Arch, vandaag heb ik Aouatif alweer naar het ziekenhuis gebracht. Ze is al meer dan een week aan het huilen, het begon met huilen na de fles maar sinds vrijdag is het dus dag en nacht. De arts kon me niet zeggen wat er nu aan de hand met haar is; ze zouden allerlei testen moeten gaan doen en hopen dan duidelijkheid te krijgen.
Soms denk ik wel eens “zou het niet aan de medicijnen gelegen hebben die ik heb moeten gebruiken tijdens de zwangerschap om de weeën tegen te houden?”. Bij die 2 oudste heb ik die namelijk nooit gebruikt en die kinderen hebben nooit in het ziekenhuis gelegen en zijn ook nooit ziek?.
Afwachten maar…ik wou dit alleen even kwijt want ik voel me nu wel behoorlijk down…
Ze alweer in het ziekenhuis ligt
Jee Ingrid, wat vervelend!!!
Wat voor testen gaan ze nou bij haar doen dan? Waar denken ze aan (of weten ze het gewoon echt niet?)
Denk je dat ze lang moet blijven?
Zielig hoor!
Geef d’r maar een hele dikke knuffel en veel sterkte!!!
Groetjes, mamma van Stephan
Ze weten dus echt niet waar te zoeken; in elk geval wordt er een foto gemaakt zodat ze kunnen zien of er ergens iets fout zit; haar ontlasting wordt nagekeken omdat ze last van diaree had en dan nogmaals bloed nakijken. Ze hopen dus in een zekere zin erop dat ze iets op die foto´s kunnen zien?.
Hoelang ze in het ziekenhuis moet blijven weten ze nog niet (juist ja “wat weten ze wel?”)…
Je wordt er wel radeloss van hoor…enne bedankt voor je lieve reactie!!!.
Jakkie, weer naar het ziekenhuis! Je arme meisje. Ik hoop dat ze het gauw vinden en oplossen.
Volgens mij zijn er officieel geen bijwerkingen van weeenremmers, maar een vriendin heeft ze met 31 weken gekregen en haar zoontje heeft veel allergieen (o.a. gluten, huismijt) en dan twijfel ik wel eens aan die bewering.
Heel veel sterkte en succes!
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001, Mats 08.02.2003 en Brusje (verwacht rond 11.07.2005)
Ach gossie
Zielig zeg voor je meisje
Heel veel sterkte de komende tijd
Groetjes van Heleen mama van Robin
Heel veel beterschap gewenst van mij. Hopelijk gaat het snel beter met jullie meisje.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
Hartelijke dank voor al jullie lieve reacties; alweer een keer!!!.
Ha, op deze manier ga ik ook twijfelen aan het gegeven dat die weeënremmers geen negatieve bijwerkingen op het ongeboren kind hebben hoor!!!. Mij hebben ze dat namelijk ook “wijsgemaakt” maar ik heb nu wel echt mijn twijfels hoor.
Oh oh en dan ben ik ook nog vanalles vergeten te melden in mijn vorige bericht…
Nou, Aouatif krijgt dus nog steeds om de 3 uur een flesje met 120ml melk en omdat ze nog maar net die navelbreukoperatie gehad heeft wil ik haar niet laten krijsen omdat het gewoon te veel druk op die wond zet met eventueel negatieve gevolgen vandien. Dan ligt ze bij mij sinds een maandje met haar hoofd gericht naar de linkerkant omdat haar voorkeur rechts is maar omdat ik dus een “platte schedel” wil voorkomen heeft ze een “rol” in haar rug zodat ze niet kan terugdraaien.
Goed, ik had deze dingen dus gezegd in het ziekenhuis toen ik haar gebracht had en de 2 verpleegsters die bij me stonden keken me al zo aan van “moet dat?”…
Ik ben naar huis gegaan en waarschijnlijk hadden die twee dozen gedacht dat ik niet meer terug zou komen maar ze waren dus wel even vergeten dat ik geen kleren bij me had van Aouatif en die dus ging halen…hihihi.
