Wil NU niet slapen

Lindsey ligt nu een kwartier op bed (vanaf half 8) en is keihard aan het gillen dat ze niet wil slapen. er is niks aan de hand in de zin van ziek of vieze luier ofzo.
ik snap dat het uitproberen is en wij hebben nu eigenlijk allebei het idee om ze net zolang te laten huilen tot ze in slaap valt.
punt is alleen dat ze d’r popje uit bed heeft gegooid en zonder slaapt ze dus niet.
wat is wijsheid?

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 11 Nov 2010 19:49:22

Wat wijsheid is? Popje een keer teruggeven. Duidelijk aangeven dat je niet meer terugkomt om popje weer terug te geven en dat ze dan zonder popje moet slapen.

Gooit ze popje er toch weer uit, dan heeft ze pech!

Het is puur uitproberen! Niet intrappen want ze lacht zich suf dat het haar lukt om met jullie te sollen met mogelijk als gevolg dat ze weer gezellig naar beneden mag of bij jullie in bed mag slapen.

Niet in meegaan!

Volhouden want dan heeft ze snel genoeg door dat het haar echt niet lukt met die trucjes!

Groetekes, Sje

dat is idd ook een goede! thanx
papa is nu naar boven met deze mededeling, hoop dat het nu gelijk klaar is zeg.
naar beneden of bij ons in bed beginnen we sowieso niet aan, dan is het eind helemaal zoek.

liefs,
Rinske

nou volgens mij is de mededeling duidelijk geweest, stil is het nog niet maar het is geen krijsen meer. volgens mij heeft ze d’r popje er nu ook niet meer uitgegooid.

heb dit echt nog niet eerder gehoord van d’r zeg, ze gooit wel vaker d’r popje eruit maar dan hoeven we maar 1 keer naar boven en dan is het klaar.
ze zei nu duidelijk ISSIE (=lindsey) NIET SLAPEN ISSIE WAKKER WORDEN!!

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 11 Nov 2010 20:00:14

Dondersteentje!!

Ik zou ook het popje 1 keer teruggeven en er duidelijk bij zeggen dat dat de laatste x is. Denkt dat ze het echt heel snel door heeft…

Slaap lekker Lindsey…

Groetjes van Sascha en Senne

ze is nu zo goed als stil, dus het is duidelijk geweest. pfff gelukkig maar, ik had echt even zoiets van WAT IS DIT NOU WEER?
ze was al moe, was al de hele tijd aan het geeuwen en jammeren. en dan nu ineens dit.

liefs,
Rinske

Als ze begrijpen wat “wil je een koekje?” betekent, dan snappen ze ook wat “dit is de laatste keer dat ik popje terug kom geven” betekent. Dat blijkt dus wel! Haha!

Goed gedaan Rinske. Fijn dat het inmiddels stil is. Grote kans dat het morgen weer precies hetzelfde verhaal is. Dus bij het naar bed brengen meteen zeggen dat ze popje niet uit bed hoeft te gooien want dat je haar niet terug komt geven en dat ze dan zonder moet slapen. Dan weet ze meteen waar ze aan toe is en dat ze die grappen zoals vanavond niet nog eens uit hoeft te halen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Nov 2010 20:37:04

pfoe nou wat een gedoe zeg.
wij waren eerst dus altijd wel van de 5minuten-regel, maar ik had nu ook echt zoiets van dat ook dat nu teveel aandacht zou zijn.

nogmaals thanx Sje!

ben benieuwd hoe het morgen gaat…

liefs,
Rinske

nou om 22.00 uur was het gedonder weer begonnen hoor. het was weer snoeihard ISSIE NIE SLAPEN ISSIE WAKKER WORDEN
nou mooi niet natuurlijk, ben niet helemaal gek geworden.
omdat ze toch een tijdje had geslapen ben ik er toch weer naartoe gegaan, dit keer had ze d’r popje niet eens op de grond gegooid. ze had m gewoon op d’r schoot en met een rood hoofd zat ze me heel boos aan te kijken en zei dus dat ze niet wilde slapen. toen ik zei dat papa en mama nu gingen slapen en we dus niet meer zouden komen ging ze uiteindelijk liggen en heeft ze geslapen tot 6.15 uur.
ik had er eigenlijk op gerekend dat het de hele nacht hommeles zou zijn maar dat is gelukkig nog meegevallen.

liefs,
Rinske

hahahah wat heb ik gelachen om dit verhaal, misschien wel niet zo grappig voor jou Rinske, maar onzettend grappig voor ons! Wat een madam he die Lindsey! hahahah die dacht; ja doei, ik wil niet slapen, maar lekker bij papa en mama zijn! hihihih kom niet meer bij.

mmm fijn je wordt bedankt
ik weet zeker dat precies is wat ze dacht

liefs,
Rinske

Kleine duvel Lindsey! Hihi. Ze had jullie even lekker tuk. Lang leve Ikkeben, dat gaat haar geen derde keer lukken!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 12 Nov 2010 09:19:09

precies
maar moet zeggen dat ik nu toch wel behoorlijk opzie tegen vanavond.
ik weet dat ik door moet zetten en zal dat ook wel doen. alleen vind papa het nog veel moeilijker, die wel dus nog steeds de 5minuten regel toepassen. terwijl ik eigenlijk zoiets heb van: ja dag, ze zoekt t maar uit met d’r poppie. dan maar brullen.

liefs,
Rinske

Niet tegen vanavond opzien. Dat voelt die kleine feilloos aan dat jij spanning in je lijf hebt.

