Word hier een beetje radeloos van (avond eten)

hoi meiden

heb even een oude topic opgezocht!

Gisteren was het weer zo ver. Lieke krijssen toen ze aardappels op tafel zag staan en wilde niet in de stoel. toch erin gezet en ze heeft een half uur gekrijst!!
Nee niet aardappels was het enige dat ze zei. Dus hup bord weg gezet en toen zei madam mama PUDDING? Nee meid helaas voor jou geen pudiing en toen was het hek van de dam. schreeuwen en krijssen! Heb haar op de gang gezet.
Ik wil gewoon hebben dat ze bij ons aan tafel zit, eet ze niet prima lig ik niet wakker van maar dat gekrijs aan tafel! Wat moet ik hiermee? Als ik haar uit de stoel zet heeft ze het gewonnen en dat wil ik ook niet.
En weet je als we in weekend frietjes eten vliegt ze zowat de stoel in en eet ze zich zowat klem!
Ongeloofelijk, maar dat krijsen krijg ik wat van! Hoop dat het vandaag niet weer zo gaat. Zou ik ze dan weer op de gang zetten of op mijn tanden bijten en laten huilen???

groetjes Gytha

quote:
hoi meiden

heb even een oude topic opgezocht!

Gisteren was het weer zo ver. Lieke krijssen toen ze aardappels op tafel zag staan en wilde niet in de stoel. toch erin gezet en ze heeft een half uur gekrijst!!
Nee niet aardappels was het enige dat ze zei. Dus hup bord weg gezet en toen zei madam mama PUDDING? Nee meid helaas voor jou geen pudiing en toen was het hek van de dam. schreeuwen en krijssen! Heb haar op de gang gezet.
Ik wil gewoon hebben dat ze bij ons aan tafel zit, eet ze niet prima lig ik niet wakker van maar dat gekrijs aan tafel! Wat moet ik hiermee? Als ik haar uit de stoel zet heeft ze het gewonnen en dat wil ik ook niet.
En weet je als we in weekend frietjes eten vliegt ze zowat de stoel in en eet ze zich zowat klem!
Ongeloofelijk, maar dat krijsen krijg ik wat van! Hoop dat het vandaag niet weer zo gaat. Zou ik ze dan weer op de gang zetten of op mijn tanden bijten en laten huilen???

groetjes Gytha

Oe, da’s inderdaad een oud topic :smiley:

Bij de bouwmarkt verkopen ze oordopjes, misschien helpt dat )

Maar eh, jullie eten toch niet alleen maar aardappels?
Dan schep je haar geen aardappel op, maar we de groente en het vlees.
“Geen aardappel voor Lieke”. Precies wat ze wil, en als ze de groente en het vlees wel eet, prima toch?

Hylke zegt nog niet helemaal nee tegen eten, maar zit wel regelmatig te klieren met z’n bord (natuurlijk ook zelf doen…). Als hij niet eet is er echt wat aan de hand (tot nu toe). Geen toetje geven doen we niet,
maar als hij weinig warm eet krijgt hij ook weinig toetje.

M.

groente en vlees ho maar hoor!
DAn vindt ze aardappels toch het lekkerste.
Lieke is nooit eeng rote eter geweest en zal dit ook niet worden.
Maar dat gekrijs blekkkkkkkkkkkkk
Zo meteen macroni eten kijken of dit ook een gekrijs brengt
gr gytha

dacht al wat doet een oude topic van mij nou ineens boven aan

Maar zoals je terug kunt lezen was het hier ook feest toen der tijd.
Ik heb er wel een manier op gevonden , maar dan zal je even moeten doorzetten.
zodra ze begint te krijsen ‘‘negeren’’ 1x waarschuwen prima maar verder negeren dus.
gewoon een geprek met je vriend/man gaan voeren al moet je wat harder praten.
doe even net of ze niet bestaat, zal niet meteen werken maar na een paar dagen toch wel.
en zodra ze wat eet prijs je haar helemaal de hemel in, effe lekker overdreven doen.

of je eet je eten gewoon op, neem je een toetje en laat gewoon het bord warm eten voor haar neus staan, eerst een deel opeten / of tenminste 1 hap dan een toetje.