Na een uurtje of 2 kom ik terug en wat denken jullie?. Juist ja, aan het begin van de gang hoor ik Aouatif al krijsen en in haar kamer aangekomen lag ze dus op haar voorkeurszijde met de rol aan de verkeerde kant!!! jullie kunnen je wel voorstellen dat ik aan het ontploffen ben. Arme EziNne die bij me was vroeg met bange oogjes of ik dit alles echt ging zeggen tegen de verpleegsters en ik knikte. Ach gut, het kind verkleurde helemaal…
Ik naar die dozen toe en wat denk je?. Zegt me 1 doodleuk dat ze zich telkens omdraaide waarop ik haar vroeg of ze soms dan ook de rol zelf meedraaide?. En het huilen? nee hoor mevrouw ze was aan het slapen toen u kwam…
Ze vonden dat ze wel erg verwend was…
Net ben ik weer naar huis gekomen en wat zegt die troela tegen me? “U hoeft vanavond niet meer terug te komen hoor mevrouw we zorgen wel goed voor haar”.
Hahaha, ik zal ze…suprise…
quote:
Ha, op deze manier ga ik ook twijfelen aan het gegeven dat die weeënremmers geen negatieve bijwerkingen op het ongeboren kind hebben hoor!!!. Mij hebben ze dat namelijk ook "wijsgemaakt" maar ik heb nu wel echt mijn twijfels hoor
Ik heb een énorme stoot weeenremmers in één keer rechtstreeks ingespoten gekregen omdat Stephan het zowat “begaf” (klinkt raar zoals ik het zeg, maar het is wel zo)
maar Stephan heeft dus geen allergieen of andere dingen die jullie noemden…
Daarmee wil ik niet zeggen dat weenremmers géén invloed hebben hoor, want dat weet ik gewoon niet.
Ik had er nog nooit van gehoord.
Maar Stephan heeft er dus niks aan overgehouden terwijl het erg veel in 1x was.
Gewijzigd door - Bieb op 06 Feb 2005 22:53:43
quote:
Net ben ik weer naar huis gekomen en wat zegt die troela tegen me? "U hoeft vanavond niet meer terug te komen hoor mevrouw we zorgen wel goed voor haar".Hahaha, ik zal ze…suprise…
Nou ja zeg! Het is toch JOUW kindje? Dan mag je toch zelf wel bepalen of je er nog heen gaat vanavond of niet?
Ik wens je nogmaals heel veel sterkte!
Ach dat arme kind
En jij ook natuurlijk wat zal jij ongerust zijn zeg
Als het goed is mag je in het ziekenhuis toch bij je kindje blijven slapen
Heb het vaak genoeg gehoort
Dus hoop dat dat ook voor jou geld en laat ze maar kletsen hoor dat ze verwend is jij bent haar mama en jij maakt uit wat goed voor haar is en voor jou
meid heel veel sterkte en kracht ook voor je meisie
en geef haar maar een dikke knuffel
Groetjes van Heleen mama van Robin
Ona: heel veel sterkte voor je kleine meisje! en voor jullie allemaal natuurlijk.
Hopelijk vinden ze vlot wat er aan de hand is, wijzen de onderzoeken wat uit. en kunnen ze daar aan de slag.
enne: je poot stijf houden hoor! vertel die zusters daar maar precies wat je van ze denkt. je hebt al genoeg aan je hoofd, en dan hoeven ze het daar niet erger te maken door zulke reacties.
je kleine erg verwend??? hoe komen ze erop? ten eerste is ze nog heel klein, en verwennen is helemaal al niet negatief, juist positief. zeker in zo’n situatie.
Ga lekker naar haar toe als je wilt, enne: die verpleging heeft diensten hoor, die zijn staks lekker weg, en hopen dat deze zusters een paar vrije dagen tegoed hadden nog heb je daar geen last meer van!
mo
Hoi Ingrid,
Ben je nog geweest gisterenavond?
En hoe gaat het met je kleine meisje?
Nou zeg wat een gedoe zo allemaal, alsaf het al niet vervelend genoeg is. Ben je nog geweest ? En hoe is het met je meisje ? Heel veel sterkte samen en hopelijk vinden ze iets joh !!!
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
het zal niet aan die weeenremmers leggen hoor,kaitlyn wilde met 28 weken komen en ik heb tot week 34 met die remmers gelegen en met een weekpauze toen weer,met kaitlyn heb ik nooit problemen gehad qua ziek zijn…
maar wil je wel sterkte wensen met je kleine meisje
Oh-oh meiden wat zijn jullie allemaal schatten zeg; ik ben helemaal ondersteboven van al jullie lieve reacties!!! Vanuit België nogmaals bedankt!!!.
