Wij vandaag op gesprek zijn geweest op school?

@Maliwamamajada: nee ik weet nog niet zeker dat het deze school wordt, we zijn in de buurt naar een paar scholen aan het kijken en 1tje is al afgevallen. Hier hebben we dus bijna gesprek en daarna nog bij 1 of 2 andere scholen… ik wil gewoon een goede keus maken en weten dat ik er alles aan gedaan hebb om goede info te krijgen.

want de school regels en manier van lesgeven en alles…moet wel aansluiten op onze opvoeding EN op hoe hoe Rico in elkaar zit. Ik heb er niks aan om een hele losse school te hebben, maar ook niet om een hele strenge school te hebben. ik heb een school nodig waar het kind centraal staat en niet de leerstof. een goede leerstof is uiteraard ook heel belangrijk, maar ik vind het belangrijker in Ricco’s geval dat het kind centraal staat. en dat ze extra aandacht besteden als dat nodig is. en zo nog veel meer dingentjes

maar wat bedoelde jij met deeltijd over die leraren? ik snap m niet helemaal.

Gewijzigd door - MamavanRico op 18 Aug 2011 16:40:39

Deeltijd, is dus dat ie bijv. 3 dagen de ene juf heeft, en 2 dagen een andere. Die combi is vrij standaard denk ik. Maar het gebeurt op sommige scholen misschien ook wel dat ze 4 juffen in de week hebben… en das best verwarrend voor die kindjes denk ik.

N. heeft in de kleuterklas altijd 2 vaste juffen gehad, (3 dagen en 2 dagen) en voor vormingsonderwijs (godsdienst en normen&waarden zeg maar), 2x per week is dat een andere juf. Hij had dus eigenlijk ook 3 juffen en dat vind ik best veel…

Maar helaas heb je dat dus bijna overal. Nu in groep 3 krijgt hij ook 2 vaste juffen, en van 1 van die juffen dan ook vormingsonderwijs, maar voor gymles en schoolzwemmen hebben ze dan wel weer andere leerkrachten…

Ja iid Inge ik bedoel wat Suszje schreef! Als een kind elke dag van de week een andere lerares/leraar heeft, word het een beetje moeilijk denk ik! Daar zou ik zelf wel moeite mee hebben. Succes met het vinden van een school!

Ik heb niet alles gelezen maar ik wil van jullie eigenlijk ook wel weten of jullie een voorkeursschool hebben of gewoon de buurtschool bezoeken.

Wij hebben hem gewooon ingeschreven bij de buurtschool zodat ie straks lekker alle kindjes kent en binnen en minuut op school is.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat het mij niet veel uitmaakt wat voor school het is…ik bedoel Montesorie, vrije school, RK school, jenaplan etc…
Ze komen in groep 8 van school af en hebben op alle scholen hetzelfde geleerd.
De onze gaat naar een RK school hierachter maar hechten jullie er waarden aan?

Gr, danielle

Maandag gaan de scholen hier open, en dan ga ik dus ook bellen voor Bo, want wij hebben een school, ander halve straat verder op, die ons wel aan spreekt. dat is een Dalton school, die dus erg reken houdt met de ontwikkeling van een kind, of die nou voor of achter loopt, en dus daar ook extra aandacht voor heeft. Dat spreekt ons ontzettend aan, en toevallig zitten de stief kinderen van mijn vriendin er ook op, en zij geeft aan dat die school hun erg bevalt.
Toeval wil dus dat als we voor die school kiezen, Bo dan bij haar stiefzoontje in de klas komt, hij zit daar nu ook bij op het kdv trouwens.
Maar dta vinden wij dus belangrijk, dat een school daar reking mee houdt. we hebben wel een tweede keus, maar de overige scholen hier in het dorp (totaal zijn het er geloof ik 7 of 8 ) lijken ons echt totaal niks. maar dan ook echt niks, en dat ligt echt aan het feit dat het bv een christelijke of katholieke school is, maar het is gevoelsmatig gewoon op dit moment dat het niks lijkt. Misschien dat als de 1e en 2e keus zouden afvallen, we dan daar zouden moeten kijken, en die mening dan veranderd, maar voorals nog gaat onze voorkeur uit naar de dalton school.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Lisa gaat straks naar dezelfde school waar Nikki op zit Dat is een openbare school. We hadden keuze uit 3 scholen, een RK school, een christelijke school en de openbare school. Ten eerste is de openbare klein en zitten er niet meer dan 14 kinderen in 1 klas (heerrrrrrrlijk!). Ten tweede zou ik mijn kind niet op een christelijke school doen, want wij geloven niet (niets persoonlijks)… Mijn zus heeft haar kinderen op die school zitten, puur omdat die dichtbij is en goed aangeschreven staat, maar dat vind ik zo schijnheilig, want als er iemand anti-geloof is, dan is het mijn zus wel (al hele discussies met haar over gehad!!!) Bovendien is mijn zwager katholiek opgevoed, nou vraag ik je :-S… En ten derde heb ik zelf op de RK school gezeten. Een prima school als je goed kan leren, maar als je dit niet kan, pies je naast de pot en wordt je weinig tot niet geholpen! Die ervaring hebben vriendinnen met hun kinderen die op die school zitten… De openbare voelde voor ons gewoon goed en Nikki heeft het daar prima naar d’r zin, wordt goed begeleid, e.d.

