Wijze les geleerd, nooit veranderen wat goed is!

Hoi allemaal,

Even een wijze les die ik zojuist geleerd heb met jullie delen!
Geen dingen veranderen waar je tevreden over bent!

Ben even hard met m’n neus op de feiten gedrukt…

Ik gebruik altijd luiers van het merk Pampers, nu spaar ik de babyzegels van Etos en wilde een voordeelpak pampers met korting halen, maar deze waren uitverkocht. Omdat ik wel even nieuwe nodig had, dacht ik dan koop ik gewoon even een los pak. Maar ik kwam in de verleiding door een aanbieding van Huggies, 2 halen 1 betalen. Ook nog met een leuk printje van Winnie the Pooh. Nou, laat ik eens wat nieuws proberen, dus dat kocht ik. En niet twee pakken, nee vier, leuke aanbieding toch !!! Dacht ga meteen even eentje uittesten…

Nou terwijl ik achter ikke ben zat, hoorde ik op een paar meter afstand een hoop gepruttel, gauw naar boven dacht ik om te verschonen. Dus hups, kind tegen me aan gedrukt de trap op. Op het aankleedkussen zag ik het meteen, het zat langs alle kanten geschoten, zelfs aan de voorkant bij z’n buik, liezen, dwars door de romper en kleertjes, en zie dat maar handig uit te krijgen en te verschonen… dus dikste weg gehaald, kind in bad, de hele mikmak. Eindelijk weer fris en fruitig, blijkt dat m’n eigen shirt er ook nog onder zat (van het tegen mij aan de trap optillen)

Ben dus meteen even flink afgestraft voor het overstappen naar een ander merk,
voor mij alleen nog maar Pampers!

Ik geef de Huggies maar aan de dagopvang…
Groetjes Carolien!

Ja sorry…ook ik moest een beetje lachen. Huggy’s zijn mij idd ook niet bevallen. Geen comfort voor de kids en stug. Ik heb de mijne weggegeven .

Ik heb nu een pak bij de kruidvat gekocht. Bevalt me prima. Kan nog geen negatieve punten vinden…en ze zijn een stuk goedkoper. 54 luiers voor 9.99
terwijl je bij pampers 36 hebt voor 9.99. Scheeld toch wel bijna 20 luiers.

Gr

Lilypie Second Birthday tickers

Gatsie, dat is meteen wel een heel slechte ervaring ja. Ik moet zeggen: de vernieuwde luiers van Etos eigen merk bevallen hier prima, terwijl de variant hiervóór niet zo’n succes was. Eigenlijk zijn wij ook van de Pampers, maar de Etos-luiers zijn goede tweede.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier geen ervaring met Huggies maar als ik je verhaal lees laat dan maar. Als het aan alle kanten eruit komt sluiten ze dan toch ook niet goed aan.
Hier ook een kruidvat fan. Goed en goedkoop

Moest er zelf uiteindelijk ook wel om lachen
Wat een poepfestijn… je maakt wat mee!

Nu had ie wel een dunne luier, dus misschien was het bij Pampers ook niet allemaal binnen gebleven, maar toch. Ik had het idee dat de maat van Huggies ook wat groter viel. Net mijn zus aan de telefoon en die gebruikt niets anders dan Huggies! Bevalt haar prima…Ik laat ze nog maar even in de kast liggen, misschien vallen deze toch gewoon te groot en anders geef ik ze aan haar want ze verwacht met een maandje een tweede kindje.

Maar door jullie enthousiaste verhalen over de kruitvat luiers begin ik toch weer een beetje te twijfelen aan de stelling van mijn topic…misschien toch ook maar eens proberen.

Groetjes Carolien.

Hier ook altijd kruitvat gebruikt tot de pasvorm om moppies bipsje niet meer goed was en ging lekken. Wij gebruiken nu Bumblies. Zitten super en eigenlijk nooit lekkage. Volgens mij is het ook afhankelijk van je moppies billen welk merk het beste is

groetjes,
Wendy

@ mama van Jasper. Kruidvat bevalt mij erg goed. Je zou eens bij de kruidvat kunnen vragen of ze ook een proefpakketje hebben. Anders moet je een heel pak luiers kopen…en straks bevalt het niet en dan heb je een en huggy’s en kruidvat luiers in de kast liggen.
ik wil je ook wel een paar met de post opsturen. Maar onze dochter zit in maat 4+…denk dat jou kindje daar nog niet in zit.

