Wij zo voor de 1e keer nw schoenen gaan kopen

tot nu toe, had ik ongeveer 2 kratten met schoenen, of gekregen bij haar geboorte of van haar 1 jaar oudere nichtje gekregen…
de winter heeft ze op uggs gelopen,maar zaterdag gingen wij ff bij mijn schoonloeders huis kijken want dat zijn we aan het leeghalen, schoonbroertjes had frietjes gebakken de avond daarvoor, gewoon in een pan met vet,en die stond in het hoekkie van de keuken… en ja hoor, daar ging mevrouw vol in staan, dus uggs helemaal onder het vet, en haar broekkie… handig ! (ja het is natuurlijk een huishouden wat geen rekening houdt met ondernemende peuterkes…) dus we hebben haar lange sportsokken van mijn schoonbroertje aangetrokken want ik had geen broekkie bij, de uggs zijn echt helemaal naar de haaien, en nu heb ze alleen nog een paar adidasjes, die haar passen dus ga vandaag…maar ff speuren naar nwe schoenen…

Pippy is geboren 17.07.2009

Dus als ik het goed begrijp heeft die klein mop alleen nog maar op schoentjes gelopen die eerder door een ander kindje gedragen zijn?

Dat is toch heel slecht voor de voetjes? Kan wel schattig en makkelijk zijn om schoenen van een ander te gebruiken, maar het is niet goed voor groeiende voetjes.

Groetekes, Sje

nee dr uggs waren nieuw !
bovendien heb ze nergens last van want ze loopt als een tierelier! harder dan mij anyways

@ Sje, dat schijnt volgens mijn Cb achteraald te zijn. het maakte niks uit zei ze, zolang de zool maar flexibel was. Moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alleen maar nieuwe heb gekocht, en de tweede handse niet heb gebruikt. Was voor mijn gevoel toch prettiger, maar dit is wat de CB arts mij vorig jaar zei toen hij net 1 was. Hoefde ook geen dure te kopen, maakte ook niks uit zei ze, et ging er pur om of de zool flexibel was, en dan was het prima.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ja maar Woezel, het gaat niet om de onderkant maar om het voetbed in de schoen. Dat kan doordat de voetjes van andere kindjes een net wat andere stand hebben, zo gevormd zijn dat het niet goed is voor de ontwikkeling van de voetjes van kindjes die die schoentjes daarna nog gaan dragen.

En daar moet je voorzichtig mee zijn. Als wij nou elkaars schoenen zouden gaan dragen loopt dat ook niet lekker omdat onze voeten anders zijn. Zo werkt dat bij schoentjes van die kleintjes ook.

Groetekes, Sje

@Sje, ik begrijp je helemaal , en dat is dus ook de reden waarom ik voor nieuwe elke keer heb gekozen. Vond het ook raar dat de CB arts dit zei, en vertrouwde daar dus ook niet op. Ik weet namelijk ook niet beter dan wat jij zegt, en ik wilde het risico ook niet nemen.

liefs woezel

Groot gelijk dat je het risico niet genomen hebt. Ik heb altijd geleerd: op schoenen en matrassen moet je nooit bezuinigen. Je komt jezelf anders uiteindelijk toch tegen bij de orthopeed en dan heb je veel hogere kosten!

Groetekes, Sje

We waren thuis met 11 kinderen en mijn moeder moest natuurlijk altijd best op d’r centjes letten. Maar ze zegt altijd op schoenen nooit bezuinigen. Niet overnemen van andere oid. Maar nieuw. Tuurlijk wel de uitverkoop in de gaten houden

Uiteraard! Altijd uitverkoop in de gaten houden!

Groetekes, Sje

En wanneer begint die voor de zomer schoenen weer??

Wat ik had laatst. Mijn man was schoenen wezen kopen in de uitverkoop. De keuze is dan soms wel minimaal maar er stond toch 1 paar tussen. Thuis wilde hij ze niet meer aan. Huh wat is dat nu? Ze doen zeer gaf hij aan. Dus ik (expres met hem mee) naar de schoenenmaker. Die gaf aan dat hij ze wel zal uitkloppen. Dus 2 dagen later ophalen en weer hem meegenomen zodat hij kon zien dat ze ‘gemaakt’ waren. MAAR hij doet ze NIET aan. Gelukkig kan ik ze nu later nog aan Levi geven (ze zijn nieuw ) maar wil dit drama niet weer met zomerschoenen… !!
Wat te doen? In de winkel was het prima. Hij liep er goed op, de maat was opgemeten blablabla…

Juni begint de zomeruitverkoop.

