Yoghurt pogingen weer mislukt

op advies van de KA yoghurt geprobeerd.
had yogolino gekocht met bananen smaak.
de 1ste dag had ik een half cupje gegeven na zn warme hap, dat ging goed.
de 2e dag had ik de andere helft gegeven toen had hij een klein beetje gespuugd.
vandaag bosvruchten yoghurt van olvarit gegeven als fruithap (vanmiddag)
en echt alles eruit gespuugd, heb hem 3x opnieuw moeten aankleden en de box en zn wipper helemaal schoon moeten maken tot een aantal keer toe.
ik baal echt als een stekker.
het stonk echt naar overgeefsel en ging zelf ook bijna over mijn nek om het zo maar te zeggen… weet effe niet wat ik dan het beste kan doen nu.
hij heeft toch wel reflux dus spugen doet ie toch wel soms, maar vandaag was het wel heel extreem weer (terwijl ik wel zn medicijnen heb gegeven die ervoor horen te zorgen dat er geen voeding terug komt)

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Misschien te veel achter elkaar?? Dat je het misschien om de dag eerst moet geven?? Ik heb hier geen ervaring mee dus ik probeer met je mee te denken.

Groetjes,

Michèle

Hoi Isa,

Je kan het beste een poosje wachten met yoghurt geven na de warme hap.
Ze zitten vaak nog vol van het eten en dan ook nog eens gelijk yoghurt erachter aan is wat te veel. Dan gaan ze inderdaad overgeven.
Ik zou nog even een uurtje wachten en hem dan geven.

Laat je me even weten of dit helpt en hij niet meer spuugt!

Groetjes Lisan.

@Michele:
ik weet het ook niet, maar het zou niet moeten horen dat hij het uitspuugd op deze manier…
Maandag bel ik even naar zijn arts om even te overleggen van dat yoghurt spugen, ik probeer het morgen zoiezo nog 1x (de bananen yogolino dan) neit dat ik het zo leuk vind om te wassen en te verschonen /verkleden constant maar wil het wel zeker weten

@Lisan: Ik had het over dat overmatige spugen vanmiddag he, hij kreeg bosvruchten yoghurt potje van olvarit als fruithap om 3 uur (verder niks) ik wacht zoiezo altijd met yoghurt geven na het eten een half uur a uur. dus dat is het ook niet

maar er is ook nog goed nieuws.
Ik weet niet wat er ineens met rico gebeurd maar in 1 maand tijd heeft hij ZOVEEL nieuwe dingen gedaan.
Hij is gaan tijgeren, hij is meer gaan “praten” hij kon blijven zitten als ik hem neerzette, hij is zelfstandig GAAN zitten, en nu ineens stond ie net in de box!!!
in 1 maand tijd! niet normaal toch? net alsof ie zo’n inhaal spurt had ofzoiets, en daarbij is zn 4e en 5e tandje deze maand doorgekomen en is de 6e bijna door, ook heeft ie gisteren EN vandaag 4 pasjes gekropen maar hij tijgert liever verder.
ik ben dus echt enorm trots op hem dat hij het zo geod doet…

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 11 Jul 2009 19:24:22

Ik zou alleen een dag wachten inge niet meteen morgen geven misschien dat ie het dan beter binnen houd. Ik wist trouwens niet eens dat er yogolino banaan was, Ik ken alleen aardbei.

Enne ik ken het Inge. Morgan zit nu ook ineens, Ze kletst ook meer en ze wil gaan lopen. Al lukt dat laatste nog niet. Alleen wou ik dat haar tanden nou ook eens door kwamen. Oh ja en ze loopt al de halve dag mamma maar niet dat mamama mamamamama wat ze deed maar echt mamma. Echt inderdaad je hart groeit als je dat zo bezig ziet dan

