Ronduit belachelijk ik heb hem het volgende geschreven,
Ik laat jullie zien wat ik erover denk
Aan een eenzame zieltje
Quote:
"… een kindje te mogen krijgen". Het klinkt allemaal zo lieflijk, zo breekbaar.
Wel beste Jan Verhees, jou mening klinkt ook o zo goddelijk alsof jij het enig engeltje bent hier op aarde.
Ten eerste wilde ik je feliciteren met je stunt, ik begrijp dat een mens zich kan vervelen, maar nooit gedacht dat er mensen waren zoals jij die dan zo een dingen gaan verzinnen om reacties uit te lokken om zo hun verveling weg te nemen. (en hun mailbox te vullen)
Nu ja jij bent dus een levend voorbeeld zeg maar,en ik laat je jou (zielig)leventje maar leiden……
Quote:
Maar dat kindje, beste Christa, dat is op het vlak waarop jij samen met je partner bezig bent een volwaardige Mens met volwaardige Rechten.
Daar heb je gelijk in, dat volwaardig mensje heeft haar rechten en die vervullen de twee mama’s ook.
Een kind heeft recht op een stabiele gezinssituatie en maakt niet uit of die taak door twee papa’s, twee mama’s of een mama en een papa wordt voldaan. Zolang er maar sprake is van continuïteit en een goed sociaal netwerk binnen het gezin.
Quote:
Jullie gedrieën hebben aan dat B-E-E-L-D dat dat dochtertje van God mee in haar geest en genen heeft gekregen, getornd en gerommeld
Dus je beweerd dat HETERO – zijn in de genen zitten van de mens, dat we van god hebben gekregen,……wat is er dan gebeurd heeft hij dan(volgens jou)”onvolmaakte” mensen (holibi’s) geschapen? Maar hij heeft de mens toch naar zijn evenbeeld geschapen toch??
Denk daar maar eens over na!
Quote:
zij gaat later vragen stellen. Waarom twee moeders?? En waarom mocht ik niet in Liefde gemaakt worden??
Ja elk kind heeft een fase waarin die vragen begint te stellen, hoort bij de ontwikkeling, dan is het dan aan de ouders om deze vragen te beantwoorden, in een alle gezinnen komt het voor en dat zullen deze ouders ook doen. Een koppel met een kinderwens begint daar niet zomaar aan, die denken en bekijken hun situatie en bereiden zich intens voor, hier is dit ook het geval en weten wat er hun te wachten staat. En wat liefde betreft, haar ouders geven haar alle liefde dat een kind nodig heeft. Dat kind is uit liefde gekomen. Trouwens een kind krijg je niet zomaar, is toch een geschenk van god niet? Als het kind er is is het omdat het zo moest gebeuren met de wil van god! Zoniet was er dan nooit geen kind ….
Nog iets dat kind is vrij in het maken van haar eigen keuzes later, zoals bij haar sexualiteit. Dus ik weet dat er daar niks fout aan is. Er is trouwens nooit bewezen dat kinderen van homo-koppels automatisch ook homo worden, bij hetero’s telt die regel toch ook niet???
Elk willekeurig heterokoppel kan zonder problemen in een dronken bui een kind verwekken,
Is dat dan uit liefde gemaakt???
Wat ik nog wilde toevoegen is dat je niet zo hoeft te reageren op een verhaal van een ouder, wijs je medemens niet zo onrespectvol met de vinger en zeg hem niet dat hij slecht is, als je niks te doen hebt….werk dan aan jezelf….werk genoeg!!!
groetjes van Samya ,mama van Alyssa