Worteltjes

Ja jippie juig jeeee… morgan heeft worteltjes gegeten. Althans ze heeft wat binnen gekregen… De rest zat overal en nergens omdat ze nog niet door heeft dat ze haar mond op moet doen als er een lepeltje aan komt, dus het is naar binnen schuiven… Ze vond het geweldig, ze lag te lachen en te smakken en wilde wel meer… We hebben een beetje gegeven en dan morgen en over morgen nog wat. Dan wat anders… En even kijken wat de darmpjes nu gaan doen. Maar het eerst succes is behaald… Zie foto. Ik weet alleen niet hoe ik nog meer foto’s erop moet zetten.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

3 Hoeraatjes voor de uitvinder van de slabbetjes!

Groetekes, Sje

Ha ha ha ja maar ik ben bang dat ondanks dat ik het slabbetje even in het water gezet heb (incl hydro luier en pyjama) hij toch oranje blijft

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Dan volgt hier de gouden tip: bij etenwaren die moeilijk uit te wassen zijn (bijv. worteltjes, aardbeien, kersen etc.) moet je slabbetjes achterstevoren gebruiken. Als de vlekken er dan tijdens het wassen niet uit gaan heb je altijd nog een schone vlekkeloze schattige voorkant voor voedsel wat niet vlekgevoelig is.

Kijk, en zulke tips staan dus niet in het oei-ik-groei-boek! En er bestaat helaas nog geen oei-ik-knoei-boek! Haha!

Groetekes, Sje

Ha ha ha nee maar daar hebben we elkaar weer voor toch. Ik zal het onthouden, dan blijven de leuke slabben toch leuk.

Groetjes,

Michèle

super gedaan michele… hier mislukt … we waren bij mijn schoonouders… ik netjes de potjes worteltjes in tas gedaan… was van plan het vandaag te geven… is mijn schoonmoeder hem stoofpeertjes (zelf gemaakt) aan het geven… … dus geen groente… én… meneer smulde er lekker van… dus toch iets behaalt… en ach die moeders … ze bedoelen het goed/lief!

Joepie! Geweldig toch? En dat ze moet happen heeft ze snel genoeg door hoor. Tip: weggooislabbetjes bij de C1000. Ik vind het een uitkomst.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Stoofpeertjes?? Is dat geen probleem met al die kruiden en zo waar ze in klaar gemaakt zijn?? Enne ik geef hem geen ongelijk hoor, stoofpeertjes zijn lekker… Nu alleen maar niet hopen dat ie bij jou ook alleen maar stoofpeertjes wil

Ga ik kijken, want dat klinkt zeker makkelijk. Hoorde ook van iemand van die plastic schorten van de Ikea hier. Das ook makkelijk want er was best wel wat wortel verloren gegaan als je snapt wat ik bedoel

Groetjes,

Michèle

Mini-boy, die stoofpeertjes zijn toch niet gemaakt met port en/of wijn he?! Dat zou een minder toffe zet zijn!

Overigens wordt er niet met jou overlegd of die kleine man dat wel mag hebben? Mijn schoonmoeder of wie dan ook had het niet moeten proberen om zo’n jong kindje zonder overleg met mij iets nieuws te geven. Zou ik flink uit mijn slof geschoten zijn eerlijk gezegd.

Groetekes, Sje

Ik geef je geen ongelijk Sje. Morgan krijgt ook alleen wat wij willen. We zijn nu met iets begonnen en het zou zonde zijn als dat nu ineens verpest zo kunnen worden door zoiets. En ik blijf erbij de kruiden zijn niet goed hoor. Veel te sterk.

Maar goed hij krijgt het niet elke dag. Maar wanneer ga jij met de worteltjes beginnen Mini-boy???

Groetjes,

Michèle

Ik wil ook dat Julia alleen eet wat wij zeggen. Bij het kdv gaven ze haar bv een keer veel te vroeg de fles, waardoor heel ons schema door de war kwam en dat vond ik heel irritant. Ik geef toch aan wanneer ze ongeveer moet eten. Dat ze dan een half uur eerder of later zijn a la, maar het was echt 1,5 uur eerder. Ik heb er wat van gezegd. Ik wil straks ook absoluut niet dat ze bij opa en oma heel veel snoep krijgt. Mijn neefje en nichtje snoepen wel veel, ook bij opa en oma en hun mama vindt dat prima, maar ik wil het niet hebben. Natuurlijk mogen ze wel een snoepje of een keer een zakje chips, maar niet aan de lopende band. Dat moet ik oma tegen die tijd dus nog even influisteren. Dat Mini-Boy heerlijk gesnoept heeft van de stoofpeertjes is voor een keer prima lijkt me. Zijn oma zal toch zelf wel snappen dat hij geen alcohol mag. Maar wel jammer dat hij nu zijn eigen hapje niet heeft gekregen, het was toch de eerste keer dat hij dat zou krijgen meende ik te lezen. De primeur moet toch voor mama zijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Die tip van dat schort kwam van mij Michele…

Ah ja, ik wist dat de tip dichtbij zat, maar wist niet meer waar Mriek.

