Wordt er zo moe(deloos) van

Morgan heeft wel vaker dat ze 's nachts der speen kwijt is of een doekje. Meestal was het 1 keer per nacht. Gaf ze een gil of hoorde ik haar huilen. En dan liep ik naar haar toe en dan was het weer oke en ging ze weer slapen. Dat was 1 a 2 keer in de week. Maar nu is het geloof ik al een week bal mat vannacht om de 2 uur. Mamma tul vies, mamma doekie weg, mamma tul weg. Bij de 3e keer ben ik heel boos geworden en gezegd dat het over moet zijn. Maar ja toen was het 3 uur en heb ik weer 1.5 uur liggen plafondstaren. Maar wat moet ik nou. Heb ik haar te veel verwend door te lopen en te helpen zoeken, zijn dit tekenen dat ze haar bed ontgroeit dat ze niet meer doorslaapt of is het een fase. Ik ben bekkaf. Heb van de week voor het eerst in nou ja ruim een week weer een een volle nacht doorgeslapen zonder lopen of iets. Wat zouden jullie doen?

Groetjes,

Michèle

Vervelend meis, ik ken wel het probleem dat ze een speen kwijt is, of vies is en dat mama lekker mag gaan lopen.
Daarom heeft Noah ook 4à5 spenen in bed.

Ik denk dat het een fase is, want die hebben wij ook gehad.
Ik loop niet graag snachts, dus wij hebben 1 tot 2x gelopen naar hem toe en daarna hebben we het genegeerd.

Misschien meerdere speentjes kopen?? ghahaha, makkelijke oplossing natuurlijk.
Maar dan moeten ze niet allemaal op de grond

Liefs, Melanie

He wat vervelend. Bo heeft een spenen knuffel (van nijntje, je weet wel, een knuffel daarvan met boven in een gaatje met een lapje klittenband waar je de speen aan vast zet). Sinds hij die heeft is hij hem niet meer kwijt. Maar goed, bo is niet echt het type wat daar van wakker wordt, dus ik weet niet of dat de oplossing is, maar je zou het kunnen proberen.
Verder zou ik denk ik als dit niet werkt, tegen haar zeggen dat mama niet meer komt als ze haar doekjes of speentjes er uit gooit, en dan ook echt niet meer komen. Heel vervelend , maar het lijkt erop dat ze aan het uitproberen is, en dan is dat het enige wat helpt ben ik bang. ze moet gewoon leren dat mama daarvoor niet meer komt.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik herken het wel, als fase. Ik snap dat je er flauw van bent. Ik zou één of hooguit twee keer heengaan en dan zeggen dat je niet weer komt. Ze is oud genoeg om het te snappen en dan zal ze snel genoeg doorkrijgen dat het geen zin heeft om te roepen.

Groetjes,
M

Heel lastig lijkt me… Ik herken het niet, want Joey heeft wel 10 spenen in bed! Daar zijn er smorgens nog een stuk of drie van over, de rest is hij dan snachts verloren Hij pakt dan zelf de volgende, dus misschien eens proberen?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Hoi, Ik herken je probleem! Wat wordt je daar knetter van… Mijn dochter heeft inderdaad ook zo’n 5 of 6 spenen. Nu ze in een “groot” bed ligt kan ze ze zelf pakken… maar toen ze nog in de ledikant lag, heb ik haar gezegd mamma komt 1x je speen pakken, daarna ligt mamma te slapen… Mijn dochter vond het namelijk wel een heel gezellig spelletje… als ik mijn speen op de grond gooi, dan komt mamma weer in mijn kamer GEZELLIE!! Na zo’n 3 dagen was het probleem op gelost (niet voor altijd natuurlijk, we proberen het gewoon 4 weken later nog e’s… maar ze had gauw door dat het meenes is.

Groeten,

Oh maar dames ze liggen ook niet naast haet bed, das heeeeeeel soms. Nee ze liggen gewoon onder haar, naast haar, onder der deken of erger nog in der hand omdat zij vind dat er dan een pluis op zit. Lagen ze er maar naast dan wist ik waar ik voor liep

Groetjes,

Michèle

Als de spenen dan toch naast haar liggen of onder haar, dan zou ik gewoon zeggen dat ze oud genoeg is om ze zelf te pakken, want dat kan ze wel denk ik… Dus dan is het echt uitproberen.
En net wat de andere dames zeggen, 1 a 2keer heen gaan en daarna zeggen dat ze ze zelf ook kan pakken, en dat mama niet meer komt.

Liefs, Melanie

Maar als ze nog gewoon in bed liggen, dan zou ik er helemaal snel klaar mee zijn. Ze is oud genoeg om ze zelf te pakken en zo’n pluisje…tja…dat zal 9 van de 10 keer niet het geval zijn en dat weet ze zelf ook dondersgoed. Even doorbijten!