Het is geen ideale situatie maar als het een paar avonden gaat zoals gisteravond en je hebt wel gewoon nachtrust, dan is het te overzien. Dus vanavond met goede moed precies dezelfde tactiek.

Ik ben online dus ik kan je digitaal oppeppen!

Groetekes, Sje

pfff nou dat kan ik wel gebruiken hahaha

liefs,
Rinske

Je hebt toch al twee keer ervaren dat de aanpak werkt? Papa toch ook? Dus gewoon volhouden, hoe moeilijk ook (vooral voor papa, lees ik). Lindsey heeft het snel genoeg door.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

goed zo Rinske! gewoon volhouden. idd 1 keer waarschuwen (ik wil nog wel is een keer een 2e keer langskomen bij rico haha) en dan is het klaar.
rico heeft ooit tot 10 uur (!!!) wakker gelegen, en staan zeuren om zijn tut. Ik was er echt klaar mee op den duur want ik had hem al 3x terug gegeven. Toen heb ik hem een uur laten zeuren en om kwart voor 10 ben ik voor een 4e keer gegaan en hij was toen eigenlijk al zo moe van het huilen dat hij zijn tut accepteerde en ging slapen, maargoed daarvan had hij wel kunnen leren dat ik in staat ben hem een uur te laten zeuren

@ Mriek: ik weet t en toch vind ik t wel moeilijk, misschien juist omdat ik manlief er ook nog van moet overtuigen. ach 1 ding scheelt, ik breng ze vanavond naar bed dus ik beslis hoe ik het aanpak haha. we hebben hier eigenlijk altijd de regel: degene die ze naar bed brengt gaat, als er wat is, de rest van de avond ook naar boven.
verder pakken we het eigenlijk wel hetzelfde aan maar ik merk bij papa dat als het er echt op komt hij toch door z’n knieen gaat voor lindsey.

@MamavoanRico: maar zeurt Rico dan of is het ook echt brullen/krijsen enzo, want dat doet Lindsey dus en daar kan ik nu ook heel moeilijk tegen, dus zet ik de babyfoon uit haha.

Nog even een vraagje trouwens wat is dan wijsheid wanneer ze na een paar uur slapen weer wakker wordt en weer van voren af aan begint. aan de ene kant denk ik: ik heb gezegd dat ik niet meer zou komen dus pech gehad. maar aan de andere kant denk ik: maar ze heeft nu wel een paar uur geslapen dus dan is het toch anders.

liefs,
Rinske

Mannen en dochters

Na een paar uur slapen zou ik gewoon overnieuw beginnen, dus wel heengaan. Voor hetzelfde geld heeft ze eng gedroomd en heeft ze even de veiligheid van mama of papa nodig.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ja dat doet rico ook wel eens,
maar als het ECHT krijsen wordt en dat je hoort dat dit pure verdriet is, ben ik nog steeds van mening dat je ze niet altijd moet laten huilen.
het kan namelijk echt zijn dat ze bang of echt verdrietig zijn en dat het niet altijd uitproberen is.
je hoort zelf wel of het een uitprobeer huiltje is of dat het echt menens is.
als het echt menens is ga ik rico troosten.
ik “wieg” hem dan ook echt als een baby, hij wordt daar zo rustig van.
of ik hou hem gewoon vast sla mijn armen om hem heen, til hem uit zijn bedje en beweeg dan van links naar rechts, dus ook een soort wieg beweging alleen hou ik hem dan niet liggend vast, snapje wat ik bedoel? gewoon zoals je hem uit bed tilt, en dan sus ik hem wat zing zachtjes, zeg zachtjes : ssst…komt goed…sssst… mama is bij jou.
zoiets. en dat werkt altijd heel goed, hij voelt zich dan veilig en dat is toch waar het om gaat.
soms huilt hij dan weer als ik de kamer uitloopmaar dan laat ik hem heel even omdat ik denk van: even ook zelf proberen troost te zoeken bij b.v. je knuffels.
meestal werkt dit wel maar ook niet altijd, en dan is een herhaling nodig van het troosten, maarja ik vind dat niet zo heel erg. wel als dat midden in de nacht gebeurd, omdat ik dan zo slaapdronken ben dat ik niet altijd de kracht heb hem goed te troosten, ik doe het wel hoor maar dan merk ik s’ochtends dat ik zo brak ben, ik heb ooit een nacht gehad waar ik om het kwartier naar hem toe moest en het duurde echt lang voordat hij rustig was.
ik weet ook nog wel waarom dat was; hij was zo ziek! in preston palace. dat hij echt om het kwartier wakker werd helemaal van “de wap af” hij had toen 41,2 koorts. dat vergeet ik nooit meer. ik was echt vang dat hem iets ergs zou overkomen, en ik heb de halve tijd met de dokter staan overleggen, en om 7 uur had ik zelf nog niet geslapen… ofja dan sliep ik net 2 minuten en dan begon het weer. om half 8 ben ik meteen naar de spoed arts gegaan omdat het echt niet langer kon, en het telefonisch overleg kon me gestolen worden.
maar goed dat staat natuurlijk los van angsten