En je hebt gelijk hoor Rainbow. bij mij belde het kdv of Morgna de fles een half uur eerder mocht want ze had zo’n honger. Ja dat mag, ik weet dat ze prima naar eigen inzicht handelen, maar ze wilde het zeker weten. Ikheb ook gezegd slaapt ze een keer wat slechter 's morgens en ze slaapt 's middags wel, laat maar een 30 min langer liggen. Dat wil wel helpen soms met haar humeur. Als ze moe is eet ze ook slechter dus vandaar. Maar 1.5 uur eerder, nee zou ik ook niet willen. Zit je thuis met de ellende inderdaad voor de avond fles. Enne snoepen, wat jij zegt een snoepje moet kunnen en als ze een keer na een partijtje haar bord niet leeg eet so be it, maar geen dagen snoepen en niks eten. Ik had vroeger een trommeltje en daar mocht ik per dag 3 snoepjes uit (lees kleine snoepjes kokintjes of zo) en meer niet. Merendeel taalde ik er niet eens naar. Wij willen dat ook zo gaan doen. Maar zover is het nog niet Eerst worteltjes, bonen (zal ze lekker ruiken dan) en andere dingetjes proberen.

Groetjes,

Michèle

Kruiden zijn niet zo goed nee maar denk niet dat het voor die ene keer erg is hoor. Mijn moeder die hoef ik niet te instrueren wat betreft eten voor Boris, ze kookt zijn eigen potje. Als ze eten kookt voor mij houdt ze ook rekening met zoutgebruik want ik eet weinig zout. Bij mijn schoonmoeder is dat ook net zo, potje voor Boris wordt apart gekookt.

stoofpeertjes zonder wijn hoor…! tja … ik had er wel moeite mee maar het was de mama van papa… en die vond het wel leuk… en ach als je dan ziet dat hij het lekker vind denk ik die 3 mini hapjes wie weet is dat het begin van iets anders eten…

de worteltjes wilde ik vandaag doen… maar meneer sliep zo goed … dat ik soms helemaal geen tijd heb om iets anders te geven. Papa was vandaag thuis en die heeft hem om kwart over 1 maar wakker gemaakt … omdat hij zoveel sliep… hij had om half 9 de fles gehad (zonder bambix)… oh wat is dat soms lastig om dan iets te plannen tussendoor… hij taalt er dan gewoon niet naar… iemand tip?

Ik maak Morgan wakker voor haar eten. Slaap of geen slaap ze komt we gewoon uit. Dan is het na het eten na een half uurtje wel even jammeren, en dan mag ze ook wel weer slapen (ze slaapt echt veel op het moment) maar voor eten wordt wakker gemaakt en ze moet minimaal een uurtje wakker geweest zijn van mij.

Groetjes,

Michèle

Jurian slaapt altijd heel goed alleen de middag niet… dus ik moet dan gewoon ergens op de middag het gaan geven ook al jengelt hij niet dat hij honger heeft. Of niet?

als ik Jurian wakker zou maken dan is hij niet te genieten hoor… laat meneer lekker slapen… zolang hij de nachten goed slaapt mag hij overdag doen wat hij wil

En als je wat lawaai maakt in zijn kamertje niet te luid maar gewoon kamertje binnengaan en bijv. kastdeurtje open en dicht doen, dan wordt hij toch zelf wakker,…

soms wel … maar soms aai ik over zijn wang en til handje op… slaapt meneer gewoon door!

haha dat is grappig, denkt ie laat me met rust zie je niet dat ik slaap
Vandaag ben ik de kamer om 14 uur binnen gegaan want kleine meneer is om 11 uur na bed gegaan, heb ik de was in de kastjes gelegd maar hij wilde ook zijn oogjes niet opendoen hoor, diepe zucht kont gedraaid en dacht ook zo mama zo doe ik dat,… uiteindelijk na 10 min toch maar wakker geworden want ik ben gewoon doorgegaan met in de kamer spulletjes op te ruimen en dan was hij toch wel nieuwsgierig, stond op en wilde meteen bedje uit om alles weer rond te gooien he