Gr

hier gebruiken wij al vanaf dag 1 pampers. goed dat je deze topic hebt gestart want het zit me al een tijdje dwars. nou gebruiken wij nutriton door de voeding avan mijn zoontje waardoor hij altijd vreselijk poept. en raad eens? dit lekt altijd! zijn rompertje zit er sowieso altijd onder. weet niet of het perse aan de merk ligt maar doe ik iets niet goed ofzo??? elke dag zit hij onder het poep en ik dacht toch echt dat pampers het beste merk was!

Oh oh ik moet stiekem ook wel lachen en dan ook al vast een hele voorraad gehaald

Ik heb altijd pampers gebruikt was in het begin ook nog leuk hier een korting bon daar een korting bon en ze hadden ze nog in de aanbieding bij het kruitvat een tijd geleden 3 halen 2 betalen en heb toen ook 6 pakken gehaald. Maar nu raken de bonnen een beetje uitgeput en zijn die pamper toch wel duur. Mijn vriendin gebruikt ze van de C 1000 en die heb ik ook gehaald en ben nu al aan mijn 3e pak bezig. Ik vind ze vrij goed. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik die van pampers wel het aller beste vind. Die zijn wat dunner en soepeler. Ik gebruik overdag die van de C 1000 en s nachts een pamper omdat ze die het langst om heeft. Maar ik zou die van het kruitvat dus ook wel eens kunnen proberen.

quote:
hier gebruiken wij al vanaf dag 1 pampers. goed dat je deze topic hebt gestart want het zit me al een tijdje dwars. nou gebruiken wij nutriton door de voeding avan mijn zoontje waardoor hij altijd vreselijk poept. en raad eens? dit lekt altijd! zijn rompertje zit er sowieso altijd onder. weet niet of het perse aan de merk ligt maar doe ik iets niet goed ofzo??? elke dag zit hij onder het poep en ik dacht toch echt dat pampers het beste merk was!

Hier ook nutriton door de voeding, veroorzaakt dat ook dunne poepluiers?
Bij de pampers zit ik altijd een maat te groot (schrik niet, gebruik nu maat 5 terwijl mijn neefje van 3 ook maat 5 heeft…) het is vanaf 11 kg, nou dat weegt ie nog niet helemaal (nu 9,5 kg), maar we hebben idd ook vele luiers tot aan de nek omhoog gehad dus vandaar dat ik maar grotere maten ben gaan gebruiken. En de pampers heeft ondanks de grotere maat nog steeds een goede pasvorm/sluit nog goed aan, en houdt het dan meestal wel binnen. Je moet wel even goed de rand langs de billetjes naar buiten vouwen/trekken. Als dat nl naar binnengeslagen zit dan gaat het ongetwijfeld lekken. Ik zweer tot dusver dus bij Pampers, en je hebt kunnen lezen hoe mijn merkwissel is afgelopen…hihi.

@Wendy; Ik heb nog nooit van Bumblies luiers gehoord… waar koop je die?

Iemand ervaring met de Nature luiers? Die zijn ecologisch afbreekbaar, gezien de hoeveelheid luiers op jaarbasis leek me dan ook nog wel een goede milieubewuste keuze. Maar omdat ik inderdaad niet m’n kast vol wil hebben met pakken luiers die ik niet gebruik heb ik nog niet de stap durven nemen om ze te kopen.

Goede tip om wat proefpakketjes te vragen van kruitvat, misschien kan ik van andere merken ook nog wel wat krijgen.

Maar tot ik overtuigt ben hou ik het nog steeds op de pampers! Wil even geen risico’s lopen

Groetjes Carolien

Hoi hoi,

Wij kopen ze bij de Vomar maar Dirk verkoopt ze ook geloof ik en meerdere winkels. Je kunt zo ook op internet vinden.
Pampers gaven hier altijd lekkage, hadden een keer luiers vergeten en toen een Pamper geleend, en ja hoor lekkage van urine zelfs…
maar het blijft lastig, als je eenmaal een goede hebt gevonden blijf je erbij. En voordeel is dat de super om de hoek de Bumblies verkoopt dus dat is wel zo makkelijk!
groetjes,
Wendy

quote:
Hoi hoi,

Wij kopen ze bij de Vomar maar Dirk verkoopt ze ook geloof ik en meerdere winkels. Je kunt zo ook op internet vinden.
Pampers gaven hier altijd lekkage, hadden een keer luiers vergeten en toen een Pamper geleend, en ja hoor lekkage van urine zelfs…
maar het blijft lastig, als je eenmaal een goede hebt gevonden blijf je erbij. En voordeel is dat de super om de hoek de Bumblies verkoopt dus dat is wel zo makkelijk!
groetjes,
Wendy

De Vomar en Dirk…nu voel ik me alsof ik van een andere planeet kom! (maar ik woon gewoon in Drenthe hoor) Die winkels zitten hier dus niet. Maar dat verklaart in elk geval wel waarom ik dat merk luiers niet ken! Heb even op internet gezocht en zag dat ze bij de Jumbo dit merk ook verkopen, en die winkel is hier net geopend (eindelijk gaan we bij de rest van nederland horen…hihi) dus ik zal eens gaan kijken.

