Word hier een beetje radeloos van (avond eten)

het was ook allemaal te mooi om waar te zijn.
het ging hier allemaal wel zo goed.
Maar nu heeft het volgende probleem zich de kop op gestoken.

Ruben wil de laatse dagen zijn avond eten(warm) niet meer.
het begint zolangzaamderhand een hele strijd te worden.
vanavond heeft hij dus dan ook geen enkele hap gegeten, en uiteindelijk na veel gedram, en gemopper heb ik hem voor het eerst voor straf op de gang moeten zetten.

Daarna wou hij dus nog steeds niet eten, en heeft hij nu niet meer dan een klein stukje banaan op.
Alles gaat verder goed, brood, koekjes, spekjes, drinken gaat er allemaal in alleen het avond eten dus niet.
Afleiden werkt niet meer, daar trapt meneertje niet meer in, en zelf eten wil hij niet.
wat kan die nu weer zijn?

Groetjes Marianne mama vanRuben

welkom… (inde puberteit en eigen wil)hier al sinds die periode dat vic geen warm eten meer eet… alleen beetje vlees hooguit…

tja wat doe je eraan, ik negeer het al een jaar
mijn zoon groeit als kool,is goed op gewicht, is nooit ziek. hij eet inderdaad brood en melk en yoghurt etc,fruit,koude boontjes af en toe. maar warm nee niets, alleen pannekoeken daar is ie sinds 2 wke dol op… maarja… kan wel zeggen het is een fase … bij vic is de fase nooit over gegaan terwijl sofie eet als een bootwerker…

groetjes Kim, mama van Sofie en Victor & ??

Ik heb er hier eentje die leeft alleen op krentebollen en druiven. Ik snap niet dat het kind nog groeit en nooit ziek is, terwijl haar zus, die altijd goed en gezond eet continu ziek is. Maar ja, dat is natuurlijk een ander verhaal. Ik negeer het ook. Zij eet krentebollen als wij warm eten. Je moet wat.

quote:
(inde puberteit en eigen wil)

och god nee wel! zit die jongen nu al in de peuter puberteit.
maar daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, hij is tenslote bijna anderhalf.

hoi
Hier hetzelfde “gehad” hoor duurde ca 4 mnd geloof ik en daarna ging het als een speer en nu ( 3 jaar ) weeeer niet warm eten alleen bij de oma’s

zal best wel overgaan hoor ik

Ik kan je maar 1 advies geven: compleet negeren! Die kleine man is aan het uitproberen hoever hij met van alles kan gaan.

Als een kind bijvoorbeeld uit aan het proberen is met niet willen gaan slapen en het kind merkt dat het daar niet ver mee komt omdat de ouders gewoon laten huilen tot het wel in slaap valt, dan gaat het wat anders uitproberen. Niet willen eten bijvoorbeeld.

Dus gewoon negeren. Maak nooit een strijd van eten want daar zijn die kleine moppen juist op uit.

Ook geen alternatief aanbieden, dus bijvoorbeeld een boterham geven omdat hij dat wel eet. Niet doen want voor je het weet is het eind zoek en eet hij helemaal nooit meer warm.

Maak je vervolgens ook niet druk dat hij dan niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt want dat krijgt hij echt wel. Onze grote kleine dame heeft altijd al slecht haar avondeten genomen. Als ze 5 happen eet is het veel. En het is gewoon Hollands glorie dus op de een of andere manier pikt ze het door de dag heen toch wel op. En we proppen haar echt niet vol met van alles want als ze hier 2 kleine koekjes op een dag krijgen naast de gewone maaltijden en het fruit dan is het veel.

Mijn maatstaf is: als ze de volgende ochtend hun pap niet extra gulzig eten, dan hebben ze het avondeten blijkbaar niet gemist.

Overigens heeft straffen omdat hij niet wil eten ook geen zin. Dat hoort voor Ruben alleen maar bij het spelletje en jij wordt er alleen maar geïrriteerder van. Maak je het alleen maar erger mee en je bederft je eigen eetlust. Je moet zelf ook nog van je maaltijd kunnen genieten. Als Ruben geen zin heeft om te genieten van het eten dat hij aangeboden krijgt, wil dat nog niet zeggen dat jij er zelf niet van mag genieten.

Mijn tip is: bord voor zijn neus zetten en zeggen dat hij de tijd heeft om te eten zolang jullie aan het eten zijn. Heeft hij als jullie klaar zijn nog geen hap op, gewoon lekker de tafel opruimen.

En weet je wat er dan gebeurt? Dan geeft-ie zo zielig mogelijk aan dat hij wel wil eten.

