Winterslaapzak is gigantisch groot

In ons jaren 30-huis begint het nu 's nachts alweer aardig fris te worden. Ik heb Eva nu 's nachts dus alweer in een winterslaapzak liggen, mét pyjama met lange mouw. Het is er eentje van fleece en ze vindt 'm heerlijk! De slaapzak is alleen heel erg lang en ze verdwijnt er wel in. Ze is net een Michelinvrouwtje. Ik moet de mouwen omrollen en hij is dus echt wel lang. Haar hoofdje kan er niet in, dus ik neem aan dat het dan niet erg is dat 'ie zo groot is? En ze ligt niet meer onder een deken nu. Ze gaat toch op haar buikje liggen, al maanden en dat dekentje heeft geen nut.

Waar liggen jullie kindjes in? En zijn die slaapzakken bij jullie ook zo gigantisch? Overdag hebben wij de verwarming aan - nu al soms, want ik ben een enorme kleum - en dan is die fleece wel erg warm. Gebruiken jullie overdag een andere? Ik wil er wel eentje met mouwen kopen, maar wel een dunnere. Weet iemand waar je die kunt halen?

Wat een vragen weer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dani heeft nu een slaapzak maat 86-102 (geloof ik), Dus deze is ook erg lang. Maar slaapt er verder prima in. Hij kan niet in de slaapzak schuiven ofzo.

Volgens mij zag ik laatst in een boekje van de Hema slaapzakjes staan met mouwen. Dus misschien kan je daar eens kijken.

Dani slaapt nu nog in slaapzak en romper (meestal met halve mouwtje…de romper). Ook zonder dekentje. Laatst was het iets kouder en dan doe ik pyamatruitje aan. Broek hou ik uit, want in de slaapzak is het warm genoeg. Nu is het ook iets kouder en hij ligt er nu in met zijn truitje nog aan en in de slaapzak.

Morgan heeft een middenslaapzak zeg maar, en nu heb ik de mouwen eraf. Wel heb ik nu een warmere pyjama aangedaan bij der en als ze der dunnere aan heeft ga ik de mouwen er weer aan zetten. Mocht het echt heel koud worden dan kan ik altijd nog een dikkere slaapzak kopen, de Hema zit om de hoek

Groetjes,

Michèle

Ik gebruik ook nog de katoenen “zomer” versie maar daar heeft ze inmiddels wel een pyama met lange mouwen en pyamabroek in aan. Ik heb overdag het raam open en 's nachts dicht dus dan wordt het ook niet steenkoud in haar kamertje, dat moet ik ook bij zeggen want dat scheelt. Ze heeft nu gewoon lekker warme voetjes 's ochtends en geen koud neusje dus volgens mij is het nog prima nu. Overigens is mijn vervolgslaapzak ( 86-110) ook gigantisch, die pas ik bijna zelf

Lilypie
Lilypie

Kan inderdaad de Hema aanraden als het om slaapzakken gaat. Nora ligt nu nog in een tussenvariant, iets dikker maar nog niet gevoerd en de mouwen er nog niet aangeritst. Maat 60 80 past haar nog goed. Zolang dr hoofd er niet in kan wegzakken, is groter denk ik geen probleem.
Maandag bij de Hema een nieuwe gevorde gehaald voor de winter, lekker warm. Voor nu is die bij ons in huis nog te warm, want op Nora’s kamertje is het 22 graden.

liefs

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ook hier de slaapzakken van de Hema. Wij hebben ondertussen alle varianten, een hele dunne zonder mouwen voor de zomer, een iets dikkere (beetje joggingstof) met uitritsbare mouwen en een lekker dikke met uitritsbare mouwen. Wij gebruiken nooit een dekentje of lakentje, want daar kruipt hij onderuit en gaat er mee spelen. Ik gebruik vaak 's nachts een dikkere slaapzak dan overdag of trek hem 's nachts wel een pyjama aan in dezelfde slaapzak waarin hij 's middags in zijn romper slaapt.

Wij hebben gisteren ook maar weer de mouwen in de midden variant geritst, omdat hij 's ochtends toch wel wat koud geworden was. Het begint ook alweer aardig af te koelen ondertussen.

In ons vorige huis (jaren 30) was het steenkoud 's nachts op zijn kamertje, maar met een dikke pyjama en dikke slaapzak heeft hij het prima gered afgelopen winter.

Het voordeel van slaapzakken is dat ze er niet zo snel uitgroeien, dus dan vind ik het minder erg om er nog een te kopen. Kimo past nu de slaapzak van het einde van de vorige winter nog (86-104 geloof ik), dus dat scheelt weer.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

hier ook HEMA!
die hebben nu een (roze) tussen variant, niet te dik, niet te dun met afritsbare mouwen, ik vind hem heel fijn.

Emma heeft nu ook maat 86/102 die is echt mega lang! maar ja, ze kan er idd niet in wegzakken dus dan is het ok!

groetjes Gidget

[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/08/GJ4Q.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/Mmgfp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Oh dan heeft ze dezelfde als Morgan Giget. Ik ga morgen even voor een winterslaapzak want ik zag dat ze in de aanbieding waren nu bij de Hema.

