Wilt niet naar kinderopvang

hoi allemaal,

mijn zoontje van 14 maanden heb ik sinds vorige maand ingeschrijven bij de kinderdagverblijf omdat ik toch moet gaan werken…
hij begon met 2 oefendagen en dan zou die gewoon 2 volle dag blijven…
Maar nu zit ik nog bij de ‘‘oefendagen’’ als ik hem heb gebracht en zet hem op de grond begint hij meteen te huilen dan zeggen ze dat ik gewoon weg moet gaan dat doe ik dan ook maar hij blijf 50 minuten aan een stuk door huilen en hij blijf maar 1uurtje daar want ze zeggen dat hij niet wend aan de omgeving…???
nu is mijn vraag zou ik het gewoon blijven brengen of zal ik hem uitschrijven??? wat zouden jullie doen want ik zit echt te twijfelen want ik zie het nog niet zo gebeuren dat hij met plezier ernaar toe gaat…

GR. sylvia mamma van Michael

hij is 14 maanden en waarschijnlijk alleen nog maar met jou geweest. Dus logisch dat ie huilt. Mamma laat hem in een keer achter. En een uurtje vind ik geen wennen. Minimaal 3 uur. Dan kan hij ook zien wat er gedaan wordt en zo. Bij morgan op het kdv zit ook een jongetje dat pas later gebracht is en die heeft in het begin ook heel veel gehuild, maar nu is ie er helemaal aan gewend. Ik zou het toch doorzetten. Je gaat denk ik niet voor niks werken en hij went snel genoeg hoor. Al begrijp ik dat het nu even lastig is.

Groetjes,

Michèle

Ik sluit me bij Michele aan.

Hij is zich met 14 maanden heel ewust van de nieuwe omgeving, het feit dat jij weg gaat en de vreemde dames waarbij hij achterblijft. Voor kinderen die al vroeger gaan, geldt dat ze al gewend zijn voordat ze zich zo bewust zijn. (en dan nog hebben ze af en toe geen zin)

Het lijkt me echt een kwestie van doorzetten, hem langer daar laten (ga zelf lekker de stad in, naar een vriendin, zorg voor wat afleiding) . Nu is tie net gestopt met huilen, kan het ontdekken beginnen en dan wordt ie alweer opgehaald. Zo blijft het alleen een negatieve herinnering.

Moeilijk hoor! Maar ik zou echt even doorzetten!

Liefs, liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik sluit me helemaal bij de andere dames aan. Rond deze leeftijd zijn ze sowiezo wat eenkenniger. Als hij zo’n lange tijd alleen met jou is geweest, is het gewoon wat lastiger voor hem om te wennen. Heeft hij niet een knuffel of speelgoed waar hij graag mee speelt? Misschien kun je dat meegeven. Dan heeft hij toch iets vertrouwds bij zich. Ik begrijp uit je verhaal dat je na een uur alweer gebeld wordt om hem te halen… Dan vind ik eigenlijk dat ze weinig geduld met hem hebben. 50 minuten huilen is misschien wel lang, maar hij zou toch heus niet de enige zijn geweest die zo lang moest huilen

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Doorzetten. Erik is nu 16 maanden en gaat al naar het kdv sinds 'ie 3 maanden oud is. Vorige maand begon hij ook te huilen bij het afscheid nemen (eenkennig, verlatingsangst). Da’s op de leeftijd van je zoontje ook heel normaal en hoort erbij. Ik zou doorzetten, helemaal omdat je zoontje tot nu alleen nog maar bij jou is geweest en het daarom misschien dubbel zo zwaar is voor hem: én verlatingsangst én een onbekende omgeving. Geef het een kans. Inderdaad: houd het afscheid kort en krachtig, zeg dat je nu weggaat en geef heel concreet aan wanneer je hem weer komt halen en loop weg terwijl 'ie je ziet weggaan. Niet wegsluipen, dat maakt alleen maar angstiger.

Sterkte ermee!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ben het helemaal eens met de andere mama’s. Ook Minke ( sinds dat ze 4 maanden is naar de creche 2 dagen) huilt sinds een paar weken opeens hartverscheurend als ik weg ga, maar is na vijf minuten alweer bedaard. Tenminste dat hoor ik dan van de leidster. Ik denk dat jouw zoontje gewoon extra moet wennen en dat hij langer huilt omdat het "dubbel"nieuw is voor hem. Ook vind ik een uur te kort om te oefenen. Ik zou een halve dag proberen, kijken of hij na zijn "huiluur"gaat spelen. Wellicht huilt hij dan de volgende keer al minder!
Succes!

Lilypie
Lilypie

even doorzetten en kort afscheid nemen en gaan! Ook al huilt hij! het is ook wennen voor hem. eerst altijd bij mama en nu een vreemde leidster, vreemde omgeving en vreemde kindjes!
lieke had er ook zo’n last van op psz en nu vraagt ze of ze iedere dag mag!
Het moet er even bij gaan horen. Bij lieke heeft dit 3 weken geduurd en toen was het over.
En ga hem vooral niet ophalen als het huilen is want dat hebben ze zo door.
Het klinkt heel hard en je moederhart breekt daar weet ik alles van!
Maar zo zijn jullie er wel het snelste doorheen

Groetjes Gytha

Wat ook kan helpen:
Naar binnen met hem, naar de speelhoek ofzo lopen,
leuk speelgoedje laten pakken, en eventjes bij blijven als
hij gaat spelen.

Daarna gedag zeggen, en weglopen.
Dan gaat hij ook wel gaan huilen, maar waarschijnlijk korter,
omdat hij ondertussen weet dat er ook leuke dingen te doen zijn.

M.

Hoi
Je zou even de zoek functe moeten gebruiken, k heb in het begin met Emma hetzelfde probleem gehad, wij hebben een alternatieve "wen periode"ingelast en eigenlijk s dat heel goed verlopen.
Ze huilt nu soms nog wel bij weggaan, maar dat is maar heeeel eventjes!
Ik ou het zeker niet opgeven, het si echt heel leuk voor de kindjes!

Groetjes Gidget

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=13667
dat is hem!