Je kunt hem dan eventueel nog 1 kans geven maar ik kan je nu al verzekeren dat hij dan met een grijns naar zijn bord gaat zitten kijken en nog steeds geen hap neemt.

Dus hoepla, bord weg!

Mijn bericht zal ongetwijfeld een heel hoog ben-jij-geschikt-voor-de-landmacht-gehalte hebben, maar het werkt wel op deze manier. Zo weten ze direct waar ze met je aan toe zijn en is het uitproberen snel over.

Dus gewoon lekker met je man gaan zitten eten en niet op de kleine man letten. Laat hem maar lekker zelf regelen met zijn bordje.

Grote kans dat hij binnenkort gewoon weer eet en het weer gezellig is aan tafel.

Groetekes, Sje

Hier is het eten over het algemeen ook geen probleem afgezien van het feit dat we hier 2 van die mugjes hebben die ook allebei wel eens zo`n fase hebben. Wij doen er in principe in eerste instantie niks aan en daarmee gaat het steeds ook weer over. Evianne echter is sinds een week lekker koppig en tegendraads. ( zelfs op school merkten ze dat ) Eten… niks hoor. Ik had het vermoeden dat ze er toch moeite mee heeft gehad dat ik vorige week erg veel gewerkt heb en me daarom een paar dagen wat intensiever met dr bezig gehouden. Wat het niet eten van dr betreft deze afgelopen week daar had ik het volgende op. Ik maakte van dr eten een gezichtje op dr bord met de mededeling dat ze deze creatie niet mocht op eten. Nog nooit was dr bordje zo snel leeg. Natuurlijk is ze wel een stuk ouder. Tja Evianne doet het tegenovergestelde van wat wij dr zeggen, nou dan draaien wij het om. Evianne, dat mag je niet eten… en ze eet hahahahahahaha. Helaas weet ik niet of je daar al iets mee kunt, maar ik zou me er in eerste instantie niet druk om maken en het negeren. Meestal blijken het fases en als ze goed blijven groeien is er niks aan de hand lijkt me. Wat ik trouwens ook wel eens vaker doe als ze een dag wat minder eten is bv een bospeentje, stuk komkommer of iets, lekker op het vuistje zodat ze toch wat vitamientjes hebben gehad. Veel succes met je dondersteentje !

hai mj
nou hier hetzelfde probleem…ik weet het is niet leuk maar maak er geen probleem van, ik heb het ook met brood en de ochtend pap!!
als we gaan strijden vinden hun het alleen maar leuk en dat moet niet…ik negeer het helemaal dat is het beste!!
succes ermee he!!!
groetjes Janneke

meiden bedankt voor de reactie.

Vanavond was het dus weer zo ver, prima heb hem totzo ver genegeert.
Maar eten ho maar, dus dan maar kreizen en drammen. pppffff…
had hem 2x gewaarschuwd en toen zei ik nog 1 keer en ik zet je weer op de gang.
blijkbaar zag hij aan me dat het menis was en heeft daarna zonder protest zijn bord leeggegeten, en toen het op was trok hij een pruillipje.
die kleine moppen zijn zoms ook niet te geloven zo onvoorspelbaar.

hihihiihiihih marianne .kleine deug nietje he die ruben .nou elke leeftijd heeft zijn fase .tanja heeft het thuis met brood drama maak ze er van .ik niet .als het niet op is, gaat ze naar bed, en dat wil ze niet .en op school eet ze het wel op he .slim he

groetjes marielle mama van tanja

tanja is nu

Lilypie 6th to 18th Ticker" border=0>

Hoi Marianne

Herkenbaar x10 zeg maar.

Maar wij zijn er weer door sinds een par dagen. Manon at meestal niets op vlees en toetje na. Wij hebben er weinig aandacht aan bessteedt en als ze begon te kliederen bord weg.

En na een maand of zo eet ze de laatste dagen super (met een beetje appelmoes erbij) en alles zelf met de lepel. Het zijn geen grote hoeveelheden maar het is nooit een grote eter geweest.

Dus…negeren en volhouden…er komen vast weer betere tijden!
Succes!

Wij zijn in de nee-fase aangekomen. Alles is nee, alles wat wij hebben wil ze ook en dat maakt ze duidelijk door het te proberen af te pakken en heel erg hard nee te roepen! Wel erg grappig nu nog.

