Word een beetje gek van hem!

Ja joepie, zo doen wij grote mensen dat! Toppie

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

nog een leuke hahah heb mag ik daar een topic over openen of?

van de week had ik een discussie op school van kevin kevin bijt mij weleens gewoon terug bijten werd er gezegd ja daag dat doe ik dus echt niet kan ik ervan uit gaan dat hij uit huis word gehaald

Gewijzigd door - lieke33 op 04 Jun 2008 21:07:10

je moet even die zin opnieuw opschrijven… want ik snap er niets van!
Volgens mij werd er op school verteld dat Kevin moet terug bijten als er gebeten wordt?? Of moet hij gewoon van zich afbijten? Want dat zijn twee hele andere dingen!

Vandaag heb ik luca gewoon op de trap gezet als hij door het lint ging. Daarna was het over… het is ook hoe je eigen pet staat. Als je moe bent. dan zijn ze 100 x erger!

je kunt dan ook minder hebben als je moe bent dus dan lijkt het of ze 100 x erger zijn denk ik.

Wij hebben er hier ééntje van 5 en ééntje van 2,5…nou die kunnen er wat van hoor!!!
Lisa is een droppie maar heeft heel vaak poep in haar oren zitten! oost indisch doof noem ik het maar! ze wilt vaak een discussie aangaan…dat doe ik dus niet. Luistert ze niet of is ze brutaal (daar is ze ook heel goed in) gaat ze gewoon 5 minuten op de trap.
Lucas is daar eigenlijk nog een beetje te klein voor denk ik af en toe (op de trap zetten bedoel ik dan). De orthopedagoog hier denkt daar anders over…volgens haar moet het gewoon kunnen. Het probleem is dat lucas dan denk ik doodleuk de trap op gaat en hier kan onderaan geen traphekje geplaatst worden. Bovenaan zit er wel één.
Als hij het echt bont maakt, dat gebeurt meestal alleen als hij buiten is. Hij is dol op weglopen (grr) ik waarschuw hem dat hij bij mij moet blijven…daar is hij denk ik ook nog te jong voor om dat te snappen kinderen zijn nou eenmaal impulsief op die leeftijd…maar ja jong geleerd is oud gedaan…op een gegeven moment gaat hij het vast snappen dat hij bij mij moet blijven. Of in ieder geval in de buurt…
Ik waarschuw hem (na de eerste keer weglopen) 1x dat hij niet mag weglopen zo ja gaat hij in de buggy. Dat vindt hij echt niet leuk…hij loopt liever rond. Hij wordt dan ook altijd woedend! daar heb ik dan geen medelijden mee en laat hem lekker boos zijn…
pfff jaja het is wat die peuters! maar het blijft prachtig spul… ik geniet van de mooie momenten. Ze gaan natuurlijk alles nazeggen en nadoen …tenminste lucas wel en dat is echt leuk!

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

2.5 jaar is niet tejong hoor als ze op de trap gezet worden

onze gezinsvoogd zei het ook

de orthopedagoog weet het heel goed die hebben er voor geleerd en je ziet het ook in de programma’s van opvoeden doe je zo

Luca weet dat het genoeg is als hij op de trap moet zitten. Dus ik denk ook wel dat ze t snappen hoor, als ze 2,5 zijn. Je haalt ze dan gewoon even uit de situatie. Gelukkig is Luca geen wegloper… die loopt of fietst braaf mee, geeft netjes een handje bij het oversteken. Hij kan zelfs prima oversteken, kijkt heel goed of er iets aankomt. Dan ben ik echt super trots op hem, dus hij is gelukkig niet de hele dag vervelend.
Raar alleen dat je vaak aan het einde van de dag de vervelende momenten goed kan terughalen en niet de gezellige momenten, of als het goed is gegaan!

hoi allemaal,

Herkenbaar, de ene dag is Martin (2,7 jaar) een bengel (plaagt zijn zusje, is dwars, probeert uit) de andere dag een engel. Vandaag was hij superlief, luisterde meteen, was lief voor zijn zusje, terwijl hij al erg vroeg wakker was. Maar op de een of andere manier was hij met zijn goede been uit bed gestapt.
Ook eens leuk voor mijn man, die de laatste tijd als hij uit zijn werk kwam, alleen een jankerige Martin aantrof die niks wilde.