Groetjes,

Michèle

echt he! ik vind dat ook zooo mooi, en dat mama heerlijk is dat he! rico zegt dat vooral als ie me nodig heeft of als ie me erg lief vind die dag, kroelt dan ondertussen mn been en knie haha.
vandaag zei hij: PAP tegen rijco toen hij bij m op schoot zat en rijco zei toen heel lief: wat is er jongen?
haha ik meost echt lachen.
maar tjonge eerst ging alles per keer zeg maar, dus NA zn sprongetje kon ie dan 1 hooguit 2 dingen wat echt groots is. (dus ineens mama /papa zeggen, tijgeren) maar nu doet hij ALLES terwijl hij juist in zn hangerige periode hoort te zitten (vandaag sprongetje begonnen volgens schema en ik merk het aan zijn eet gedrag, wordt constant afgeleid door alles en wil alleen maar aan mijn haren hangen of aan mijn neus trekken. of overdreven lief gaan kroelen maar alles behalve eten)
echt bizar zeg, ik kan m zelf amper bijhouden en bel mn moeder om de haverklap: HIJ KAN WEER IETS. haha mijn moeder is niet zo happy de laatste tijd dus ik beur haar meestal goed op met deze dingen.
ik zal morgen trouwens even geen yoghurt geven. en over paar dagen weer is proberen als hij dan weer fout reageert weet k voldoende nietwaar…
en hopelijk is morgan ook gauw sprong vrij! en meid die tandjes komen echt wel, misschien moet je de tandenborsten van difrax is proberen zit massageborstel bij… mede voor bijna doorkomende tandjes misschien helpt het wel?

[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Inge mag kwark niet?
en als je eens gewone yochurt probeert zonder smaakje?

enne knappe kerel ben je toch Rico

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ze heeft vanmorgen brood gegeten en ik nu ligt ze weer in bed. Ze heeft twee grote bulten onder de bovenlip zeg maar dus ik hoop het echt dat het snel gebeurd nu. Alleen zal dan denk ik wel der gezichtje gaan verandere als de boventanden ook door komen… Ben benieuwd hoe ze er dan uit gaat zien. Ik er net trouwens wat dentinox opgesmeerd, gaat ze zitten smakken de muts, Alsof ze wat lekkers gekregen heeft.

Groetjes,

Michèle

Wat vervelend dat het weer niet gelukt is met de yohgurt. Ik zou idd nu een paar dagen wachten en het dan nog eens proberen. Of eens kijken hoe het gaat als je hem kwark geeft.

Michelle, vervelend he die bulten op de voortanden die maar niet doorkomen. Ik wil je de hoop niet ontnemen dat het snel gebeurd. Maar Tim heeft bijna 2 maanden met bulten op zijn voortanden gelopen voordat ze doorkwamen. Af en toe spuitluiers dat wil je niet weten. Dus toen dachten we echt nu gaat het wel gebeuren. Maar nee hoor, op een moment dat je het helemaal niet verwacht komen ze ineens door. Tim was net 11 maanden toen ze doorkwamen. Maar toen ze eenmaal doorkwamen groeiden ze ook erg hard. Veel harder dan de andere tandjes die doorgekomen zijn. Hoe dan ook ik hoop voor je dat ze bij Morgan snel doorzijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

ik zal dan wel eens kwark proberen maar probeer eerst de yoghurt zoiezo, heb just in case de magere genomen dat ie misschien niet last heeft van de vetten ofzo aangezien zn maag al zo’n gevoelig punt is snapje?

@Michele: die arme ziel toch, dentinox is wonderspul! hier werkt het altijd meteen, behalve met zn 1ste boventandje daar had ie echt echt pijn aan, was ook zwaar rood opgezet dus leek wel een kleine ontsteking ofzo maar die trok gauw bij gelukkig.
haha en boventanden en ondertanden bij elkaar is erg grappig geloof me, rico heeft ook een heel ander gezicht gekregen en vooral als hij lacht op zo’n rare manier gaat ie zn onderkaak soms nar voren duwen, ziet er uit hahaha.
maar je ziet de tandjes vooral bij het lachen en dan is toch de moeite niet voor niks geweest, want dan zien ze onze stralende lach en zijn zij ook niet meer kapot te krijgen

