Ze alweer in het ziekenhuis ligt

Volgens mij stoort het inderdaad dat verplegend personeel dat ik zoveel met haar rondloop en tegen haar praat?.
Net had ze haar flesje leeg gedronken en een boertje gelaten en viel langzaam in slaap op mijn arm; ik legde haar voorzichtig in het bedje maar onze dame werdt direct wakker en begon langzaam te piepen…ik pak hara weer op en op dat moment komt dus een verpleegster naar binnen die me bijna verplicht het kind terug te leggen in bed en haar te laten huilen; ze had tenslotte toch een fles gehad, een schone luier en een boertje gelaten?.
Ik heb hen ook op het feit gewezen dat je een baby gewoon niet kunt verwennen dat komt later pas als ze groter worden en dan is er nog steeds een groot verschil tussen “verwennen en verwennen…”.

Maar oké, het komt er nu dus eigenlijk op neer dat ik nog geen stap verder ben met een antwoord op mijn vraag waarom ze nu zoveel huilt? en tot nu toe kan ook niemand me een antwoord geven!!!.
Even probeerde een arts et alweer te gooien op “voeding” waarop ik dus radicaal geantwoord heb dat ik daarin niet mee ga; het ligt niet aan haar voeding!!!. “Tja madam, dan wordt het moeilijk; wat denkt u zelf?”…Wat een onnozel antwoord uiteraard want tenslotte zijn zij toch artsen en niet ik?.

Ik zal je eerlijk bekennen hoor dat ik toch liever in Nederland in het ziekenhuis geweest was dan hier in België!!!. Misschien hebben die Belgen het niet zo staan op die Hollanders???..

Het cb zei tegen mij dat je je kindje tot 12 weken zeker niet kunt verwennen. Echt je poot stijf houden meissie !!! Je kent je kindje het beste Pfffffffff ( kan me ergeren aan dat soort praktijken, maar ja jij helemaal natuurlijk ) Hopelijk kunnen ze snel een FATSOENLIJKE diagnose stellen en kan ze mee naar huis. Voor in de tussentijd, HEEEEEELLLL VEEEELLLL STERKTE !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Je berichtje over je jongste dochter grijpt me erg aan. Ik weet niet of het inmiddels beter gaat en of er een oorzaak voor haar huilen gevonden is, want het laatste berichtje is alweer een tijdje geleden is. Hebben jullie ook aan het kiss-syndroom gedacht? Ik kwam erop omdat je schreef over haar voorkeurshouding in haar bedje. Het kiss-syndroom houdt in het kort in dat er een nekwervel scheef zit. Dit komt bijvoorbeeld voor na hele snelle bevallingen. Er is vast veel informatie op internet over te vinden. Door middel van fysiotherapie is deze kwaal vrij snel te verhelpen. Ik heb er goede verhalen over gehoord van een vriendin van mijn zus.

Heel veel sterkte en succes!

Groetjes,
Sandra, moeder van Jens (4-4-02) en Mats (17-12-04)

Hoi,
Dit draadje had ik nog niet eerder gelezen. Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat. En laat je niks wijsmaken hoor, een baby kan je niet verwennen, zeker niet als het ziek is. Als zo’n mutsige verpleegster ziek is wil ze toch ook verzorgd worden? Daarnaast ligt die kleine in een vreemde omgeving!

Ik vind het echt een slechte ontwikkeling hoor, die “zelfredzaamheid” die kinderen direct vanaf hun geboorte moeten aanleren. Dat kind heeft met 9 maanden warm en cosy in een buik gezeten! Het is natuurlijk wel makkelijk voor iedereen, een kind dat niemand nodig heeft. Maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ga op je gevoel af! Dat is makkelijk praten, dat weet ik. Zeker als er van die zogenaamde experts constant kritiek leveren. Hou ons op de hoogte!!!

Liefs, Nikki

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Dat van Kiss syndroom kan idd ook.
Kinderen die dat hebben hebben veel baat bij een orthomanueel therapeut. Die “zet” alles recht en bij ongeveer 2-3 beh. is het kind heel anders en bijna genezen zeg maar.

Sterkte met je dochtertje.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Ja, wat hoor je dat toch vaak. Wordt er tegenwoordig ook makkelijker naar de vacuumpomp gegrepen? Of weet men nu wat er aan de hand is, dat zou natuurlijk ook kunnen.

Wij hebben veel baat gehad bij osteopathie.

Groeten,
Nikki (bag lady)
mamma van Kika (9 april 2001) en Puck (3 oktober 2003)

Hallo allemaal!!!

Nou ik heb er ff uitgelegen…druk-druk zullen we maar zeggen…hihihi.
Aouatif; we hebben haar dus mee naar huis terug gekregen met de mededeling dat ze echt “verwend” is.
Ze hebben testjes met haar gedaan maar alles was oke, dat is natuurlijk wel fijn om te horen maar een kind huilt, nou ja schreeuwt toch niet om niets?.
Ze heeft welgeteld 1 dagje op het kdv meegedraait en toen ze in de avond thuis kwam was ze alweer ziek!!! doodziek…
Daarna ben ik bijna een week niet met haar naar buiten kunnen gaan en toen ik de eerste dag weer eens een frisse neus ging halen was de beloning dat Aouatif alweer ziek was!!!. Ongelofelijk toch?.
Ikben naar een ander ziekenhuis geweest en diagnose die gesteld werdt was: niets aan de hand.
wat moet ik hier nou mee?. Ik durf bijna niet meer naar buiten te gaan…
groetjes Ingrid.

Ach je zeg
wat een elende
en voor je meisje ook
ik weet helaas niet wat het is
ik wens jullie heel veel sterkte en kracht
en hou je ons een beetje op de hoogte

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

he! wat vervelend!
dat uit onderzoek blijkt dat er niks aan de hand is, oke, op zich prima natuurlijk. maar jij ziet dat je kindje toch ziek is.
en van verwennen word je niet ziek, in tegendeel zou ik denken.
je hebt dus ook al een seccond opinion gehad.
ik weet het niet, heb geen goeie tips voor je helaas.
behalve dan: je bent een ervaren moeder, en dus niet gek: en als je denkt dat het niet goed gaat met je kindje: naar de dokter, tot ze gek van je worden.

heel veel beterschap!!! en nu dus maar hopen dat het iets is waar ze snel overheen groeit!

mo