Groetjes,

Michèle

Haha, nou… Seth heeft nog 68-80, haha kleintje
Hij slaapt gewoon nog in een zomerslaapzakje (iets dikker dan allen katoen) en een romper met korte mouwen.
Hij had pas zijn pyjamashirt er in aan, maar hij zweette de tent uit, du dan nog maar even zo, en dalijk met een romper met lange mouwen.

Hier ook de slaapzakken van de Hema btw.
O, en ik zie net dat het nog wel 23 graden is in Seth zijn kamer, de warmte blijft hier ook goed hangen
Liefs, Anne

Gelukkig liggen alle kindjes in zo’n lange jas! Ik vind het er een beetje raar uitzien. Maar Eva vindt het heerlijk. Ze slaapt al drie nachten in haar dikke fleecejasje en ze slaapt binnen 1 minuut in. Zelf vind ik het nog erg warm, zeker overdag en ik ben bang dat ze er straks geen warmte meer van heeft. Maar papa is nogal bezorgd en die wil per sé dat ze die fleece al aan heeft. Ik ga toch nog even bij de HEMA kijken, want die had ze van de zomer ook en die zijn fijn. Die doe ik haar overdag aan. Die van fleece zijn superfijn, maar wel 50,- per stuk, net zo duur bijna als een combisleep. Maar ze kan er nog in groeien en ze kan er misschien wel tot maart in! Ik ga dus ook naar de HEMA, want ik zag inderdaad dat ze daar nu 10,- waren! Meteen even kopen voor het kdv ook!

Ik heb hier nu ook een lange slaapzak, volgens mij van Prenatal. De mouwtjes haal ik er altijd af, want anders lijkt ze inderdaad net zo’n Michelin-vrouwtje. Voordat ik naar bed ga, doe ik altijd nog een dekentje over haar heen, vanwege de bezorgde vader. Meestal ligt het dekentje tegen de ochtend allang aan de kant (Jedidia’s kamertje is bijna altijd 20C,)
Bedankt voor de tip van de HEMA! Ik ga m’n moeder maar even op pad sturen, want volgende week komen we al, en dan hoef ik dat ding niet mee te nemen.
Groetjes, Daniella

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

50 euro voor een slaapzak?? Jeetje dat vind ik best duur. 15 euro max hoor, en dat koste ze bij de hema ook. En die zijn dik en warm zat.

Groetjes,

Michèle

Ja, die dingen zijn inderdaad duur, maar ze zijn wel erg fijn. Plus…zowel voor jongens als meisjes en ik neem ze dan natuurlijk wel een tweede ronde mee. Maar ik heb verder ook veel van de HEMA hoor, daar ben ik fan van! Sokjes, rompers, lakentjes, kleertjes…allemaal leuk en een goede kwaliteit voor een leuk prijsje!

Ja oke das ook wel weer waar ja. Dat heb ik met mijn villa hap kleertjes. Beter is de tweede ook een meid

Ik ga straks na me werk even naar de Hema voor de dikke slaapzak

Groetjes,

Michèle

Ja, daarvoor zou ik ook een meisje willen! Maar een jongen is dan ook weer zo leuk, want dan kan ik op de stoere toer!

Enne…hier waren alle slaapzakken hartstikke OP! Meteen allemaal weg, maar wat wil voor je prijs?

Ha ha ha Morgan is ook regelmatig op de stoer toer hoor. Ze heeft zo ie zo een spijkerjasje en voor de winter een ‘leren’ jas

Ach ik kijk wel anders nemen we een andere. En ik wil ook rompertjes met lange mouwen want daar heb ik er niet zoveel van.

Groetjes,

Michèle

HiHi
hier ook maar beter een meisje als tweede (mocht er ooit een tweede komen) anders wordt het wel een heel roze jongetje! Emma is ook vaak op de stoere tour (spijkerbroek! of minirok!)

ga ook maar de winterzak halen morgen.
bedankt voor de tip!
Groetjes

[img]http://lilypie.com/pic/2009/09/08/GJ4Q.jpg" width=“100” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie - Personal picture” />[img]http://lb1m.lilypie.com/Mmgfp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Eva heeft ook een heel stoer spijkerjasje en ook een ruig ultrakort spijkerrokje. Daar doe ik straks een maillot onder en haar bruine baby(cowboy)laarsjes (Kiddypadz) en dan is ze weer knap!

Eva draagt nu nog spaghettierompers, maar die worden nu wat koud. Ik ga morgen eens shoppen bij de HEMA en dan koop ik denk ik rompers zonder mouw, want die vind ik fijn, maar die zijn wel iets warmer weer.

Om weer even terug te komen op de slaapzak

Hylke heeft al best een poos geen slaapzak meer in bed.
Gewoon een laken en een dekentje. Pyama aan, en lekker onder het laken
en de deken.
Ja ook hij werkt zich er regelmatig onder uit, maar zodra hij echt slaapt
blijft hij er wel onder liggen als je m opnieuw instopt.

M.

@ Rainbow Ik had de laatste bij ons in haar maat

En haar spijkerjasje ligt nu even in de was. Hij is namelijk wit. Vandaag doet ze haar poncho maar aan. Das ook lekker warm en niet te warm want volgens mij wordt het nog best een mooie dag vandaag.

@M. Zou ik wel willen doen alleen een dekentje maar ik heb er 1 die door der hele bed wandeld en dus prompt met der hoofd onder de dekens zou liggen en der voeten op der hoofdeind dus we laten het lekker zo nog

Groetjes,

Michèle