Oh wat spannend. Leuk hoor!
Vraag in elk geval hoe het zit met de veiligheid. Dus bijv: Kan iedereen zomaar het gebouw binnen lopen tijdens schooltijd? Hier is de hoofdingang open, maar de tussendeur naar de klassen toe wordt alleen maar geopend na contact met de concierge of iemand van het leerkrachtenteam.
Worden de kinderen gewoon op het schoolplein losgelaten einde schooltijd of let de leerkracht mee op of alle leerlingen wel opgehaald worden door bekenden?
Hier kijken de leerkrachten van de kleuters bijv. eerst of een ouder op het schoolplein staat en dan pas mag het kindje de klas uit. (de kleuterklassen hebben schuifpuien die op het schoolplein uitkomen).
Klinkt heel paranoïa, maar je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Vraag bijv. ook naar het pest-protocol, hoe de overblijf verloopt (indien van toepassing), hoe communicatie met voor- en naschoolse opvang verloopt.
Zo stond mijn neefje laatst gewoon op het schoolplein te wachten op mama, terwijl hij eigenlijk die dag naar de nso moest. Hij had een invaljuf en toen mijn neefje zei dat hij opgehaald werd door mama, geloofde ze dat, terwijl er op de lijst stond dat-ie die dag naar de nso moest. Heel slordig van die juf! Ze had de nso moeten contacteren!
Het is dat ik langs die klas kwam en hem daar zag staan, anders had dat mis kunnen lopen.
Dus communicatie tussen die opvang en school is erg belangrijk.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 12 Aug 2011 18:40:15