Waren dat schoenen voor je man of voor Jurian?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Mar 2011 16:33:03

Ik heb jaren bij een orthopeet gelopen vanwege voet, been en rugproblemen en die heeft mij geleerd nooit de schoenen van andere dragen en mijn nichtje pikte altijd mijn laarzen en daar kon ik zo pissig om worden omdat ik altijd mijn steunzolen ook kwijt was dan want die gooide ze in een hoek omdat ze daar niet op kon lopen. Logisch die zijn hand gemaakt voor mijn voeten. Maar nog kan ik pissig worden als iemand mijn schoenen aan zou doen. Mijn moeder snapt ook niet waarom Morgan 4 maar schoenen heeft. Om af te wisselen dat is ook goed voor de voeten. En nee het zijn echt niet de duurste maar dat hoeft ook inderdaad niet, als ze maar wel goed zijn. En geloof me met mijn problemen let ik daar heeeeel strak op

Groetjes,

Michèle

Wij kregen ook altijd nieuwe schoenen. Daar werdt niet op bezuinigd. Het enige wat we van elkaar aan kregen waren de regenlaarsen…als deze niet helemaal op waren.

Onze meid heeft vanaf het begin ook nieuwe schoenjes gekregen. Heb het eerste paar bewaard incl kassabon. Kan mooi in de bak voor later. Kan ze zien waarop ze haar eerste stapjes heeft gezet en wat die krengen kosten.
Omdat de voeten van onze meid nu ook snel groeien, heb ik nog een paar regenlaarsjes staan die ze misschien 4 x heeft aangehad. Misschien kan de tweede deze wel weer aan

Nog een vraagje…onze meid wordt over een paar weken 2 jaar. Wat is beter? Voor de zomer naast haar schoenen een paar sandalen of slippers??

Gr

quote:
Onze meid heeft vanaf het begin ook nieuwe schoenjes gekregen. Heb het eerste paar bewaard incl kassabon. Kan mooi in de bak voor later. Kan ze zien waarop ze haar eerste stapjes heeft gezet en wat die krengen kosten. Omdat de voeten van onze meid nu ook snel groeien, heb ik nog een paar regenlaarsjes staan die ze misschien 4 x heeft aangehad. Misschien kan de tweede deze wel weer aan

Kleine tip. Kassabonnen vervagen, kopieer hem even op gewoon A-4 als je hem wilt bewaren want anders ziet ze er niks meer op later

Groetjes,

Michèle

@michele, Bo heeft 1 nette paar schoenen, 1 paar schoenen om lekker te ravotten in het zand of bos, een paar pantoffels met harde zool en een paar gymschoenen voor de peuter gym. Hij heeft dus ook veel afwisseling, en vind ik zelf ook leuk. De nette schoenen zijn altijd wel duur (zo rond de 70/75 euro) maar de schoenen om te ravotten waren 20 euro en de gymschoenen 10 euro en de pantoffels 10 euro dus bij elkaar 4 paar voor 110 euro. Das voor 4 paar niet veel. alsje ecter elke 2 maand moet doen, dan wordt het minder leuk, maar goed, vind het ook belangrijk dat hij goede schoenen heeft en afwisseling. (vind ik zelf ook leuk, die afwisseling)

liefs woezel

morgan heeft inderdaad 1 paar Dr visser (25 euro), stoer maar toch netjes, 1 paar laarsjes (25 euro) leuk onder rokjes, 1 paar hello kitty gympen (16 euro) zo stoer en toch zo schattig, een paar regenlaarzen (9 euro) en 2 paar slofjes (1 thuis 1 kdv a 5 euro per paar) dus ik kom ook op ziets of zelfs iets minder geloof ik. Maar ik draag inderdaad ook neit altijd hetzelfde.

Groetjes,

Michèle

@Michèle
goeie tip…zal hem vanavond direct kopieeren. Zonde als die bon zou vervagen en ze er over een 20 jaar niks meer van kan lezen. Thanks

Geen dank. Ik doe het overigens ook met bonnen die garantiebewijs zijn

Groetjes,

Michèle

Nou voor 54 euro mag ik toch hopen dat er een goed voettebed in zit, man ik koop er 3 paar stiletto’s voor als het moet !

maar goed ze is erg content met haar nieuwe jordanpatta’s

Ik heb idd altijd gehoord dat je schoentjes nooit voor een 2e keer een ander kindje moet laten dragen. Wij kopen dan ook de schoentjes voor Tim altijd nieuw en van een goed merk. Helaas zijn ze af en toe verschrikkelijk duur, maar goed idd wat Sje zegt. Beter nu wat meer betalen dan het geld later kwijt zijn aan de orthopeed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie First Birthday tickers