@woezel nachtdienst

Woezel ik heb even een vraagje aan jou. Madelon moet volgende week voor het eerst 2 nachten werken, en ziet daar best tegen op Ze zit er vooral mee wat doe je de dag ervoor, dus de dag voor je 's nachts gaat werken. Ze moet eerst naar school in ieder geval maar dan?? proberen te slapen ofzo? Hoe doe je het met eten?

Alvast bedankt

Liefs Michelle

Wat ik altijd doe als ik de nachtdienst in ga, is idd proberen om de dag waarop je er in gaat, proberen te slapen. Ik ga er dan vroeg uit , ook omdat ik Bo naar het kdv ga brengen. Daarna doe ik wat in huis, en vanaf een uur of 1100 ga ik zitten op de bank en ga wat lezen of tv kijken , iets waar je wat moe van wordt, en dan tegen 1200 ga ik naar bed, tot een uur of 1600. Die tijden kunen natuurlijk wisselen, als ze bv pas tegen 1500 thuis is van school, dan gaat ze daarna naar bed, tot 20:00 ofzo, daarna gewoon warm eten, en in de avond de nacht in gaan. Hierdoor trek je de eerste nacht vele malen beter. Afhankelijk van of ze eten krijgt via het werk (ik krijg bv een nachtdienst kit met warm eten vand e stichting) kan ze daar in de nacht eten. (of ze neemt brood mee, of een warme hap die ze kan opwarmen in de magnetrond)
Meestal eet ik dan tegen eeen uur of 1:00 iets van een boterham of 2 crackers, en tegen 5:00 / 5:30 de warme maaltijd, afhankelijk van hoe druk het is op dat moment. Tegen 730 ben ik klaar en heb ik overgedragen aan de ochtend dienst die om 715 komt, en dan ga ik naar huis. Ik ben als ik geluk heb tegen 830 thuis, ik kook dan gelijk voor die avond ( mijn man en bo vinden het namelijk wel erg lekker om warm te eten als ze thuis komen en ik heb geen zin om gelijk te koken als ik net wakker ben hahaha) en ga meestal tegen 930 naar bed, tot 1700./ 1730, dan ga ik er uit, warm het eten op wat ik bereid heb die ochtend en dan zijn Bo en papa ook thuis en kunnen zij eten, ik eet dan of een boterham of heel iets warm mee, als bo moeilijk doet dat ik en boterham eet. En op die manier zit je gelijk in het juiste ritme voor de nacht.
Als je eruit komt, dus als ze 2 nachten heeft gedraait, zou ik in de ochtend naar bed gaan, maar max tot 1300 ofzo, op die manier heeft ze en nog wat aan de dag, en loopt ze niet het risico dat ze in de avond te wakker is om te slapen. Ze zal in de avond echt moe zijn tegen 2100, en dan lekker naar bed tot de volgende ochtend en voila, ze zit meteen weer in het dag ritme!!

Wat ik zelf heel fijn vind, is dat ik rolluiken heb, hierdoor is het pikkedonker op onze kamer, ik kan me voorstellen dat als je dat niet hebt, slapen wat moeilijker gaat overdag. Wat je dan zou kunnen doen, is een ooglapje op doen, zodat je alsnog geen ligt ziet, zijn hele handige dingen!! Kun je zelf heel makkelijk maken met wat elastiek en zwarte stof!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, zeg haar maar dat het echt heel erg mee valt, en zelfs gezelliger en leuker is in de nacht, dan overdag, want dat meen ik echt. Het gaat allemaal wat gemoedelijker, de meeste clienten slapen toch, dus het is in het algemeen ook rustiger dan overdag!! Niet er tegen op zien dus, want ik dacht eerst ook, het zal mij benieuwen hoe lang ik dat volhoudt, die nachtdiensten, ik dacht van te voren dat ik het helemaal niet zou kunnen, maar dat is mij 200000 % mee gevallen!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Dank je wel, ik ga het aan haar doormailen. Nou gezellig?? de eerste nacht staan ze met zijn tweeen dus dan zeg ik oke, maar de volgende nacht staat ze alleen, lijkt me niet gezellig

