Ze eet niet wat de pot schaft

Wat ben ik gezegend met een makkelijk kind.
Ik heb sowieso nooit veel olvarit gegeven, alleen als ik echt geen tijd of eten in huis had. Ik maakte zo veel mogelijk van te voren klaar, langzaam aan steeds minder gepureerd en nu eet ze met de pot mee.
Jeske eet alles, behalve stoofperen. Ook met nieuwe smaken heeft ze geen moeite. Ze kijkt dan even verbaasd en eet daarna verder.
Ze krijgt overigens niet altijd een toetje. Als ik het idee heb dat ze zo genoeg heeft gehad, sla ik het over.

Hoi,

Fijn dat ze zover gekomen is! Ik weet dat je aan mijn tip niet veel meer hebt, maar mocht je nog een kleintje krijgen, begin dan niet aan de olvaritpotjes.
Kook zoutloos, maak het met de staafmixer fijn, en geef dat te eten. Voor jezelf kan je, nadat je de prak voor de kleine eruit gehaald hebt, zout toevoegen.
Het beviel ons prima! Martin heeft nooit overgangsproblemen gehad toen wij het op een gegeven moment niet meer pureerden en eet nu eigenlijk alles (behalve nasi en pannenkoeken, gek hé, dat laatste).
Je bespaart ook nog eens heel wat euro’s! Let wel op met 6 maanden welke groenten ze wel en niet mogen, vanaf 8 maanden kan je eigenlijk alles geven, als er maar geen zout in zit.

jantje

Ik heb ook nooit de potjes olvarit gebruikt. In het begin kookte ik voor de kinderen een beetje apart en dan daarna met de staafmixer. Als snel aten ze dan ook geprureerd met ons mee. Zoutloos kook ik zowiezo altijd al. Hier is die overgang dus nooit zo moeilijk geweest gelukkig en daarbij heb ik dus dat gedonder met die potjes niet gehad.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

bij de jongste geen potjes de oudste wel heb destijds besloten omdat niet meer te doen tis niet lekker en is ontzettend duur

Ik werkte jaaaaaren in een restaurant als kok, hoe veel potjes wij wel niet opgewarmd hebben…? Elke keer nam ik dan een lepeltje om te proeven of de temperatuur niet te heet was, gatver… brrrrr toen heb ik me meteen voorgenomen om mijn kinderen ooit dat niet voor te zetten.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi allemaal
Zodra ik ooit over een jaar, twee of drie jaar een kindje weer zou krijgen ga ik niet meer aan de potjes beginnen maar ga ik meteen zelfgemaakt eten klaarmaken voor dit kindje. Ik heb ervan geleerd. Bespaar ik me dat gedoe om van de potjes af te komen. Met Nina gaat het met eten nog steeds goed!!!
Groetjes Chantal

Chantal