Wij vandaag op gesprek zijn geweest op school?

Als je erover nadenkt is het toch eigenlijk hartstikke belachelijk dat zoiets gezelligs en ontspannen als een basisschool zo ongeveer hermetisch afgesloten moet zijn tegenwoordig vanwege die gestoorde gekken die in de afgelopen jaren de voorpagina’s van de kranten hebben gehaald?!

Triest dat die onbevangenheid die in onze jeugd nog zo normaal was al zover verdwenen is.

Groetekes, Sje

@Sje : dat is ook te gek voor woorden! trouwens het plein is niet open, er zit wel gewoon een hek omheen zodat sowieso de kids niet op straat kunnen schieten. ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat voor aangepaste sloten ze dan hebben wat ze vertelde.

Wij gaan dus naar een RK school maar (hoe ik het vroeger heb meegemaakt) alleen met kerst, pasen en van die speciale dagen werden er wat dingen verteld en kaarsjes e.d aangestoken en kregen we paasbroeed, kerstkrans etc.
Door het jaar heen werd er bijvoorbeeld niet gebeden ofzo.

Aaron gaat straks ook naar zo’n school (niet dezelfde) maar er zit vanalles op van pimpelaaprs tot wit zeg maar.
Ik heb zelf het idee dat er de laatste jaren niet veel meer aan het geloof word gedaan omdat er veelal ook moslims opzitten die niks met het RK geloof van doen hebben.

Ik heb voor de school gekozen 1e: dichtbij en 2e hij is zo opgepimpt tijd geleden dat hij er gewoon leuk uitziet. (of ben ik nou heel naief als ik daarom mijn kind daarheen breng)? ten 3e het is de buurtschool en ik wil dat Aaron de kindjes in de buurt kent en geen buitenbeentje is.

Gr, Danielle

quote:
Aaron gaat straks ook naar zo'n school (niet dezelfde)

Leuke school is dat!!! (Althans, wat ik me ervan herinner!)

Groetekes, Sje