Sinds rico kan zitten is het echt super met m! vanochtend werd ik om 10 over 10 wakker ik denk HUH dus ik vlieg naar rico’s kamer (in de angst misschien is er wel wat normaal is ie altijd om 9 uur ofzo wakker) zat ie rechtop in bed met zn pooh te spelen hahaha lief of niet!
en dat is al een aantal dagen zo alleen niet zo laat! dan kom ik om half 10 of 10 over half 10, maar dit was wel ineens heel laat, dus zn fruit was uitgelopen, en geef dadelijk pas zijn fles om kwart voor 12 ipv 11 uur. Hij spuugde namelijk net 10 seconde geleden zn fruit alweer uit dus wacht nog maar even (hij had om half 11 zn fruit gehad en het spugen komt vooral met boertjes doen)

Nou ja ze heeft net een halve bam op. Echt zelf doen is ook een euvel hier nu. Ik mag haar niet meer voeren. Maar als ik een bordje voor der neus zet gooit ze het met inhoud en al op de grond. En dan die bulten, die werken ook niet mee. Ik heb er nu net weer dentinox opgesmeerd want ik wil dat ze gaat slapen. Voor de nacht wil ik nog wel pcm geven. Maar op de dag probeer ik het wel even zo. Maar ze is boos. Ze is bekaf maar wil niet slapen. Echt waarom valt altijd alles samen met elkaar. Maar goed ik ga niet dwingen met brood. Ja als er zoet op zit eet ze het wel zo weg, maar daar begin in niet aan want anders eet ze straks alleen maar brood met jam of stroop

Enne lekker dan dat Rico zo lekker slaapt nog. Ik wou dat ik zo lang slapen kon. Moet zeggen had morgan om 5.30 der tul gegeven en toen sliep ze tot 7.00 door. Pappa keek toen of ze der tul nog had, maar toen wilde ze er ook wel uit.

Enne spuggde hij een beetje of weer alles eruit???

Groetjes,

Michèle

@Inge: wat zielig dat Rico moest overgeven van de Yogolino. Geen idee waar dat aan kan liggen moet ik zeggen. Eva heeft er geen last van. En het fruit er ook alweer uit. Datwas weer dweilen voor je. Maar wat lief dat hij ZAT te spelen moet Poeh! Eva doet dat ook. Dan is het zo stil dat ik denk: huh? Ik ga dan kijken en dan speelt zij ook met Poeh. Ze heeft Poeh die licht geeft. Lief is dat he, dat ze zo zitten!

@Michele: ook Eva zit te klooien met tanden. Ze is sneller geirriteerd en net als Morgan is ze veel slaperiger. Niet zo erg als Morgan, maar ze kan zo 's ochtends opeens twee uur slapen. Ze heeft boven witte bulten, maar denk je dat we mogen kijken? Tuurlijk niet! Ze wordt boos en graait naar mijn hand. Ik zag geen randjes nog. Ze heeft nu wel opeens een randje onder, naast haar twee ondertandjes. Ziet er wel raar uit denk ik, drie op een rij en verder niks. En dan zijn de tandjes ook nog verschillend in lengte! Ik smeer ook Dentinox en dan slaapt ze wel zonder jengelen. Ze moeten er doorheen, maar het is soms vervelend! Hopelijk zijn de tandjes voor beide diva’s snel door!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja hier ook nog geen randjes helaas. Wel die bulten inderdaad. En ik smeer op de dag dentinox voor de nacht pcm nu want ze houdt het niet uit af en toe.

