Was nog even vergeten te zeggen dat ik het cb vandaag even had gebeld om te vragen hoe ik Eva aan het brood eten en water drinken kan krijgen. Ik moest het eerst een paar dagen maar niet meer aanbieden en vooral NIETS in haar mondje proppen, omdat het dan tegen gaat staan. Daar zit wat in. Wat drinken betreft moest ik haar toch laten wennen aan een echte beker…ook al valt alles er in het begin uit. Ik vroeg meteen maar even of ze nu yoghurt mag of niet. Eerst zeiden ze van niet en nu mocht het opeens wel! Ze mag 100cc. Ik vind het op zich prima om haar na de warme hap een bakje yoghurt te geven als toetje, maar ik vind het raar dat de een zegt dat het niet mag en de ander zegt van wel? Geven jullie al yoghurt met 8 maanden en is dat dan volle, halfvolle of magere? En gewoon puur, of aangelengd met water of diksap? En kwark?
En eh…hoe gaat dat dan straks met de fles die ze nu nog krijgt bij het brood? Die zou ik volgens het cb moeten gaan minderen tot 100-150 cc en dan tegen 16.00 uur de warme hap met yoghurt geven en dan rond bedtijd (bij ons 19.00 uur) de laatste fles. Later zou ze dan een ritme krijgen waarbij ook die laatste fles eraf gaat (en ze alleen pap krijgt en melk bij de broodmaaltijd) en ze met ons om 18.30 uur mee kan eten…Hoe gaat dat bij jullie?
Groetjes Rainbow, trotse mama
Gewijzigd door - Rainbow op 04 May 2009 21:19:27