Tessie

Wij moesten Tessa ook afleiden met iets anders wilde ze ook niet eten. (zij is nu bijna 15 maanden).
Nu heb ik een andere oplossing gevonden.
Ze wil het namelijk gewoon zelf doen.
Ik zet nu haar bord eten op het plateautje van de kinderstoel en krijgt ze een lepel. Ze zit dan lekker in haar eten te porren en neemt ze af en toe zelf een hapje maar ondertussen zit ik haar te voeden. Dan vind ze het wel goed.
Ze wil haar eten gewoon zien op de 1 of andere manier.
Met haar pap doe ik het nu ook zo s’ochtends.
Het enige nadeel is dat het zo’n kliederboel word. Ik doe wel een schort om haar heen en die kan ik elke keer schoonmaken maar ach als ze dan eet vind ik het wel goed. En als ze echt niet meer wil geeft ze het wel aan en stop ik gewoon met voeren.
Nou misschien een tip want hier werkt het wel super in ieder geval!

Oh, oh! Lastig Marianne! Het zal hier ook wel aan zitten komen. Nu ik dit topic zo lees, denk ik dat ook Joel aan het uitproberen is geslagen. Alleen op andere gebieden. Steeds tv aan en uit dingen doen die niet mogen en dan achterom kijken of ik wel snel genoeg ben. Pfff. En al een paar avonden wil hij niet slapen. Steeds huilen en overeind en alles uit z’n bed gooien. Ik vind het erg moeilijk hoor negeren. Met eten helemaal! En inderdaad zelf doen is hier ook aan de orde. Alleen wel jammer dat als hij niet meer wil hij het op de grond gooit.
Nou iedereen maar weer succes met de dametjes en heertjes en zet em op met negeren. Sommigen lijken er erg goed in te zijn. Petje af!
Groetjes, Mariëlle en Joël

quote:
toen zei ik nog 1 keer en ik zet je weer op de gang. blijkbaar zag hij aan me dat het menis was en heeft daarna zonder protest zijn bord leeggegeten, en toen het op was trok hij een pruillipje. die kleine moppen zijn zoms ook niet te geloven zo onvoorspelbaar.

YESSSSSSSSSSSSSSSSS! Go for it!!! Marianne for president!!! Hou vol Marianne, je ziet dat het meteen effect heeft! Toppertje ben je!

Laat die kleine Ruben een poepie ruiken! Doet-ie jou ook vaak zat tenslotte! Haha!

Groetekes, Sje

whahaha Sje heerlijke reactie

Ja ik moest bij die radeloze Marianne toch weer even een glimlach op het gezicht toveren zeker?! Nou, dan doen we dat even! Net zo makkelijk! Hihi!

Groetekes, Sje

Oh zo herkenbaar het niet eten.
Hier op het moment bij Cas ook een ramp.
Soms wil hij wel eten als het gepureerd is, dus dat proberen we dan eerst.
Maar wil hij dat ook niet, nou jammer dan dan niet eten.
Gelukkig eet Cas wel gewoon brood overdag.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

hier ook heel herkenbaar, Maar het gaat over, Rick heeft ook een periode gehad dat hij niks warm wilde eten.
Kon hem dan doormiddel van chantage wat laten eten.
Rick zei dan heb auw in buik.
Maar we hebben hem niet gepust.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

hier ook heel herkenbaar, Maar het gaat over, Rick heeft ook een periode gehad dat hij niks warm wilde eten.
Kon hem dan doormiddel van chantage wat laten eten.
Rick zei dan heb auw in buik.
Maar we hebben hem niet gepust.

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

heel herkenbaar…toen lisa zo oud was liet ik haar ook zelf met een lepel knoeien en ondertussen gaf ik haar hapjes via een andere lepel. Een andere manier werkte echt niet. Inmiddels is ze 3.5 jaar en heeft ze een nieuw iets ontdekt…vreselijk langzaam eten! echt heel lang over haar eten toen…en maar kletsen he! honderd keer waarschuwen dat ze door moet eten en niet moet kletsen. Dreigen met de tv uit doen…het helpt allemaal niets! tja als papa weer eens ontzettend boos gaat worden is ze wel wakker geschud. Maar ook dat helpt maar even…
wij weten het niet meer…iemand een tip? op een gegeven moment ga ik haar voeren…en zelfs dan presteert ze het nog om langzaam te kouwen.

Met lucas is het zo dat hij nu geen avond eten wilt. Misschien moeten de tijden van het dag schema wat aangepast worden…maar hij kan erg driftig worden als hij niet wilt…nou dan maak ik er verder geen strijd van (overdag eet hij prima hoor! alles gaat op wat ik hem geef). Er zal vanzelf wel een tijd komen dat hij weer goed eet. Ook wat bij hem nieuw is maar wel enorm irritant! dan heeft hij een hap eten in zijn mond en laat het er dan doodleuk weer uitlopen…grr dus dan kan ik de lepel weer afslaan om met een rotgang zijn kind af te vegen met de lepel…
blijkbaar is dat een erg leuk spelletje en vooral dan de reactie van mij natuurlijk…
zucht…iemand een tip??

gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)