken hoe het met iedereen staat.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 11 Sep 2008 17:44:48

Gewijzigd door - lon1306 op 26 Sep 2008 14:55:46

Jaaaaaaaaa joepie Gefeliciteerd en geniet van de kleine dame weer lekker in dr eigen nestje. Top !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

gefeliciteerdddddddddddddddddd heerlijk nieuws zeg

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Wauw wat een goed nieuws

O lon. Wat een geweldig nieuws. Weer goed nieuws! Geniet maar lekker van elkaar!groetjes chantal

Chantal

lon wat een geweldig nieuws om te horen

Oh wat goed! Gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws zeg! Geniet er maar van dat je kleine meid weer lekker thuiskomt.

Groetekes, Sje

Van harte gefeliciteerd en hoop dat je kleine meid vanaf nu alleen maar heel veel geluk, liefde en gezondheid in haar leven zal hebben.

Groetjes,

Vartien

Our littel angel is Larissa

PROFICIAT!!!

Wat een heerlijk nieuws.

Groetjes, Thirza

Lilypie Vierde Ticker

Yes wat een goed nieuws
Gefeliciteerd en geniet lekker van je meisie
Lekker in haar eigen bed gewoon weer 24 uur per dag bij jullie
Ow ben zo blij voor jullie

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

goed nieuws gefeliciteerd!
geweldig zeg

groetjes gytha

super goed nieuws geniet ervan

Liefs en dikke kus brenda en charissa

hieper de piep hoera welkom thuis meis .en hoop dat alles goed gaat .
en je lekker straks weer je eigen dingentjes kunt doen .

groetjes marielle mama van tanja

en hoe vindt ze het weer lekker thuis .en heeft ze de sonde nog mee .
ze zal het wel heerlijk vinden weer thuis in der eigen omgeving

groetjes marielle mama van tanja

Hey gefeliciteerd! Ben hardstikke blij dat alles nou weer goed is!

Geniet lekker van je kleine meid

Groetjessss

Hoi,

Nou het was een behoorlijke drukke week. We moesten helemaal een nieuw ritme vinden en dat is niet gemakkelijk. Ik was nog moeier dan de dagen dat ze in coma lag en ik jullie elke dag z’n beetje op de hoogte hield. Maar afgelopen week is me dat echt niet geluk. Als ze op bed lag lag ik er ook in of poetste ik het huis. Maar goed we hopen nu een ritme te hebben gevonden waar iedereen wel bij vaart. Mijn man zou in eerste instantie weer fultime naar kantoor gaan maar dat hebben we nog maar in overleg uitgesteld. Hij werkt de ochtende op kantoor en is s’middags en sávonds thuis aan het werk. Nu is hij voor ons aan het koken en zit onze dochter voor de tv en kan ik een beetje mijn contacten weer opvijzelen. Naast dat we nog sondevoeding moeten geven sávonds voor het slapen gaan moet ze nog drie keer per dag 5 medicijnen innemen. En dat is een heel gedoe. Want niet alles kan tegelijk. de een voor het eten de ander de na weer een ander tussendoor. Daarbij hebben de fabriekanten ongetwijfelt ontzettend hun best gedaan voor smaak en grote maar slagen daar nu niet echt in. Met een pil en dat is een vitamine pil zou ik zelf moeite hebben om die doorgeslikt te krijgen. En ik kan inmiddels best wel goed pillen doorslikken. Daarbij moet ze dan elke morgen om negen uur in het ziekenhuis zijn. Daar wordt ze gewogen en krijgt ze fysio. dat alles betekent om half negen deur uit en om half elf elf uur pas weer terug. Ook was ze heel blij thuis te zijn maar had ze er ook moeite mee. Ineens melde ze zich om drie uur s’nachts weer. Had ze gedroomt of wilde ze even weten of we er wel waren. Dat is sinds twee dagen verplaatst naar vier uur. En dan ze heeft bij alles bevestiging nodig. Ze is alles aan het herontdekken inclusief de grenzen van wat wel en niet mag. Ook het eten is thuis een ramp niet meer wat wil ik eten maar eten wat de pot schaft. Ik hou wel een klein beetje rekening maar er is er bij ons vanuit het maatschappelijk werk en psygoloog ook op aangedrongen alles weer zoveel mogelijk hetzelfde te houden zoals het was. Maar door alle tijdstippen van medicijnen en de fysio en de sondevoeding is dat niet gemakkelijk. Maar goed hopelijk hebben we nu een ritme gevonden wat de eerste week nog moet werken. Daarna valt de fysio weg en hoeft ze alleen bij de ha elke dag gewogen te worden en een keer per week wegens de sonde naar het zkh.