Liefs Michelle

Zijne r geen andere afdelingen dan ? Ik sta namelijk ook alleen, maar doordat de andere afdelingen ook een eigen nachtdienst hebben, hebben we toch wel 2 keer minstens een soort van koffie moment per nacht,

Even nog een vraagje, is ze een stagaire? In dat geval mag ze nooit alleen staan he!! Ook al doet ze werken en leren tegelijk (BBL plek) dan nog mag dat niet, heeft te maken met verantwoordelijkheid.

liefs woezel

Er zijn wel andere afdelingen en daar kan ze op terug vallen volgens mij. Madelon heeft ook gezegd dat ze de verantwoordelijkheid niet neemt ook al is ze in februari klaar.
Ze mag verder intussen wel alles doen, net als de medicijnen enzo. Dar heeft ze allemaal al gehaald.

Liefs Michelle

@Miremady: als wat is Madelon aan het werk? Als verpleegkundige of verzorgende?
Ik ben verpleegkundige en bij ons mogen leerlingen of stagiaires alleen nachtdienst draaien MET een gediplomeerde, nooit alleen.
Ze kan voor zichzelf wel zeggen dat ze de verantwoording niet neemt, maar je staat er toch… En als er dan wel iets fout gaat moet je daar ook mee kunnen leven…

Op de dag dat ik de nachtdienst in ga ga ik er met de kinderen eruit en ga 's avonds tegelijk met hen slapen tot 22.00 uur.
's Nachts eet ik op dezelfde tijden als Woezel, overdag slaap ik van 9.30 uur tot 17.00 uur en zet dan het eten op. Mijn man is met kinderen om 17.30 uur thuis van de oppas en dan kunnen we meteen aan tafel.

Ze is in februari verzorgende ig. Volgens mij ma het ook niet maar ook de avonddienst heeft ze al een keer alleen moeten draaien. Wel een gediplomeerde op een andere asfdeling en dat is nu ook volgens mij.

Liefs Michelle

ik snap dat ze niet makkelijk nee zegt daaarop, juist ook omdat ze bijna klaar is met haar opleiding, maar in pincipe magdit dust niet, dus ze zal vol in haar recht staan als ze zegt dat ze de verantwoordelijkheid nu niet wil, want officieel mag het dus ook niet. In de praktijk zal het heus wel vaker gebeuren hoor, met name als er veel zieken zijn, en een bbl-er is dan echt een uitkomst, ik merk dat ook bij ons op het werk. Maar als ze er echt tegen op ziet, dan staat ze dus wel in haar recht als ze nee zegt.

liefs woezel

Het enige waar ze echt tegen op ziet is het wakker blijven. Moet zeggen dat hun niet gebruikt worden als er zieken zijn, dan word de hele lijst opgebeld en zegt ze ook gewoon nee, zoals vandaag Wat dat betreft staat ze der mannetje gelukkig wel.

Liefs Michelle

Het enige waar ze echt tegen op ziet is het wakker blijven. Moet zeggen dat hun niet gebruikt worden als er zieken zijn, dan word de hele lijst opgebeld en zegt ze ook gewoon nee, zoals vandaag Wat dat betreft staat ze der mannetje gelukkig wel.

Liefs Michelle

laat je ons nog even weten hoe het gegaan is? ben wel benieuwd hoe ze het vond!!

liefs woezel

@michele: zal wel met bezuinigingen te maken hebben…een stagiere kost nou eenmaal niks of minder.
Ik vind zelf dat ze haar niet alleen mogen zetten ook al zijn er gediplomeerde in huis.
Ze staat op een andere afdeling en die kunnen ook niet zomaar van hun afdeling weglopen.

Gr, danielle

Ik werk ook nachten…
Vannacht ook. Slaap alrijd de avond ervoor van 20.30_22.30 uur, dan bak koffie en gaan werken tot 7.45 uur. Ga dan thuis naar bed tot half 12 daarna boys bij oppas halen…

@mini boy, hoe laat begin jij dan met je dienst? mijn dienst begint al om 22:30 tot 7:30, dus ik moet om 21:30 de bus pakken wil ik op tijd zijn.
Overigens, als je maar 1 nachtje draait, is jouw schema inderdaad prima te doen, maar ik draai bv 7 nachten achter elklaar en dan red je het niet op maar 4 uur slaap.

liefs woezel

Woezel ik vroeg me dus laatst wel af, als je 4 nachten achter elkaar doet met rond 8:30 bed in 14:30 er uit en dan 's avonds weer voorslapen, zou dat gaan? Ik vraag het me dus af, omdat ik er ook aan zit te denken, maar 4 is wel mijn max. hoor anders trek ik het niet!

