Word een beetje gek van hem!

Luca is me al een paar dagen in een bui… word er gek van! Gillen, huilen, zeuren… niets is meer goed. Denk je hem een plezier te doen door te zeggen dat we hem zoooooo knap vinden omdat hij overdag geen luier meer aan hoeft en dat hij iets moois mag uitkiezen bij de speelgoedwinkel. Meneer begint me te schreeuwen en te huilen dat hij dat echt niet wilt. Of als hij lief mee fietst en het gaat super goed… dan denk ik postitief belonen… maar zodra ik een compliment maak, dan wil hij niet meer verder, is hij moe…
We hebben de hele tijd door strijd, echt zo ongezellig! Ik probeer het wel te compenseren door ook veel te knuffelen en positief aandacht geven, maar dat werkt ook niet altijd. Ik heb nu nog maar 1 oplossing… negeren.
Hebben jullie af en toe ook zo’n draakje in huis?

Gewijzigd door - mamaKim op 01 Jun 2008 14:18:12

kevin heeft het zelfs nog ik negeer het gewoon dat gedrag negatief gedrag negeren en positief gerdrag echt belonen komt vanzelf goed hoor

ja mama kim herkenbaar heb er een van 6 maar die kan er ook wat van

groetjes marielle mama van tanja

Ik heb een engeltje met twee hoorntjes op zijn hoofd.
zo is ie lief en zo kan ie toch in een sagarijnige bui belanden.
Dan kan ik geen kant met hem op en alles is dan constant NEE… op zo’n irritant toontje bah!!! er zitten soms dagen bij.

Dan wil hij nix en loopt de hele dag te dreinen en zich te vervelen op de bank hangen, bij mama zitten, om mijn benen hangen, als meneer zijn zin niet krijgt wil hij wel es slaan, eindelose discusies voeren ''welles nietes ‘’(nou voer geen discusie met een 2 jarige zeg ik dan) enz enz enz

Maar er zijn gewoon regels hier in huis en daar heeft hij zich aan te houden.
en nou moet ik zeggen qua waarschuwen ben ik vrij soepel hij krijgt 5 kansen.
2x keer waarschuwen 3x is tik op de vingers 4x is op de gang (2 min) 5x is onder de kouwe douche afkoelen. (maar zo ver is het gelukkig nog nooit gekomen.)
Meestal is een tik op zijn stoute vingers genoeg, en dan is het vaak al sorry mama.

dus ja weet wat het is het z’n soms draakjes, en zeker als je eens een keer je dag niet hebt of moe bent, net of ze het aanvoelen.

Groetjes Marianne mama van Ruben

fout nooit slaan mj

je geeft je zo teveel ruimte nu 1 keer waarschuwen de tweede keer op zijn kamer zeten

bij de eerste keer gelijk erbij zeggen doe je het weer ga je na je kamer

quote:
fout nooit slaan mj

Eigen mening prima, maar verdraai mijn woorden niet.
Een tikje op de vingers is geen SLAAN lieke.
Hoe jij je kids opvoed is jou zaak, zijn genoeg dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.
Ga jou ook niet vertellen wat goed en fout is, uit fatsoen.
dus vertel mij niet hoe ik volgens jou vanaf NU mijn kind moet op voeden.
dan ga je echt te ver.

hoezo heb jij je vraagtekend bij mijn opvoeden ik krijg hulp hierbij hoe ik het moet doen hoor van een gezinsvoogd

ik zeg jou niet hoe je het moet maar geef je een tip wij hebben hetzelfde destijds gedaan en zijn een andere weg in gaan slaan met onze jongste en het gaat n hartstikke goed een tik over de vingers geven wij niet meer want mijn zoon begon mij terug te slaan

ik wil van jou weleens weten wat jou vraagtekens naar mij zijn ieder voed zijn kind anders op ik geef je alleen een tip dat had ik er bij moeten zetten

