ja dat doet rico ook wel eens,
maar als het ECHT krijsen wordt en dat je hoort dat dit pure verdriet is, ben ik nog steeds van mening dat je ze niet altijd moet laten huilen.
het kan namelijk echt zijn dat ze bang of echt verdrietig zijn en dat het niet altijd uitproberen is.
je hoort zelf wel of het een uitprobeer huiltje is of dat het echt menens is.
als het echt menens is ga ik rico troosten.
ik “wieg” hem dan ook echt als een baby, hij wordt daar zo rustig van.
of ik hou hem gewoon vast sla mijn armen om hem heen, til hem uit zijn bedje en beweeg dan van links naar rechts, dus ook een soort wieg beweging alleen hou ik hem dan niet liggend vast, snapje wat ik bedoel? gewoon zoals je hem uit bed tilt, en dan sus ik hem wat zing zachtjes, zeg zachtjes : ssst…komt goed…sssst… mama is bij jou.
zoiets. en dat werkt altijd heel goed, hij voelt zich dan veilig en dat is toch waar het om gaat.
soms huilt hij dan weer als ik de kamer uitloopmaar dan laat ik hem heel even omdat ik denk van: even ook zelf proberen troost te zoeken bij b.v. je knuffels.
meestal werkt dit wel maar ook niet altijd, en dan is een herhaling nodig van het troosten, maarja ik vind dat niet zo heel erg. wel als dat midden in de nacht gebeurd, omdat ik dan zo slaapdronken ben dat ik niet altijd de kracht heb hem goed te troosten, ik doe het wel hoor maar dan merk ik s’ochtends dat ik zo brak ben, ik heb ooit een nacht gehad waar ik om het kwartier naar hem toe moest en het duurde echt lang voordat hij rustig was.
ik weet ook nog wel waarom dat was; hij was zo ziek! in preston palace. dat hij echt om het kwartier wakker werd helemaal van “de wap af” hij had toen 41,2 koorts. dat vergeet ik nooit meer. ik was echt vang dat hem iets ergs zou overkomen, en ik heb de halve tijd met de dokter staan overleggen, en om 7 uur had ik zelf nog niet geslapen… ofja dan sliep ik net 2 minuten en dan begon het weer. om half 8 ben ik meteen naar de spoed arts gegaan omdat het echt niet langer kon, en het telefonisch overleg kon me gestolen worden.
maar goed dat staat natuurlijk los van angsten![]()