Worteltjes

Ik geef morgan ook op een tijdstip dat ze geen honger heeft. Nou moet ik zeggen zij eet toch wel hoor. Maar het is om te wennen dus niet om honger te stillen, haar fles van 200 gaat er gewoon in. En Morgan is ook even boos hoor, maar ja anders slaapt zij niet 's nachts en zo wel enne dan maar even sjago. Als ze haar fles ziet is ze weer bij

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Iemand dé tip? Jurian moet (euh mag…) groente en fruit maar… eet NIKS! tja mama zou niet gestresst worden hiervan als hij maar iets eet … die 4 flessen van 200 is vlgs cb te weinig…… (en dan weet ik wel dat is het CB maar toch doet het altijd weer wat met je!)…

Nu heb ik 2 dagen achter elkaar worteltjes gegeven… maar meneer werdt de eerste keer driftig en de 2e keer ging mondje op slot! Hoe eigenwijs kunnen ze nu al zijn he!?..

Wat kan ik het beste doen… het geven voor de fles (als hij honger heeft) of ruim na de fles dus tussen de 2 flessen door? Bij 1e geval werd hij hysterisch en bij 2e ging mondje op slot…

oh oh wie heeft er de tip?

Tja, ik denk dat er weinig op zit dan tóch te wachten. Als ze te erge honger hebben willen ze alleen maar de fles en zitten ze vol dan eten ze niets. En dat zie je bij Jurian. Forceren moet je zeker niet willen, want dan krijgt die kleine alleen maar een afkeer van eten. En dat moet je zeker niet willen.

Sorry voor dit advies. Je wilt vast iets anders horen…

nee ben blij met je advies mariek… maar eigenlijk moeten ze bij 6 maanden toch wel bijvoeding hebben?

Ja, dat zeggen ze. Maar ja, wat doe je eraan als hij blijft weigeren? Ik denk weinig. Je zou het hooguit nog eens op het CB kunnen bespreken, maar verder weet ik het ook niet. Ik ben ervan overtuigd dat als hij het echt nodig heeft (lichamelijk gezien) dat hij het dan echt wel gaat eten. Was hier ook zo, in een paar weekjes was het ineens super.

Zie mijn topic over allergische reactie op sprecibonen… Ging dus denk ik niet zo goed hier.

Groetjes,

Michèle

Mini boy,

Ik lees dat je worteltjes hebt geprobeerd, maar heb je ook al fruit geprobeerd? Wij zijn met fruit begonnen en dat ging erg goed. Daarna zijn we overgegaan op groente en ook dat gaat goed. Maar ik hoor wel vaker dat baby’s het fruit beter eten dan de groente. Ik denk dat je het fruit ook al geprobeerd hebt, maar als dat niet zo is zou je dat eens kunnen proberen.

Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat hij nog niks eet qua bijvoeding. Maar hoe moeilijk dat ook is, ik zou me toch proberen niet te druk te maken. Want zoals anderen ook al aangeven, als hij het echt nodig zou hebben dan zou hij het wel eten. De ene baby is nu eenmaal de ander niet. En de een heeft eerder behoefte aan bijvoeding dan de ander.

Wij moesten met 4 maanden beginnen met fruithap van het CB en toen ik met 5,5 maand weer kwam moesten we en een groente en een fruithap op een dag doen. Maar de hoeveelheid maakte niet uit, omdat de flesvoeding nog het belangrijkste was. Gelukkig eet Jurian wel gewoon zijn melk, dus ik zou zeggen gewoon iedere dag proberen wat te geven. En op een gegeven moment zal je zien dat hij het vanzelf gaat eten.

Groetjes,
Sandra

Nog even een berichtje voor mini boy,

Onderstaand artikel vond ik vanmorgen op internet en heb ik ook bij de toppic van Linette gezet. Zij maakte zich ook zorgen omdat haar kindje van 6,5 maand nog bijna geen bijvoeding at.

Hoeveel bijvoeding is nodig voor baby van 6 mnd?
Onze dochter is bijna 6 mnd jong. Hoeveel bijvoeding en wat voor soort heeft ze nodig naast de dagelijks aanbevolen hoeveelheid opvolgmelk? (Ongeveer, want ik weet dat dit per kind verschillend is).