Groetjes,

Michèle

Grappig Rainbow, die volgorde met tandjes had Tim ook. Eerst 2 ondertandjes en toen een tijdje niks. Toen kwamen er 2 bulten op zijn boventanden, maar die kwamen maar niet door. En wij ons maar richten op die boventanden die maar niet doorkwamen. En ineens zat er een 3e tandje onder. Daarna kwamen gelukkig wel zijn boventanden door. Nu heeft hij 4 tandjes onder en 2 boven.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

@Michele:
het maffe is dat je dan gaat denken: ok ze heeft pijn maar waarom dan wel zoet en geen gezond… misschien lukt pathe van bob de bouwer wel;0 rico vind dat echt lekker zelfs met tandjes eet ie dat op als zoete koek. alleen mag ie dus nu geen brood
Rico kreeg wel zn fles om kwart over 7 ofzo he maar daarna was ie weer moe dus vandaar dat ie nog tot zolang sliep. vond ik ook wel lekker
ja rico spuugde zn bosvruchten yoghurt van olvarit weet je wel, meteen eruit, gadver wat een lucht…
ik heb net toch een potje olvarit gegeven met bloemkool en ham (zit ook melk in) dat ging gek genoeg wel super!
het is echt de yoghurt waar ie gewoon niet goed van wordt.
weet niet wat daar in zit verder nog wat allergeen is of wat een intolerantie kan veroorzaken?

over tandjes:
rico had eerst 2 ondertandjes, toen 2 boven tandjes en nu 3 boventandjes en nu is nr 6 ook aan het wringen,

HOi,

Heb je geen schema mee gekregen om het te introduceren. Toen wij met “gewone” melkproducten mochten beginnen moesten we het met twee leppeltje per drie dagen op voeren en met gewone milde yoghurt proberen. Toen we dat al volledig toetje hadden mochten we overgaan op smaakjes. Het liefst vers fruit door de yoghurt prakken/ raspen.

Misschien zou je dat nu ook moeten doen of eigenlijk wil ik zeggen proberen.

succes en groetjes

lon106

Ik had het net even over tanden met mijn moeder. Ik had op mijn eerste verjaardag precies 4 (!) tanden, daarna kwamen ze wel vrij vlot maar ik heb er volgens haar ook heel veel last van gehad.

Enne Inge een deel is ook sprong en uitproberen. Maar ik ga niet dwingen. Mijn moeder zei ook al dan wek je alleen maar aversie tegen brood op. Enne echt honger heeft ze ook niet want ze gilt niet van de honger. En avond eten eet ze wel gewoon op dus ze krijgt wel genoeg binnen. Ach het zal toch wel een keer beter worden neem ik aan.

Enne bij jou ook hoor inge alleen moeten ze nog even kijken waarom helaas.

Groetjes,

Michèle

nee maar dan dwing je niet he dan pak je gewoon pathe van bob de bouwer wil ze niet dan niet maar wel blijven aanbieden zou ik doen dan…
ja komt ook wel goed met rico’s brood.
maar ik ga lekker bankhangen met mn lieverd ff behoefte aan aandacht voor elkaar, is alweer een tijdje geleden.

@Lon1306:
ja idd magere yoghurt heb ik al genomen ivm de vetten enzo.
maar ik nam aan dat baby yoghurt (die yogolino enz.) toch beter was om mee te beginnen…

trouwens het gekke is hij heeft vandaag dus bloemkool met ham gehad (zit melk in) dat ging wel goed en heeft niet overgegeven, alleen wel ewer een redelijk dunne luier net na het eten (terwijl hij de hele dag konijnen keutels heeft gelegd)
of had ik dat al verteld ik weet het niet meer haha ben moe…
in ieder geval truste alvast en bedankt voor de tips

Gelijk heb je inge enne ik zal morgen meteen even kijken… enne hangze :smiley:

Groetjes,

Michèle

haha ja ik heb gehangt mar het lukt me niet goed wilde toch nog even op ikkeben,
maar hopelijk vind ze dat erg lekker,
gewoon boter en lekker snoepsneetje met bouwer pathe
mag best een dikker laagje zijn hoor als ze een beetje zielig is met haar sprong haha. kijk wij vrouwen willen ook verwend worden als we ongesteld zijn dus mogen zij dat ook tijdens sprong
maar nu ga ik ECHT op de bank en blijf ik, sluit just in case de pc af haha