Groetjes,
Michèle
Ha fijn al die tips! En kan ik misschien ook eens de tuitbeker pakken, want die is hier met water en diksap 0,0 succes! Eva krijgt in totaal zo’n 600cc melk en dat lijkt me voor nu prima. Vandaag at ze bij opa en oma al iets meer brood (met geprakte verse banaan) dan thuis. We blijven het proberen. En ik vind 18.00 uur ook gewoon een fijne tijd, net voordat wij gaan eten. En dan straks krijgt ze lekker 100 cc yoghurt (misschien met een ietsepietsie diksap) en kan de laatste fles misschien naar 100 cc! Ik weet even genoeg enne…hier een wiskundewonder! Ik heb er ooit eens een 2 voor gehad op mijn rapport, in 3 Havo! Ik ben heel erg slecht in rekenen en had de grootste moeite in het begin met de maten van de melkschepjes enzo! Duh! Papa is wel een wiskundewonder, haalde 9’s op de universiteit, die kan Eva straks mooi helpen met rekenen dus en ik met taal!
Groetjes Rainbow, trotse mama
quote:Is appelstroop zo slecht?
Heel verantwoord Michele, geen appelstroop. Dat moet natuurlijk ergens door gecompenseerd worden....leve de aldi-toetjes!![]()
Groetjes!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
quote:
En een echt ongezond babytoetje? Toe maar, jullie leven ruig. Haha! Vindt Jurian die toetjes lekker?Groetjes!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
hahaha… hij heeft er in heel zijn leven al 4 op… dus ruig he Eerste kreeg hij van mijn schoonzus die vondt het zielig dat ik alleen maar yoghurt gaf… dus ik pissig want was er geen voorstander van dat ze hem zomaar alles geven. Maar hoorde wel dat hij het toen heel vies vondt. Enne… nu doet deze mama het zelf… hij vind het heerlijk… zit echt te smakken. Het zijn die nieuwe toetjes van … (euh…weet het niet… maar niet goedkoop in ieder geval)
quote:
En een echt ongezond babytoetje? Toe maar, jullie leven ruig. Haha! Vindt Jurian die toetjes lekker?Groetjes!
hahaha… hij heeft er in heel zijn leven al 4 op… dus ruig he Eerste kreeg hij van mijn schoonzus die vondt het zielig dat ik alleen maar yoghurt gaf… dus ik pissig want was er geen voorstander van dat ze hem zomaar alles geven. Maar hoorde wel dat hij het toen heel vies vondt. Enne… nu doet deze mama het zelf… hij vind het heerlijk… zit echt te smakken. Het zijn die nieuwe toetjes van … (euh…weet het niet… maar niet goedkoop in ieder geval)
Dat was sarcastisch mini-boy, van die appelstroop. De één is er pertinent op tegen op deze leeftijd, de ander vindt het minder dramatisch om af en toe iets zoets op de boterham te smeren. Ik hoor bij de laatste groep.
En nog niet goedkoop ook, die toetjes? Wat een verwennerij! Die Jurian boft maar. Weet niet welke je bedoelt, misschien even uitzoeken dan kan ik Erik ook eens verrassen!
Groetjes!
Ik lees/hoor vaak dat een toetje de laatste fles gaat vervangen, maar dat lijkt me heel moeilijk met zo’n half bekertje yoghurt of erger nog, zo’n inieminie danoontje… Of word het toetje tegen die tijd ook groter?
Groetje Anouk
een goede vraag mama snoekie want dat zat ik me dus ook echt af te vragen hoe kan zo’n iniminie danoontje nu een fles vervangen.
We wachten op antwoorden
Groetjes Michelle
Wij zijn met 9 maanden inderdaad de fles gaan vervangen voor een toetje en Tim doet het er prima op. Melk is natuurlijk alleen maar vocht en yoghurt is wat zwaarder. Dus dat zal waarschijnlijk wat meer vullen.
Omdat er in die babytoetjes heel veel suikers zitten geven wij hem gewoon yoghurt of kwark. Ik meet het niet uit, maar ik denk dat hij zo tussen de 100 en 150 cc yoghurt of kwark krijgt.
Groetjes,
Sandra
Ja het zal inderdaat wel wat beter vullen dan een fles melk, maar dat toetje krijgt Joey rond 5 uur, en de laatste fles is om 7 uur… Het is hier voorlopig nog lamg niet aan de orde, maar ik zie er nu al tegen op! Ik kan mijn hongerige kind die heilige fles toch niet afpakken voor het slapen gaan…? pffff
Groetje Anouk
Nee hoor moet je niet tegenop zien.
Hoe ouder ze worden hoe meer behoefte ze krijgen aan vast eten en niet meer de fles. Tim eet ook echt alles wat je hem voorzet en hij heeft nog nooit een druppel laten staan van zijn fles. Ik had dus ook dezelfde gedachte als jij. Hoe ga ik die fles ooit laten vallen. Maar ik heb het gedaan en daarvoor in de plaats een toetje gegeven en dat gaat prima.
Dus dat gaat vast met Joey ook helemaal goedkomen.
Groetjes,
Sandra
Oe, die laatste fles is voor Eva ook heilig. Ze drinkt 'm alsof ze de hele dag niks heeft gekregen! Ik geef haar dan ook 100cc yoghurt, dat mocht ook van het cb. Voorlopig geef ik het gewoon en dan merk ik vanzelf wel of ons smulpaapje minder gaat drinken van die nachtfles!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Nou we zullen zien, ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat. Met 9 maanden is dat toch he?
En in ons geval is er niet echt sprake van vervangen door een toetje, want dat toetje krijgt hij dus al een paar weken… ach ja, ik zag tot nu toe tegen alle nieuwe dingen op, en Joey vind alles wel best. Alleen die laatste fles dan, die is echt heilig…
Groetje Anouk
Hey hallo,
Lotte mocht ook vanaf 6 maanden al Yogurt, ik geef haar ook wel eens een lekkernijtje kwark van nestle, is ze gek op!
Is er trouwens bij ikkeben.nl ook recepten voor de kleintjes te vinden?? Ik heb gezocht maar kan het niet vinden.
Jane Snijder
Bij leuke linken staat een topic geloof ik.
en de aldi toetjes zijn 60gram. Yogolino en kwarkelino 100 dus ze worden denk ik wel groter. Morgan krijgt trouwens nog maar 100cc als laatste fles, maar maak ik ook niet want ik kan dan de gleft weggooien en met de 100 gaat ie wel op enne ze heeft genoeg
Groetjes,
Michèle
Ik dacht ook dat Erik het nooit zou redden zonder laatste fles. We hebben hem dan ook (voor mijn eigen gevoel, haha) met 30cc per keer afgebouwd. Als dat een paar dagen goed ging, dan weer 30cc eraf, ect. Totdat we nog maar op 60cc ofzo zaten en toen helemaal weggelaten. En dat ging prima. Achteraf denk ik dat hij er direct wel zonder had gekund en dat het gewoon gewenning was dat hij hem altijd nog helemaal leegdronk, maar ja…je moet doen waar je je goed bij voelt…
Hier dus na de groente om 18.00 uur ongeveer 150 gram kwark en dan lekker slapen tot de volgende ochtend.
Groetjes!
ach wat stom, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, ik kan natuurlijk ook afbouwen als het zo ver is ja…
Groetje Anouk
Ik ben ook blij dat dat hier pas over 2 maanden aa nde orde is. Hij krijgt nu trouwens nog geen toetje. ja af en toe een ineminie hapje van mijn vla en dan is het big smile hahahaha. Hij weet wel wat hij lekker vind.
Groetjes Michelle