Ik geef mijn zoon af en toe een toetje na het eten. Hij laat zien dat hij eigenlijk genoeg heeft aan zijn warm eten en wat drinken.
Om een voorbeeld te geven…bij mijn vriend z’n zus, die heeft een kind rond dezelfde leeftijd en die wilt alleen maar toetjes. Ze geeft dat omdat hij zijn warme eten niet wil eten. Dus ja, nu MENGT ze het avondeten samen met yoghurt ![]()
Haar kind is zo gewend een toetje te krijgen zodra hij begint te vechten van ik wil geen avond eten.
Dus nu heeft zij heel veel moeite met het geven van warm eten. Hij krijgt misschien maar 3 lepeltjes binnen en dan begint hij al te gillen tot hij zijn toetje krijgt.
Ik geef mijn kind genoeg rond de dag. En mijn zoon weegt al best veel ook al is hij best lang. En om eerlijk te zijn ben ik bang dat hij aan het toetje gewend raakt en straks niet meer zijn avond eten wilt eten.
Toetjes zijn nou eenmaal veel lekkerder dan brood, warm eten etc. En dat weten kinderen heel goed
Maar ik straf mijn kind niet als hij zijn maaltijd niet helemaal op eet. Ik zie het zo: blijkbaar heeft hij niet zon honger. En hij klaagt ook niet dus ja, ik ga er verder niet moeilijk over doen. Ik heb ook dagen dat ik minder wil eten dan anders. ![]()
Maar Chantal als ik jou was zou ik gewoon blijven aanbieden hoor. Het komt met de tijd dat kleine Nina het wel ineens lekker vindt ![]()
Ik ben nog steeds bezig met het aanbieden van beleg op brood (want mijn zoon eet het liever zonder niks erop)
Met de tijd komt het wel, ik ga me er verder ook niet druk om maken want dan eet hij helemaal niet ![]()
Heel veel succes en ik hoop dat het goed komt!
![]()