Groetjes Carolien

hier ook altijd een beeb die door het merk pampers heen lekt! Ik denk dat het gewoon ligt aan de hoeveelheden die de beeb poept en of de luier goed aansluit… Onzes heeft een dik buikje dus we gebruikten 4+ maar bij de beentje dan teveel ruimte en daar lekt ze ook altijd. Nu heb ik eens een keer littl pamps gehaald en wonder boven wonder bleef daar alles schoon in!! De eerste keer dus! Ik vind ze alleen veel te log, dik en stug dus haal ze niet weer op en die van pampers vind ik altijd meuren naar pis… Ik heb dus nog geen goede luier gevonden… Ga denk ik wel weer voor de pampers omdat die zo’n lekker pasvorm hebben.
Die van de kruidvat vond ik erg lijken op de littl pampers, ook stug… Ga ook nog eens even die van de aldi proberen (men zegt dat die ook goed zijn) Maar pampers zullen wel favo blijven.
Heb trouwens ook huggies gehad… vond ze ook weer lijken op littl en kruidvat… gewoon allemaal dezelfde types luiers.

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Bumblies koop ik bij de Hoogvliet geweldig gaat TOP nooit problemen.
Alhoewel toen Jony heel klein was en ook van die spuitluiers had naar aanleiding van med gebruik zat ze ook tot haar nek eronder…

Greetzz Cora

quote:
Heb trouwens ook huggies gehad... vond ze ook weer lijken op littl en kruidvat... gewoon allemaal dezelfde types luiers.

Ze hebben de luiers van de kruidvat vernieuwd. Ze zijn nu beter rekbaar aan de zijkanten, Zachter aan de binnen en buitenkant.
Toen onze meid net geboren was heb ik een pak pampers gehaald en een pak van de kruidvat.
Toen ze naar maat 2 moest had ik weer kruidvat. Toen beviel het me niet. Stug en hard. Kreeg er echt een hele dikke luierkont in en uitslag op haar lipjes.
Nu zit ze in maat 4+ dacht probeer het gewoon nog een keer. En nu vele malen beter dus.

Gr

Bumblies en kruidvat luiers heb ik hier altijd gebruikt en nooit klachten over gehad terwijl ze er hier soms net zoals elk kindje er ook wel eens iets van konden maken wat niet jofel was.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Huggies vallen inderdaad erg ruim. Ons zoontje heeft 4+ maar zou ook best nog in 4 passen van huggies. Wij hebben ook de aanbieding van Etos maar aangezien de luiers hier alleen nog gebruikt worden voor eventuele ongelukjes 's nachts hoeven ze hier niet veel vocht op te nemen. We hebben ze vorig jaar ook een keer gehad, maar snel weer opgemaakt omdat ze hier ook doorlekten. Daarna overgestapt op Aldi en daar zeer tevreden over. Maar aangezien Etosaanbieding voordeliger was dan Aldi dit keer, nu weer tijdelijk huggies

Succes met je zoektocht naar een geschikte luier. Ik merk al wel dat ieder kind anders is en ieder kind anders poept en plast waardoor de één een bepaalde luier wel fijn vindt en de ander niet.

Oh ja, Bumblies kun je ook bij Emté kopen.

Ja ja de Emte…
hihi weer zo’n winkel waar ik nog nooit van gehoord heb!
En Hoogvliet…ook niet bekend

Ik kom werkelijk van een andere planeet geloof ik!

Maar goed, ik ga vanmiddag naar de kruitvat, die hebben we dan weer wel en zal eens even een proefpakketje halen en op de terugweg langs de Jumbo voor de Bumblies luiers, ben benieuwd. De ervaringen zijn idd erg wisselend, dus toch maar eens wat verschillende dingen uittesten.

Oja, gisteren ging alles dwars langs de Pampers…daar gaat mijn wijze les!

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 01 Jun 2010 13:38:44

Zeker weten dat je niet een maatje te groot had gekocht? Als je van pampers bijv altijd maat 3 had wil dat niet zeggen dat dat voor Huggies ook geldt…Maar dat zul je bij het omdoen vast wel gezien hebben denk ik, of de luier goed zat…