KDV drama

hallo allemaal
vandaag ging Emma voor het eerst wennen op het KDV, ik dacht dat vindt ze vast wel leuk met de kindjes en ander speelgoed. Maar na haar fruithapje ( daar is ze mee begonnen) heeft ze alleen maar gehuild! Helemaal over haar toeren toen ik haar op ging halen. Ze gaat pas nu naar het KDV omdt er eerder geen plek was. Wie heeft dit ook meegemaakt? en hoe is dat verder gegaan. Wat kan ik doen om het beter te laten gaan?
Echt een rot gevoel dat je kleintje zo verdrietig is…

Groeten Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zorg dat ze jou dichtbij voelt. Slaap een paar nachten met een spuugdoekje of een knuffeltje bij je in bed. Geef dat knuffeltje mee naar het KDV. Dan ruikt ze jouw lichaamsgeur en dat kan al geruststellen.

Groetekes, Sje

Misschien kan je vragen of je er een paar uurtjes bij mag blijven.Als het met je werk ook kan natuurlijk…
Misschien krijgt ze dan een veilig gevoel.
En met erbij blijven bedoel ik dat de leidsters wel alles met haar doen maar dat jij iig in de buurt bent.!

Liefs

[img]http://b1.lilypie.com/Ujjyp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Och meis dat is inderdaad heel rot om haar dan verdrietig achter te laten. Vind de tip van Sje en Kikie wel goed. Ik denk dat je daar wel iets mee kan. Ik denk dat Emma zich wat bewuster is van het feit dat mama niet in de buurt is, dus daar moet ze aan wennen, maar zodra ze de leidsters wat beter leert kennen (en dat gaat snel denk ik) zal ze zich ook daar thuis voelen. Hoeveel dagen gaat ze?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja ik snap het helemaal dat je het zo zielig vind.
en even bij je kind blijven zou een goede optie zijn, moet je maar is even nagaan…bij een peuterspeelzaal hebben ze tegenwoordig ook “wen” dagen waar jezefl bij mag zijn, laat je kleine eerst rustig wennen aan een nieuwe omgeving met jou erbij. een paar wendagen inlassen is nooit verkeerd.
en daarna wat sje zegt ook iets meegeven waar jou geur aanzit en zorg dat de leidsters daar weten hoe jij dingen doet kwa ritme, en zorg ook dat ze daarnaar luisteren en het ook daadwerkelijk doen.
als je kind uit haar doen is hierdoor is een wisselend ritme wel het laatste wat ze kan gebruiken

Onze dochter is een aantal weken/maanden zo naar het KDV gegaan. Maar die ging ook maar 2 ochtendjes. Puur omdat ze alleen maar bij mij wilde zijn, zelfs niet bij papa. Het was niet zo dat ik dan moest werken of zo, we deden het echt alleen maar om haar eraan te laten wennen dat ze niet altijd bij mama kon zijn. Het heeft lang geduurd voordat ze erover heen was. Ze hielden een schriftje bij op het KDV van alle kinderen. Zo konden alle ouders steeds lezen wat de kinders gedaan hadden die dag. In dit schriftje hebben we toen foto`s geplakt van ons en de hondjes. Ik weet niet of het daar aan lag of omdat ze zich wende daar, maar gauw genoeg was het ineens over.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Gewijzigd door - Asje op 28 Apr 2009 17:12:11

Hoi,

Ja moeilijk maar het is toch iets waar ze overheen moet. Geef een t-shirt van jou zelf mee. Of ga anders als het inderdaad kan ga een half dagje mee. Laat zien hoe leuk jij het vind dat ze daar is.
Verder kan je denk ik niets doen.

Het is heel vervelend maar ze zal toch moeten wennen.

Groetjes

lon106

Vervelend meid. Ze zit natuurlijk precies in de leeftijd dat verlatingsangst en eenkennigheid kunnen gaan spelen. Kiekeboespelletjes spelen, zodat ze leert dat je er nog wel bent, ook al ben je even buiten beeld. En even de kamer uitlopen, maar tegen haar blijven praten zodat ze weet dat je er nog bent ook al loop je uit haar zicht.

Wij hebben ook een wenochtend gehad op het kdv en daar mochten we zelf bij blijven. Zij deden alles, maar wij waren er gewoon bij. Gewoon naar vragen, dat mogen ze je niet weigeren lijkt me.

Groetjes!

Ja meer dan bovenstaande tips heb ik ook niet voor je. Inderdaad iets meegeven dat van jou is kwa geur en inderdaad een paar keer blijven of iets langer blijven. Ze moet weten dat het daar ook goed is. Morgan was 12 weken toen ze ging dus die weet niet beter. Wou dat ik de gouden tip voor je had want je kindje zo achter laten is ook niet leuk.

