Wat ik altijd doe als ik de nachtdienst in ga, is idd proberen om de dag waarop je er in gaat, proberen te slapen. Ik ga er dan vroeg uit , ook omdat ik Bo naar het kdv ga brengen. Daarna doe ik wat in huis, en vanaf een uur of 1100 ga ik zitten op de bank en ga wat lezen of tv kijken , iets waar je wat moe van wordt, en dan tegen 1200 ga ik naar bed, tot een uur of 1600. Die tijden kunen natuurlijk wisselen, als ze bv pas tegen 1500 thuis is van school, dan gaat ze daarna naar bed, tot 20:00 ofzo, daarna gewoon warm eten, en in de avond de nacht in gaan. Hierdoor trek je de eerste nacht vele malen beter. Afhankelijk van of ze eten krijgt via het werk (ik krijg bv een nachtdienst kit met warm eten vand e stichting) kan ze daar in de nacht eten. (of ze neemt brood mee, of een warme hap die ze kan opwarmen in de magnetrond)
Meestal eet ik dan tegen eeen uur of 1:00 iets van een boterham of 2 crackers, en tegen 5:00 / 5:30 de warme maaltijd, afhankelijk van hoe druk het is op dat moment. Tegen 730 ben ik klaar en heb ik overgedragen aan de ochtend dienst die om 715 komt, en dan ga ik naar huis. Ik ben als ik geluk heb tegen 830 thuis, ik kook dan gelijk voor die avond ( mijn man en bo vinden het namelijk wel erg lekker om warm te eten als ze thuis komen en ik heb geen zin om gelijk te koken als ik net wakker ben hahaha) en ga meestal tegen 930 naar bed, tot 1700./ 1730, dan ga ik er uit, warm het eten op wat ik bereid heb die ochtend en dan zijn Bo en papa ook thuis en kunnen zij eten, ik eet dan of een boterham of heel iets warm mee, als bo moeilijk doet dat ik en boterham eet. En op die manier zit je gelijk in het juiste ritme voor de nacht.
Als je eruit komt, dus als ze 2 nachten heeft gedraait, zou ik in de ochtend naar bed gaan, maar max tot 1300 ofzo, op die manier heeft ze en nog wat aan de dag, en loopt ze niet het risico dat ze in de avond te wakker is om te slapen. Ze zal in de avond echt moe zijn tegen 2100, en dan lekker naar bed tot de volgende ochtend en voila, ze zit meteen weer in het dag ritme!!
Wat ik zelf heel fijn vind, is dat ik rolluiken heb, hierdoor is het pikkedonker op onze kamer, ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt, slapen wat moeilijker gaat overdag. Wat je dan zou kunnen doen, is een ooglapje op doen, zodat je alsnog geen ligt ziet, zijn hele handige dingen!! Kun je zelf heel makkelijk maken met wat elastiek en zwarte stof!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, zeg haar maar dat het echt heel erg mee valt, en zelfs gezelliger en leuker is in de nacht, dan overdag, want dat meen ik echt. Het gaat allemaal wat gemoedelijker, de meeste clienten slapen toch, dus het is in het algemeen ook rustiger dan overdag!! Niet er tegen op zien dus, want ik dacht eerst ook, het zal mij benieuwen hoe lang ik dat volhoudt, die nachtdiensten, ik dacht van te voren dat ik het helemaal niet zou kunnen, maar dat is mij 200000 % mee gevallen!!
liefs woezel