Ik kijk ook wel degelijk naar wat er in de buurt zit, omdat ik nu eenmaal met me handicap zit en ook de winters erbij betrek, moet te lopen zijn en indien ik dat niet megaver kan en heb geen rijbewijs.

Manlief kan hem niet wegbrengen. Ik twijfel nog tussen montesorri (dichtste bij) en het dalton. Al ga ik ook wel op de rk school kijken. Maar die lijkt me vrij groot en dat wil ik liever niet.

Liefs Michelle

Jeetje zoveel keuze, bij mijn ma in het dorp zijn er 2, allebei christelijk! Voor een bijzondere school (Jenaplan, Dalton of Montessori) moet je al gauw 10-15 km verder zijn!

Het ging super!
de scholen zitten niet op slot ivm brandveiligheid, Maar de kids gaan met de kleuterjuf naar buiten en moeten bij haar blijven tot de mama bij het kind is.
Verder staat zowel het kind als de leerstof centraal, stel een kind kan niet zo goed bijblijven kijken ze welke kinderen bepaalde lesstoffen moeilijk vinden. die worden dan in groepjes onderverdeeld, dus de kindjes die het juist heel goed oppakken worden in een groepje gezet en worden aan 1 tafeltje gezet met moeilijkere opdrachtjes, en de kids die het wat moeilijker vinden krijgen wat makkelijkere aangepaste leer/werk opdrachtjes.
verder nog het 1 en het ander maar dan ben ik straks nog nie tklaar met schrijven. maar het beviel ons heel goed. het is er heel netjes en hygienisch, echt heel luxe zelfs!! dat hadden wij vroeger zo niet We hebben de schoolgids meegekregen en nog wat formulieren en boekjes. dus die gaan we straks nog even doorlezen. maar tot nu toe zeggen we bijna ja

Super!
Bijna jammer dat t nog zo lang duurt? Hihi

Gaan jullie binnenkort nog op andere scholen ook kijken?

misschien nog op 1 school, dat is het laatste wat hier zit wat we bekeken hebben zeg maar (in de omgeving) maar dat is een christelijke school en hanteren weer dingen waar ik weer wat minder mee heb. en ik ben nu bezig met de schoolgids doorlezen. het is echt boekwerk! en eigenlijk… is het een school waar wij zoiets bij hebben: wat willen we nog meer… snapje?
Rico wil persee terug naar die school, hij zeurt al de hele dag

Min punt vind ik de deur die open is. Iedere gek kan dus zo binnen?

Liefs Michelle

quote:
de scholen zitten niet op slot ivm brandveiligheid, Maar de kids gaan met de kleuterjuf naar buiten en moeten bij haar blijven tot de mama bij het kind is.

Maar elk willekeurig persoon kan dus door de dag heen zo in en uit lopen?

Groetekes, Sje

Oh ik zie nu pas dat Michelle en ik dezelfde vraag gepost hebben.

Ik zou een school afketsen alleen al om die open deur. Net wat Michelle schrijft: iedere gestoorde gek kan zo naar binnen lopen?!

Wat brandveiligheid betreft hoeft die deur niet open te zijn. Bij ons zitten op alle deuren die toegang geven richting lokalen van die sloten waar je alleen maar met zo’n grijs ding naar binnen kunt wat aan een sleutelhanger hangt. Alle leerkrachten en anderen die op school werken hebben zo’n ding.

En als je niet zo’n ding hebt, bel je bij een van die deuren en dan komt de conciërge je binnen laten. Als je een goede reden hebt om binnen te moeten.

Naar buiten (dus het gebouw uit) gaan die deuren altijd open, dus bij brand kan iedereen zonder problemen naar buiten vluchten. En zodra er brand is, schieten die sloten van de deuren dus hulpdiensten kunnen zonder problemen naar binnen.

Prima geregeld hier.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Aug 2011 20:20:04

Allebei de scholen die ik op he oog heb, zijn indd ook op slot. Brr vind het een eng idee dat iedereen zo binnen zou kunnen.

Liefs Michelle

Bij Seth hebben ze inderdaad ook een deur die niet aan de buitenkant, maar wel aan de binnenkant open kan.

Fijn dat de school goed voelde, want dat is heel belangrijk!

Liefs, Anne

Wat fijn dat het een goed gesprek is geweest en de school goed voelt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

ze zei dat ze aparte sloten hadden, eigenlijk geen idee wat dat inhield ik had niet eens nagedacht over gekken die binnen komen lopen maar idd dat moet dus blijkbaar wel zo. Ik zal dat nog wel even navragen, maargoed op de andere 2 scholen zit er ook geen slot op zeiden ze in het gesprek dus wat dan, maar niet naar school?

Gewoon vragen of ze der lesje nog niet geleerd hebben. En aankaarten dat bij de meeste scholen toch echt geen vreemde naar binnen kunnen.

Liefs Michelle

ja ik ga het zeker nogmaals aankaarten, en ja het gebeurd natuurlijk niet overal maar ik ben het ermee eens dat ze ook op zoiets voorbereid moeten zijn in deze eeuw
maargoed doen ze het niet kan ik m moeilijk niet laten gaan. de concierge zit meteen bij de ingang en ze houden ook daar het hele plein in de gaten wie er op komt.