Ik ben benieuwd hoe hij morgen is…

jantje

Vandaag had ik het goed voor elkaar met lucas bij school.
Hij wou uit de buggy en gezellig gaan rond wandelen bij het hek enzo. Ik zei tegen hem op een ietwat strenge toon…je mag eruit maar je mag niet weglopen als je dat doet ga je meteen in de buggy. Je had zijn gezicht moeten zien! maar meneertje is niet weggelopen…hij kwam zelfs steeds bij me terug en even knuffelen
Ik had hem voorbereid op het geen wat komen ging dus dat hij weer de buggy in moest omdat de school uit ging. De kinderen zijn vaak enthousiast en gaan echt niet opletten of daar een klein mannetje staat dus dat vind ik altijd griezelig.
Ik zei tegen lucas (nog voordat de school uitging) ja lisa komt zo en dan moet je weer in de buggy. Een minuut later heb ik dat herhaald. Zo wist hij dat als ik zou zeggen je moet in de buggy want lisa komt dat hij er ook in zou gaan. Hij maakte er totaal geen probleem van! want ik had hem er immers op voorbereid.
Vertel ik hem nou niets en zet hem van het ene op het andere moment in de buggy ja dan heb je groot protest natuurlijk. Want dan weet hij niet wat er gebeuren gaat.
Ik was echt opgelucht dat het goed ging vandaag, want hij kan echt de buurt bij elkaar gillen hoor…pfff…

twee dagen geleden had lucas ook iets gedaan wat stout was en ik zette hem op de gang (ik stond in de slaapkamer met de deur open en hij zat even om het hoekje op de grond met traphekje dicht uiteraard). Hij kwam 1 keer weer in de slaapkamer dus ik zet hem weer terug zonder iets te zeggen. Hij bleef mooi zitten zeg!
Ik na 2 minuten ofzo naar hem toe en vertelt waarom hij daar zat…ik probeer hem te leren om sorry te zeggen. Dat wilt nog niet altijd lukken maar de aanhouder wint. En daarna even lekker knuffelen en toen was het over.
Dus het lukt best wel hoor…hahaha je moet af en toe even ontdekken wat nou daadwerkelijk een beetje werkt

Gr, bianca
mama van Lisa (14-05-2003) en Lucas (31-12-2005)

is ook zo, en de ene keer gaat t beter dan de andere keer. Nu is Luca een erg wijs (lees bijdehand) mannetje, erg gevoelig voor taal, dus hij maakt je bijna in met discussies. Erg vermoeiend, en dat doen we dus ook niet. Ik zeg 1 x “Luca, klaar” en dan is het mond houden… Ik denk ook wel dat het scheelt dat hij de oudste is. Ik heb voor hem geeneens een buggy… daar zit thije al in. Lopen moet hij! In de speeltuin speelt hij soms tussen 50 kleuters, omdat die ook opeens daar spelen. Hij doet alsof hij 5 is, en af en toe moet ik mijzelf ook even herinneren dat hij nog niet eens 3 is! En hem dus ook niet zo oud moet behandelen…!!!

Net een weekend weg geweest met zn tweeen! Heerlijk, een hele oppepper! Dan kan je daarna heel wat zware buien weer aan!

ook een burrvrouwtje vertelde mij doodleuk als mijn zoon slaat of bijt doet ze het steenhard terug heb het lef eens heb ik gezegd

quote:
ook een burrvrouwtje vertelde mij doodleuk als mijn zoon slaat of bijt doet ze het steenhard terug heb het lef eens heb ik gezegd

pppfff…meen je niet!!! wat een lef zeg, zelfs al zou het met een lach gezegt worden, van zo’n opmerking gaat je bloed toch koken.
inderdaad heb het lef eens.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Nou dat is lef van die buurvrouw
Zou je bij mij eens moeten doen
Nou dan is de straat te klein hier hoor
Ow ik zou uit mijn vel springen pffffffffffff
Gek w…f

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

@Sannn.

niet normaal meer nee.'
maar herken het gevoel wel hoor.
dan ben je wel zo verbaasd, dat je gewoon weg op dat moment niet kunt reageren.

Groetjes Marianne mama van Ruben

de politie heeft gezegd als dit voor komt meteen komen

nog zoeits van de week krabte kevin een buurmeisje was op die zelfde dag als dat buurvrouwtje ik gaf hem een tik over zijn hand vond ze niet normaal meer heb gezegd dit doe ik hij mag het ookweleens voelen ik voed mijn eigen kiond op op mijn manier als haar dochter bijt bijt ze terug ik niet hebik gezegd want dit mag helemaal niet zei die agent ok nog