Misschien kun je hier iets mee, werkte hier wel niet altijd hoor ruben heeft ook vaak genoeg met een bord warm eten op de trap zitten krijsen

Groetjes Marianne mama van Ruben

thanks marianne,

hier kan ik wat mee. Het eten prima dan eet ze maar niet maar dat krijssen, ik wist niet wat ik ermee aan moest. straffen en dus in de gang of laten doen en negeren.
Zag vannavond erg tegen het eten op en je gelooft het niet ze begint macroni te eten wel maar een paar hapjes maar dat geeft niks! Ze zal nooit geen vol bordje leeg eten en dat verlang ik ook niet van haar! Dus ze was vannavond ook super blij met haar toetje! Hoop dat het morgen weer zo gaat. Ze is en blijft gewoon een pitser met eten en dat moet ik accepteren!

maar vanaf nu als ze weer gaat krijssen laten we haar gewoon zitten, en gaan wij vrolijk door. gisteren heeft ze op de gang gezeten maar dat leek alleen maar erger te worden!

groetjes Gytha

Het blijft altijd een gok met die kleine moppies.
Maar Ruben eet nog steeds zijn bord niet leeg hoor.
of papa moet lassanga maken.
of we moeten patat eten.

Maar ze heeft toch maar gegeten hé al waren het een paar happies.
1-0 voor mama

Groetjes Marianne mama van Ruben

gelukkig ben niet de enigste haha.

nou ik lijk haar wel te hebben nu. Vanmorgen wilde ze geen boterham, dus weg ermee en vanmiddag had ze er 1 op en zei mama nog boterham en at deze ook zo op!
OOOOOO voel me weer happy! Lijkt toch te helpen.
ongeloofelijk hoe ze je aankunnen wat eten betreft he! hha
Dus ik vanmiddag heel enthousiast APPLAUSJE VOOR JEZELF! nou ze straalde helemaal, we gaan nog even door zo.

thanks marianne zo zie je maar dat een oud topic nog van pas komt haha

groetjes gytha

jeetje zeg het krijssen aan tafel gaat maar door! morgens en middag’s niet gelukkig.
maar avond’s krijssen ze kijkt wat er op tafel staat en is het iets wat ze niet zo graag heeft is het neeeeee en huilen en moeten we haar met tweeen in de kinderstoel zetten. we negeren het maar ze blijft krijssen. Het enige wat ze dan roept is bij mama zitten!!! Gisteren was het helemaal mooi ik kon er niet meer tegen en heb haar tegen mijn principe toch uit de stoel gehaald en bij mij op schoot gezet. Ze hielt meteen op en begon niet te eten maar te vreten !
Maar eigenlijk wil ik niet dat ze bij mij op schoot eet! wil dit niet aanwennen.

iemand tips??

groetjes Gytha

Hey hallo alle mama’s,

Hier gaat het ook zo, mijn dochtertje van bijna 15maand laat het eten ook ineens ongeintresseerd staan. Lippen stijf op elkaar, ze weet gewoon wanneer er een boterham komt of bordje met aardappel en groente. Is het nou kommetje met fruit heeft ze de mond al open voordat ik zover ben om het voor haar neer te zetten.
Maar ook daar begint ze nu mee, dat het soms wel soms niet is.
Het enige wat ze wel goed drinkte is haar fles 's avonds dat is groeimelk 3 uit duitsland iets dikker met banaan perzik smaak.
En smorgens drinkt ze goed haar fles met brinta, zo geven met lepeltje wil ze niet.
Ik probeer smorgens eerst boterham, gaat dat voor de helft op dan krijgt ze flesje melk erbij gaat ze er mee smeren en alles behalve eten dan krijgt ze dus melk met brinta zodat ze wel een goede start heeft.
Vorige week was ik er helemaal door, wij hebben inmiddels nog een kleintje van 3wk oud en daar ben je ook mee bezig en dan komt het er nog eens bij dat Kalijn niet wil eten, dan wordt je als ouder zijnde wel heel verdrietig. Ik doe alles behalve een strijd maken, maar het is niet mooi.
Maar als ik dit zo lees allemaal ben ik dus niet de enige en negeren dus idd het beste werkt. Wij gaan het ook proberen, je bent er zo mee bezig het wordt bijna een obsessie…
Want je vraagt je af hoe kan een kind die al loopt en flink actief is nou teren de hele dag op halve peer en een fles pap… Ojaaa als het aan Kalijn ligt drinkt ze de hele dag flesjes drinken dus dat gaat wel goed, ze mag alleen niet teveel anders vult ze daar haar maag mee.