Gisteren ben ik dus mooi teruggegaan en jip Aouatif was al aan het begin van de gang aan het schreeuwen!!! geen huilen meer dus.
Kun je wel voorstellen wat ik daar gedaan heb toen ik ook nog ontdekte dat die troela´s aan de koffie zaten!!!.
Vanochtend heb ik het allereerste een fikse klacht ingediend en de afdelingshoofd heeft er wel direct werk van gemaakt (prima mens hoor. Ze vond het ook allemaal heel erg wat er gebeurd was.
Oké, misschien is Aouatif wel verwend maar dat is toch niet hun zaak? een kind huilen oké daar hoeven ze heus niet direct naast te staan maar schreeuwen??? dan is er volgens mij toch iets niet in orde?. Ik heb haar opgepakt en juist ja een boertje wat vastzat!!!.
Vanochtend vroeg heeft ze een echo gehad die helemaal goed was. De arts kon niets afwijkends zien. Toen door naar de oorarts; ook die kon niets zien alles zag er prima uit; bloed is in orde en de urine ook. Nu gaan ze verder met een test om te ontdekken of ze soms binnen iets fout heeft zitten?. Zou dat ook allemaal oké zijn dan…is ze “gewoon” verwend…
Vanmiddag brachten EziNne, de arts en ik haar in het bedje naar de echo en EziNne aaide haar gewoon over de wangen waarna de arts echt uitvloog tegen haar dat ze “dat nooit meer mocht doen en haar slapen moest laten!!!”. Zelfs ik schrok ervan. Oké, ze moet slapen maar ze werd er helemaal niet wakker van?.
Ja en an zegt die arts dus doodleuk tegen me “gisterenavond was ze nog even aan het huilen maar wanneer je dan tegen haar praat of haar optilt dan is ze rustig; mevrouw ik denk dat ze gewoon verwend is”…Hoe vaak moet ik dat nog aanhoren? is dat soms een nieuwe diagnose of zo?.
Een baby van 11 weken kun je toch niet verwennen???.
Arch…ik ben alweer iets vergeten!!!.
Willen jullie een leuk berichtje in het gastenboekje van Aouatif schrijven?.
Het site adres is:
www.aouatif.mooiste-baby.nl of www.aouatif.mijnbabysite.nl
Dankjewel allemaal!!!.
Hoi Ingrid,
Op zich fijn om te horen dat de uitslagen van de testen tot nu toe goed zijn.
Benieuwd of de andere onderzoeken straks ook goed blijken te zijn.
En ja…een baby van 11 weken verwend?
Wat ik er altijd over gehoord heb is dat dat nog helemaal niet kan als ze zo piepjong zijn.
En ik ben het daar volledig mee eens eigenlijk.
Zo’n ukkie is op deze leeftijd nog niet te verwennen.
Maar da’s mijn idee hoor
Ik hoop dat ze gauw weer mee naar huis mag! (maarre…zoveel klachten puur omdat ze “verwend” zou zijn???)
Goed dat de eerste tests niets ernstigs uitwijzen nog. aan de andere kant: nou weet je nog niks.
en verwennen: ik blijf erbij, dat kan niet als ze zo klein zijn! dat moeten ze daar toch ook weten??
en ze heeft al heel wat meegemaakt, dus wat extra verwennerij, dat hoort er dan toch bij? tuurlijk let je meer op, tuurlijk ga je net effe iets eerder kijken als je hoort huilen, logisch toch? maar dat is geen verwennen: dat heet nou heel goed zorgen voor je kindje!
benieuwd wat morgen gaat brengen: en ik hoop dat hun vage diagnose klopt: dat het verwennerij is: oftewel: nog naweeen van die operatie, en dat die wegtrekken, zo snel mogelijk. en als ze het daar dan op verwennerij willen gooien: moeten ze maar doen, jij weet wel beter!
heel veel beterschap, en knuffels en kusjes (haha, die verwennerij komt zelfs via de mail ) voor je kleintje, en neem er zelf ook een paar
mo