Antwoord
Als uw dochter op dit moment de aanbevolen hoeveelheid opvolgmelk binnenkrijgt (800 ml), dan krijgt ze alle voedingsstoffen die ze nodig heeft. De bijvoeding die ze krijgt, groente, fruit, pap, is allemaal extra. Er is dus geen minimale of maximale hoeveelheid voor, zolang het niet ten koste gaat van de hoeveelheid opvolgmelk.

Vanaf 8 maanden kunt u de hoeveelheid flesvoeding verminderen naar 600 ml. Dan komen de warme maaltijd en de broodmaaltijd wat meer op de voorgrond te staan. Opvolgmelk blijft tot een jaar de belangrijkste voedingsstoffenleverancier.

Groetjes,
Sandra

Sandra,

bedankt voor je geruststelling…! Fruit werkt hier net als de groente allebei niet! Net wat je zegt… hij drinkt gelukkig zijn flesjes wel leeg…

wat denk jij/jullie? moet ik het nu blijven aanbieden of… gewoon weer even stoppen? vandaag voor de 3e dag zonder succes geprobeerd… volgens mij slikt hij nog geen mini hapje naar binnen!

enne… vinden jullie die groetne ook niet te fijn gemalen (doe maar een gooi in mijn denkwereldje)… als je het prakt is het heel anders als wanneer ik het uit het potje geef…!

Gelukkig maar dat hij zijn flesjes wel gewoon opdrinkt. Dan hoef je er in ieder geval niet bang voor te zijn dat hij te weinig binnenkrijgt. Omdat hij toch eens aan de lepel zal moeten wennen zou ik toch regelmatig blijven proberen. Niet te veel opdringen natuurlijk, maar wel even proberen de lepel naar binnen te krijgen. Zodat hij op een gegeven moment doorheeft dat er wat lekkers op de lepel ligt. Als hij er echt niets van moet hebben zou je ipv iedere dag ook kunnen proberen om het om de dag te doen. Het is zonde om nu weken te wachten. Af en toe even proberen zodat hij toch telkens de lepel ziet en er op een gegeven moment aan gewent raakt en snapt wat de bedoeling is. Want als ze het eenmaal doorhebben zal je zien hoe goed het straks gaat.

Qua tijdstip kun je er misschien het beste voor kiezen om het 1 uur voor zijn flesje te doen. Hij is dan nog niet zo hysterisch dat hij een fles wil en zijn vorige flesvoeding is dan voldoende verteerd.

Ik maak de groente en fruithap altijd vers klaar. In het begin is het goed als alles heel erg gemalen is en op een gegeven moment kun je het wat grover laten zodat ze ook aan het kauwen gewent raken. Bij fruit prak ik de banaan en de peer altijd en de appel rasp ik. De groente doe ik vaak door de blender, maar tegenwoordig prak ik de worteltjes bijvoorbeeld en dat gaat ook prima.

Ik hoop voor je dat Jurian snel ook wat fruit en/of groente gaat eten.

Groetjes,
Sandra

Ik zou even stopen Mini-boy als is het maar voor een paar dagen. Kans is nu alleen maar groot dat ie een aversie tegen eten gaat krijgen.

Groetjes,

Michèle

ja het is tegenstrijdig he… wat Sandra zegt vertelt het CB mij ook … dat ik moet blijven proberen omdat het oefenen is… maar Michele wat jij zegt dat wil ik ook niet hebben!

denk dat ik gewoon aanbied en als hij niet wil ik het dan gewoon weer gelijk weg leg. Niet dwingen…! Ben nu nl al vanaf de 4.5 maanden bezig en hij is bijna 6 maand. Dus moet hij er wel beetje aan gaan wennen nu! Elke keer doe ik het 3x en dan weer 1 of 2 weken niks… maar denk nu maar even doorzetten!?

Wat ik ook wel eens gehoord hebt is dat je je kind met het lepeltje kan laten spelen. Haha zonder dat er wat opligt natuurlijk. Klinkt misschien raar, maar op die manier raken ze dan vertrouwd met een lepel. Dan wordt het meer bekend voor ze, dus misschien is dat een idee.

Wat Michele zegt is inderdaad ook waar. Dus dan is denk ik iedere dag aanbieden zonder te veel aan te dringen het beste. Maar je moet natuurlijk zelf bekijken waar je het beste gevoel bij hebt.

Groetjes,
Sandra