Liefs,

Hoi ik heb hetzelfde probleem mijn dochtertje van 2 jaar is te zwaar en is groot maar avondeten ho maar! alleen wat ze eet is brood zonder korsten koekjes en ei en heel soms een aardappel of spagettie.
maar meer prakjes krijg ik er niet in altijd ruzie aan tafel ze wilt het echt niet eten:S ik geef haar daarom savonds wel een flesje vla mee naar bed et 0% vet zodat ze toch wel wat binnen heeft…
weet iemand hoe ik dat op kan lossen??

Groetjes!

jacintha

In ieder geval geen vla mee naar bed en zeker geen koekjes geven. Eten wat de pot schaft eet je niet pech gehad Bij de volgende maaltijd heb je een nieuwe kans.

Liefs Michelle

[img]http://lbym.lilypie.com/TikiPic.php/U3yr.jpg" width=“60” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lbym.lilypie.com/U3yrp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Kids Birthday tickers” />

[img]http://lb3m.lilypie.com/TikiPic.php/BMk3.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb3m.lilypie.com/BMk3p2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” />

Vla mee naar bed? Heel slecht voor het gebit! Onmiddellijk mee stoppen!

Zie mijn lap tekst op pagina 1 voor tips.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 05 Nov 2010 13:05:32

Als ze niet wil eten, dan wil ze niet eten. Klinkt hard, maar als jij zegt dat het een strijd is dan is het eigenlijk al te ver gegaan. Gewoon eten aanbieden wanneer jullie ook eten en als jullie bord leeg is, dan is het klaar. Heeft ze gegeten, hartstikke mooi. En als ze niets wilde eten, ook prima. Toetje kan je toch gewoon na het eten geven? Ik zou zeker geen vla mee naar bed geven, da’s niet goed voor de tandjes.

Ik zou ook even geen koekjes e.d. aanbieden. Laat haar maar even honger krijgen en eerst de hoofdmaaltijden goed eten. Wees consequent en duidelijk, nu heeft ze jullie zwaar te pakken doordat jullie er zo’n last van hebben.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Wat zijn we het weer eens!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja ik vind het erg rot daarom geef ik haar vla mee naar bed:S is wel fout volgens mij maar dan heeft ze in ieder geval haar buikje vol als ze naar bed gaat.

ik zal jullie tips volgen! dank je wel:D

jacintha

en dat is dus precies wat zij ook zal denken ‘ik krijg toch m’n fles vla nog wel’.
het is even doorbijten voor je maar ik zou dit idd ook echt niet meer doen, ze zal moeten merken dat het niet eten vervelende gevolgen heeft ipv de ‘beloning’.

succes ermee.

liefs,
Rinske

oke dank je wel!
ik ga me best doen.

groetjes

jacintha

Je moet je kind niet zielig vinden als ze met een lege maag naar bed gaat. Dat mag je zielig vinden als je geen geld had om eten te kopen die dag. Maar je hebt haar genoeg eten aangeboden, ze heeft dat niet aangenomen dus het is haar eigen schuld als ze met honger naar bed gaat.

Hier zijn ze 5 en 7, als ze 's avonds niet goed of zelfs helemaal niet eten omdat ze het zogenaamd niet lusten, en ze hebben de volgende ochtend extra honger, dan krijgen ze van mij niet eens meer brood dan ze normaal gewend zijn. En dan zeg ik erbij: als je gisteravond gegeten had, had je nu geen extra honger gehad.

Zo streng ben ik, en ik vind het niet zielig.

Groetekes, Sje

ja dat is natuurlijk wel zo. Ik kan 100 keer zeggen domenica mama wilt dat je gaat eten maar ho maar ze gaat van tafel af. ze eet eigenlijk alleen maar aardappelen met sju en af en toe een paar patatjes en ei en brood met pindakaas of hagelslag of pasta want iets anders op der brood wilt ze niet, snoepen houdt ze ook niet van alleen koekjes wel en chocola.
drinken doet ze verder wel goed. alleen vind het zo jammer dat ze der groente en vlees niet wil en elke keer kook ik voor der en elke keer kan ik het weggooien ben ook al bij een opvoedkundige geweest maar zelfs dat werkt niet:S

Groetjes

jacintha

Ze gaat van tafel af? Ze hoort toch te blijven zitten tot iedereen klaar is?

Groetekes, Sje