Groetjes,
M

Net als woezel hebben wij hier zo’n ding waar je de tut aan vast kunt maken. Knuffel je tut heet dat en je hebt ze idd van nijntje maar ook veel andere varianten. Geloof dat ik hem bij een prenatal heb gekocht. Het is een produkt van het beste idee van nederland. Is hier ook echt een oplossing geweest! Nu is ze hem nooit meer kwijt. Ik merk nu oom goed het verschil of er echt wat is of niet. Soms haalt ze nl expres het klittebandje los en smijt dan haar tut op de grond. Dan denk ik: ja daaaaag! nu komt mama dus lekker even niet! haha. Maar aangezien dat ding niet door de spijltjes van het bed past is ze hem s nachts nooit meer per ongeluk kwijt en dat scheelt een boel! Sterkte

mama1980

@ mamma1980 Morgan is dik 2 dus denk dat dat ook niet helpt

Maar ik ga vanavond duidelijk zeggen dat mamma niet lopen blijft en dat ze in stilte goed moet zoeken. Als ze hem echt kwijt is dan hoor ik het wel anders heeft ze pech.

Groetjes,

Michèle

hmm ja lastig dit.
ik herken het eigenlijk ook wel maar niet dat om de 2 uur.
vorige week werd rico 1 nacht om het uur wakker, en brullen en huilen. de ene keer had hij gedroomd, toen zn tut kwijt, toen had hij dorst, (?!?! was ook de eerste x s’nachts) en toen droomde hij weer.
oh ik was helemaal brak de dag erop.
ik heb toen besloten, dat ik maximaal 2 keer ga kijken.
misschien heeft hij het koud dan stop ik hem even lekker in. dan fluister ik: ga je nou weer slapen? hij knikt ja en gaat weer slapen.
daarna is hij b.v. zn tut kwijt en dan geef ik die en dan zeg ik hetzelfde als daarvoor. dan is het ook klaar. wat ik dus besloten heb, 2x gaan kijken en mocht er daarna echt iets zijn, b.v. nare droom ofzo dan ga ik wel, en dan kalmeer ik hem en zet ik een rustig slaapmuziekje op die op zijn babyfoon staat.
het kan zijn hoor dat ze toe is aan een groter bed.
maar of dat wat je noemde de voortekenen zijn…geen idee.
rico maakt zichzelf wakker omdat hij elke keer met zn hoofd tegen de randen bonkt omdat hij te weinig plaats heeft en hij steeds “breder” wil liggen. toen namen we de beslissing het peuterbed te kopen. vandaag komt hij trouwens binnen en ik mail je de foto’s van zijn nieuwe kamer als hij af is, zoals beloofd!

Oh nee kwa ruimte ligt ze nog heel knus in der bedje dus dat is het niet. Gelukkig want ik wil nog even sparen

Groetjes,

Michèle

waarom zou je niet meer zo’n ding aan haar tut kunnen doen als ze 2 is? Ze kan hem makkelijk terug vinden en hij kan niet uit bed vallen. Mits ze natuurlijk net als mijn dochtertje nu al doet soms om aandacht te krijgen expres de tut van de knuffel verwijdert. tja… dan heeft het idd geen zin.

mama1980

Hahaha! Wat een boef ze vindt het gewoon gezellig als je even komt buurten 's nachts. Ik denk dat je haar inderdaad een beetje verwend hebt door elke keer op te komen draven.

Ik zou inderdaad tegen haar zeggen dat ze nu zo groot is dat ze zelf haar speen kan pakken of het pluisje eraf kan halen. Kun je echt even een momentje van maken voor het slapen gaan. Op dat soort momenten laat ik Noor het dan herhalen. Dus eerst uitleggen wat het plan is en daarna vragen: Dus als je vannacht je speentje kwijt bent, wat doe je dan? En dan kan ze het zelf aan jou vertellen, blijft het beter hangen. Zo doen wij voor het slapen gaan vragen: Als je morgen wakker wordt, wie roep je dan? (we doen om en om de ochtenden) Voor de zekerheid kun je een extra speen in haar bed erbij leggen, dan kan ze kiezen. Voor ze het doorheeft pakt ze half in haar slaap zelf haar speentje weer en kun jij lekker doorslapen! is een kwestie van gewenning geweest denk ik, maar ik kan me voorstellen dat je er nu vanaf wilt!

Wens je goede nachtrust!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@ mamma1980 wat je zegt ze doeth et om de aandacht. Morgan haalt hem er dan af en zegt kwasi verbasd mamma tut weg… dus het is niet dat ik het haar niet gun zeg maar, maar dat ik weet dat ze gaat klooien ermee.

@ Liske ja ik denk dat ik maar wat duidelijkheid moet scheppen.

Groetjes,

Michèle

Hoi Michèle

Lekker gevoel he, 's nachts een speen erin doen (zie mijn topic).

Iedereen bedankt voor de tips, ik ga op zoek na een spenenknuffel.

Groetjes Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

@ Groentevrouw, denk dat jou kleine daar nog baat bij heeft mijne niet meer

Groetjes,

Michèle

Ik hoop dat je weer snel een goede nachtrust weer hebt.
Slaap lekker

Danielle is geboren op 7-1-2010

Ik heb tegen morgan gezegd dat als ze haar speen kwijt is vannacht dat ze zelf moet zoeken. Vroeg daarna nog een keer wat ze moest doen en ze zei zoeken. Vanavond begon ze ineens te huilen, dat is ook iets van de laatste dagen. Ik heb pappa gestuurd en volgens hem had ze gezegd dat poes moest huilen en daarom zei ook. Ze is wel vlot in slaap gevallen daarna. Nu op hoop van zegen vannacht.

Groetjes,

Michèle