Ze is overings 12,5 kilo. tot de 15 kilo blijft ze de sonde houden. Ze heeft er wel meer energie door.
Ook kijken mensen je na als ik met haar boodschappen doen (en dat ben ik wel een beetje gewent ze loopt als een van de weinige hier aan een tuigje omdat ze opstraat en en in de winkel oostindisch doof is in de extreemste vorm en ook snel wegloopt van mij), maar nu worden we echt nagekeken en zie ik die blikken van jemig wat zielig wat zou ze hebben??? waarom loop je met z’n kindje buiten enzv. Je ziet mensen lettelijk dat denken. En daar schrok ik van. Ook ga je dan denken doe ik dat ook bij andere zo. De kinderen op de speelsplaats hebben wel even gereageerd zo van wat is dat en doet dat niet zeer maar zien het niet meer en weten dat ze niet ver en lang kan rennen fietsen enzv. Ook hun ouders zijn er relaxt mee omgegaan. De meeste wisten wel ongeveer wat er aan de hand was. En dat hakt er meer in dan ik had gedacht. Ook het feit dat ze nu weer thuis is en dat alles “” weer enigzins normaal"""is na al die weken.
Van de week hebben we een gesprek met de pz ze stonden er niet gelijk afwijzend tegenover dat ze terug komt met een sonde maar wilde wel eerst een uitgebreid gesprek met ons en het dan nogmaals binnen hun groep en leidinggevende bespreken wat logisch is maar ik ben al blij dat ze niet gelijk hebben afgewezen en dat ze logisch een gesprek willen. Een begeleider uit het zkh. zal daar ook bij aanwezig zijn om het medische verhaal te doen wat is een sonde hoe loopt dat in het lichaam wat kan je er wel mee en niet mee enzv. Dus er positief allemaal.

Als de fysio eraf is gaat mijn man weer op kantoor werken en ga een week later weer voor de middagen aan de gang. Dan gaat ze slapen bij de oppas en hopen we dat ook weer een beetje op te bouwen. Ik heb trouwens een erg goede werkgever. Ik heb volledig doorbetaalde zorgvelof gekregen terwijl je normaal maar 70% doorbetaald word. en als ik weer halve dagen van mijn partime kome werken wordt ik voor 50% ziekgemeld. Ook heb ik zelf voorgesteld een deel van mijn extra opgebouwde vakantiedagen in te leveren maar daar moesten we nog maar eens over praten. Super he. Vooral omdat je ook vehalen hoort van onstlag en niet zo sportief en spontaan meewerkende bedrijven of dat moeders zichzelf verplicht voelen ontslag te nemen. Maar mischien heb ik ook wel geluk dat ik al 15 jaar bij het bedrijf werk en het door en door ken en ook de klanten en hun problemen en verleden en heden ken.

Nou ik denk dat ik jullie zo weer heb bijgepraat en ook weer alles van me af heb gezet.

Groetje en jullie zullen me weer wat vaker zien.

lon106

Nou meissie, goed om te lezen dat het over het algemeen eigenlijk allemaal heel goed gaat. En logisch dat jullie weer heel nieuw ritme moeten zoeken en dat de kleie meid ook weer helemaal moet wennen. Dus dat zal voorlopig nog niet allemaal makkelijk zijn, zeker omdat je ook nog met die fysio zit.

Maar het gaat in elk geval langzaam de goede kant op en dat is het allerbelangrijkste! Alle liefs!

Groetekes, Sje

Wat een goed nieuws!! Een pak van jullie hart.

En van ons hart!

Groetekes, Sje

Ja super om te lezen dat het zo goed gaat.
Ik heb van het begin af aan steeds meegelezen en leefde erg met jullie mee.

Fantastisch hoe jullie de draad weer oppakken. Petje af !

Liefs, Miranda