Groetjes,

Michèle

Wat zielig voor Emma, dat ze zich zo rot voelde! En ik kan me voorstellen dat jij je dan ook weer heel naar voelt. Mijn hart zou dan ook breken, als ik wist dat ze alleen maar zou huilen. Eva gaat net als Morgan ook sinds ze 12 weken is en die weet ook niet beter. Het is net misschien een wat moeilijker leeftijd, maar ook Emma zal wennen. Andere tips dan de mama’s al hebben gegeven heb ik niet. Ik hoop dat Emma het gauw naar haar zin krijgt, heb ik alle vertrouwen in, en dat ze snel lachend gaat spelen met de andere kindjes. Sterkte meid! En posten hier als je je rot voelt he? Daar zijn we voor!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hoi allemaal
bedankt voor de tip. Ik ben gelukig nog 2 weken vrij. Ik ga idd vraen of ik er vrijdag een tijdje bij mag blijven zodat ze met mij in de buurt de omgeving kan verkennen en de leidsters kan leren kennen. Ook maar een vertrouwd knuffeltje met mijn geur meegeven… I weet ook wel dat ze er doorheen moet maar ja… Ik ging met een goed gevoel weg… maar als je dan terug komt en je kleintje zo verdrietig aantreft vraag je je af of het ooit nog wel goed gaat komen! maar ik weet ook dat ze (ooit) gaat wennen en het dan erg leuk gaat krijjgen.

Bedankt allemaal voor de tips en steun!
Gidget

Ik heb er geen ervaring mee omdat ik geen gebruik maar van het kdv. Maar ben eigenlijk even benieuwd of jij ze toen wel rustig kreeg? Hoe reageerde ze op mama…? Stiekem ook wel heel lief denk dat ze zo op je aangewezen is…

Bedoel het positief dat een kleintje dit al zo in de gaten heeft… ik heb soms het idee dat Jurian iedereen lief vind en dat hij maar amper het verschil ziet tussen andere en papa en mama…

hoi

Ja bij mij was het goed, papa nam haar eerst maar ze liet duidelijk merken dat ze naar mama wilde, toen wa het goed op wat na snikken na…
Ze is sinds kort erg op mama. We waren zondag op de boot bij mijn schoonouders (daar is ze 3x per week in huis), maar omdat ze de boot niet kende (denk ik) wilde ze alleen maar op mijn schoot! Zelfs oma waar ze super gek op is kon even geen goed doen… wel lief maar niet makkelijk, was nl drama toen ik even ging plassen!!! maar ja doorzetten ze leert het vanzelf!

groetjes Gidget

Rond week 29, 30 begint een kindje, volgens het oei-ik-groei-boek te beseffen dat mama weg kan gaan en hem of haar achter kan laten. Je kindje begint te leren dat er zoiets bestaat als afstand.

En dat in combinatie met wennen op het KDV is best heftig natuurlijk.

Groetekes, Sje

Oh dat heeft Morgan ook. Niet altijd gelukkig en ik moet zeggen als ik weg ben in het ook allemaal prima maar als ik er ben zie ik regelmatig maaiende armpjes met kleine grijphandjes mijn kant op komen. Leeftijd denk ik.

Groetjes,

Michèle

mmm Jurian is die sprong denk overgeslagen… (of die eenkennigheid komt extra als hij net 1 jaar is … dus nog maar niet te hard juichen!)…

Ja is lastig maar wel aandoenlijk… wat fijn bij mama

hoi allemaal
heb Emma vanochtend naar ket KDV gebracht. Even (een half uur) samen me haar daar gespeeld, ging prima. Ze vond de kindjes leuk en ze lachte zelfs naar en van de leidsters. Dus ging ik met een rederlijk rustig gevoel weg. Maar 10 minuten nadat ik weg was is ze begonnen met huilen en niet meer opgehouden. Ze is 2x 5 min in slaap gevallen, en veder ontroostbaar!! Nu ligt ze uitgeput in haar eigen bedje. Zolang ik erbij ben vindt ze alles prima, maar zodra ze door heeft dat ik weg ben… Ik ga nu vanmiddag eenuurtje met haar samen daar spelen in de hoop dat ze en beetje wendt aan de leidsters.
Baal er echt wel een beetje van, had zo de hoop dat ze het leuk zou vinden… Het is zo jammer dat ze nu net in de mamafase zit.
goed genoeg gemoppert, er nu maar het beste van hopen!

Groetjes Gidget

Inderdaad heel vervelend. Fijn dat je erbij kan zijn, zodat ze kan wennen. Ik hoop dat ze er snel doorheen is!

Groetjes!

Mag ik vragen hoe oud je dochter is?!

Het kan de eenkennigheidsfase zijn,… ook moet het kind op het kinderdagverblijf weer in een andere dagritme komen, andere belevenissen, opnieuw een nieuwe opgeving verkennen.
Daardoor kan het soms teveel in een keer worden.

Ik heb zelf een aantal jaar op een kinderdagverblijf gewerkt en daar maakte ik dit ook wel eens mee.
Ouders bleven bij ons de eerste dag erbij om te wennen, daarna kwam het kind elke keer een uurtje langer. dit werkte erg goed!

Probeer dit voor te stellen,
Hoop dat je dan verder komt.

Liefs Roxanne

Oh wat vervelend zeg. Ik moet zeggen Morgan heeft ook een jongetje op het KDV die dit ook heeft. Hij is nu wel makkelijker aan het worden, maar het heeft wel even geduurd. Zij zijn zich op deze leefttijd natuurlijk steeds meer bewust van hun omgeving he, dat maakt dat het allemaal wat moeilijker gaat.

Groetjes,

Michèle