Gewijzigd door - lieke33 op 04 Jun 2008 10:42:16

als er iets is heb ik het liever datje zoiets eerder tegen mij zegd als jij je vraagtekens er bij zet hoor

ik ben niet dat andere mens wat rare tips geeft ik geef het gewoon aan hoe wij het doen als daar iets mis mee is hoor ik het wel

Ik ga verder geen ouwe wonden open maken, je reactie zegt genoeg.
zijn hier in het verleden al oneindige discusies met jou gevoert
De manier waarop jij reageerde kwam erg hard aan.

ik wil het gewoon weten mag dat niet soms maar goed als jij het zo wil kom ik hier niet meer ook prima ja mijn mening kan hard zijn maar bedoel het niet altijd zo hoor

Ik mag dan een hele slechte ouder zijn, maar mijn kinderen krijgen wel een een tik op de billen…Gebeurd niet snel maar soms kunnen kinderen dingen doen…

gr Tries

een tik over de vingers krijgt kevin niet meer maar als het echt nodig is voorbeeld als hij de weg over steekt terwijl het niet mocht een pak voor zijn billen daarom sla ik niet over de vingers kevin is daar super gevoelig voor een tik over de vingers ziet mijn gezinsvoogd nog steeds al slaan

mocht ook niet meer van de regering

lieke waar de regering het over heeft is echt slaan mishandelen

denk je nou echt dat een minister zijn kinderen nooit een tik op de vingers heeft of een pak op hun broek…

sorry maar dat zie ik echt niet als slaan en laat iok zo zeggen ik heb gevoelt wat echt slaan is… dus dat zal ik mijn kinderen nooit aan doen.

Ieder zijn ding als jij dat niet wilt moet je dat ook vooral niet doen

begin alleen een zin als je het ergens niet mee eens bent als gelijk FOUT niet slaan want hier gaat het over een tik.

dat is mijn mening.

Gr Tries

Nou hier krijgen ze echt wel ooit een tik, en met een tik bedoel ik niet dat ze er blauwe plekken aan over houden, maar een corrigerende tik, en dat helpt altijd meteen!
Ik heb hier al alles geprobeerd, van op de trap, eerder naar bed voor straf, geen snoepje enz. maar dat werkt hier dus niet!

Groetjes Nathalie & Co

De orthopedagoog zei nat dat bij onze kids 3 maanden he!
voor ze iets hebben aangeleerd, maar als hij net als van de week in een stijger helemaal naar boven klimt heb ik geen 3 maanden de tijd om dat af te leren dan krijgt hij toch echt een tik op zijn billen, beter een tik op zijn billen dan dat ie uit die stijger valt!

tries

oke goed ik ha het er niet neer moeten zetten mj sorry daarvoor

had het ook wat vluchtig gelezen

goed zand ervover als ik voortaan iets neer zet die ik het wel anders

oja zeker hier ook hoor corrigerende tik,gebeurd niet vaak meetsal na 2x waarschuwen houden ze ok maar daarna echt wel een tik op die billen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ach ja, ieder zo zijn opvoedmethode he… ik was eerst ook niet van de tik… eigenlijk nog steeds niet, maar soms… dan helpt niets meer en dan krijgt hij een tik tegen ze billen. Is hij erg van onder de indruk en wil hij alleen maar tegen me aan kruipen…
Het stomme is dat ik dus dacht, hoe naief ook, dat ze het ergste waren tussen 2 en 3 jaar… maar dat is hier dus niet zo, nu begint het pas!!!

Hij wil nu graag weten wanneer we wat gaan doen, dus ik dacht aan van die dagritmekaarten… misschien schept dat ook wat rust in dat koppie!

ja dat kan je ook doen natuurlijk gewoon een dag indelen

ene kan op 1 hand tellen hoor die tikken op beide billen van kids

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

quote:
oke goed ik ha het er niet neer moeten zetten mj sorry daarvoor

Het is klaar, gaan gewoon weer gezellig verder op het forum