@malawimamajada, ja dat red je wel, maar de 4e nacht wordt dan wel pittig, het geluk is dan dat je er dan daarna ook meteen uit bent, en je dan ook meteen in het goede ritme zit. In principe slaap je namelijk al 6 uur dan he, en alles wat je in de avond mee pakt is mooi mee genomen, het is niet ideaal, maar je red het dan wel, zeker als je daarna een week vrij bent ofzo!

liefs woezel

Een week? Wat moet ik doen met een week vrij? Hahahah nee, sorry, ik heb wel bedacht dat ik als ik nachten doe ik graag 1 week 3 een week 4 wil (als dat kan) Anders ga ik gewoon iets doen in de dag, ik kan absoluut geen week thuiszitten, vooral niet als mijn kind naar school is, wat moet ik met die uren (behalve slapen en opruimen! bah! nee sorry daar ben ik echt het type niet voor! Kijk tijdens de vakanties vind ik dat natuurlijk helemaal niet erg dat begrijp je

Nee dat van die 6 uur bedacht ik me dus ook, als ik 6 uur heb dan hoef ik eigenlijk nog maar een uurtje of 2 extra te hebben om aan mijn normale 8 uur te zitten, dat klinkt niet verkeerd.

@Woezel: 7 nachten! Dat zou ik niet trekken hoor… Ik doe er max. 4 achter elkaar. Maar wij zijn op de afdeling gezegend met 4 diplo’s die 7 op 7 af doen, zalig! Hoef er dus af en toe maar 2 of 3 te doen, en da’s precies goed.

@mini-boy: ik slaap de avond dat ik in de nacht ga van 19.00 uur tot 21.45 uur. Onze nachtdienst begint om 23.00 uur en ik moet ook met de bus nog een uurtje reizen… Werk je in een ziekenhuis of verpleeghuis?

Ik werk in een verpleeghuis… Doe normaal 4 nachten achtereen.

Overdag gewoon actief… dan om 20.00 uur bed in tot 22.30. Vervolgens bak koffie met iets lekker en dan naar mijn werk. 3 minuten fietsen! Daar moet ik om 23.15 binnen zijn. Dan hele nacht werken (en momenteel zijn ze druk hoor… maar dat wisselt erg). Tot 7.45 uur. Dan weer 3 minuten naar huis fietsen, douche en bed in. Tot 11.30 uur dan snel kinderen halen. Thuis eten en de boys naar bed. Jurian niet altijd meer… Dan ga ik of ook naar bed, of hang beetje op bank tot kinderen uit bed zijn (15.30)…

Dan ga ik savonds weer bed in en volg ik het ritueel weer als hierboven…

Heerlijk die nachtdiensten in combinatie met kinderen… Ze merken er bij mij echt niet veel van … dan alleen de ochtend naar vriendjes toe… Dus geef mij maar nachten …

@mini-boy: heerlijk dat schema van jou! Maar dat hou ik niet vol hoor, zo weinig slaap! Ik ben straks om 9.00 uur thuis, ga douchen en wat eten, dan lig ik om 10.00 uur in bed en slaap vandaag tot 15.00 uur. Dan worden de kinderen door mijn vader gebracht, die past op. En dan blijf ik gewoon op tot ik naar mijn werk moet, als ik weer ga slapen word ik beroerd wakker.
Morgen kom ik uit de nacht, dan slaap ik tot 13.00 uur en ga dan de kinderen hallen. Ben ik meteen even lekker buiten!

Ik werk in een ziekenhuis, daar is het wisselend rustig of druk. Vannacht zijn we erg bezig geweest, allemaal gister geopereerde mensen ne 3 verwarde mensen. Nou, dan ben je wel bezig hoor! Maar goed, de tijd gaat wel lekker snel voorbij zo!