Wij financieel ook ineens even in de put zitten

Gelukkig alles nu weer in orde

Gewijzigd door - goudvisje20 op 21 Jun 2011 14:04:43

he gets meid ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt.
probeer evt. ook voor de huur een regeling te treffen, als je dat dan beide in termijnen kan doen is het wellicht wat beter te overzien. en ik zou de NEM toch gewoon nog een keer bellen dat het je gewoon niet gaat lukken in 4 maanden maar dat je het bijv. wel in 6 of 8 maanden zou kunnen doen.
meestal werkt het wel als je zelf ook met een optie komt om het op te lossen, wie weet.

sterkte meid!

liefs,
Rinske

pff meid kan me goed voorstellen hoe je je voelt, ik kreeg van de week een blauwe envelop pff gruwel alleen al als ik die envelop zie.

nu blijkt dat er iets mis is gegaan met de aanslag van 2008 en dat ik flink kan trug betalen, stond nog niet hoeveel het zou zijn maar ik heb toendertijd bijna 2000 euro trug gekregen dus sta nu te bibberen als ik de postbode zie aankomen.

before you judge me, try hard to love me

Wat naar! Is die 350 euro echt alleen de eindafrekening of is het een boete omdat je je contract opzegt? Of misschien deels een boete? Wij zijn ook net overgestapt naar Eneco (we zaten bij Essent) en Eneco betaalt de eventuele boete die je oude energiemaatschappij aan je oplegt. Dus zorg even dat je dat goed hebt gecheckt.

Gatverdarrie, het is echt niet tof. Ik hoop dat je toch een betere betalingsregeling kan treffen (nog een keer bellen, de aanhouder wint!) en dat je deze zorgen snel achter je kan laten.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

oooch ja dat is een leuk grapje
ik heb het niet met de NEM meegemaakt maar met Oxxio. ik betaalde duurder aan gas afgelopen jaar dat terwijl ik het jaar ervoor 50 euro terug kreegn. ik heb echt niet meer gas verbruikt hoor maar TOCH een rekeninb van 340 euro van hen. en wij mochten er ook maximaal 4 keer over doen. + DAT JE AL aan je gas betaald elke maand kwam er dus nog 85 euro per mnd bovenop.
achterlijke mensen.
ik ga dus in juni overstappen naar of de nederlandse energie maatschappij OF naar Energie direct. zij betalen de boete die ik dan nog aan oxxio moet betalen van het eerder opzeggen van mijn contract.
ik snap dus helemaal hoe je je voelt, wij zitten er ook mee op het moment. ik weet niet hoeveel inkomen jullie samen hebben maar wij dus heel weinig. ik neem aan jullie ook niet heel veel anders zou het bedrag ook een minder probleem zijn…
ben in ieder geval blij dat je de belastingdienst niet op je nek hebt.
misschien kun je het ergens lenen (ouders desnoods) en maak je het in een half jaar naar hun over ofzo? van het vakantiegeld of wat dan ook…het moet toch betaald worden helaas…

OH die NEM zijn viezerikken, ze hebben tot twee keer toe mijn opa opverschreven terwijl ze wisten dat hij Alzheimer heeft. En ik hoor van iedereen hoe goedkoop ze zijn NOT. Ik zit al jaren bij Eneco naar volle tevredenheid. Ze zijn bij mij ook geweest omdat ineens indereen in de straat overstapte, maar wij niet hoor. Ik hoop dat jullie eruit komen enne informeer eens of er meer mensen gedupeerd zijn en informeer ook de consumentenbond of zoiets misshien kunnen zij je helpen.

Groetjes,

Michèle

@Inge: de Nederlandse Energie Maatschappij is de NEM waar Goudvisje het over heeft Die dus niet kiezen!

Ik zag het idd al in de vergelijkingen die ze steeds maakten in de advertenties… de vaste kosten zijn heel hoog, daarom ben ik ook nooit overgestapt… Ben sowieso nog nooit overgestapt, ben heel tevreden met Essent en Dong…

@Goudvisje: Balen zeg, zo alles in één keer en ja, het is een hoop geld waar je idd wat anders mee had kunnen doen! Goed dat je probeert alles in termijnen te doen, het is ff een paar maandjes moeilijk, maar dan ben je er wel vanaf! Sterkte!

ooohw hahahaha SORRYYY ik had geen idee dat de NEM de nederlandse energie maatschappij is. hihi! wat dom. hoezo blonde cellen
oke nouja dan ga ik daar niet heen dan ga ik wel naar Energie direct. mijn broer zit daar ook en krijgt al 2 jaar geld terug
maar goudvisje dat is dan heel erg zuur ja… ik weet niet wat jullie netto in de mnd hebben maar wij hebben beide momenteel het minimum inkomen en dat kan samen toch wel gelijk zijn met wat jouw vriend alleen verdiend. ik snap je dus. je kunt die shit niet erbij hebben… ik vraag me wel is af: waarom kan ik niet gewoon werken en dan veel verdienen zodat ik OOK eens naar een ver land op vakantie kan of mezelf verwennen met kuuroorden.
ik ga er trouwens wel heen over 2 weken maar dat is gratis

goh ik schrik me echt lam
moet je deze link is doorlezen!

http://www.energieleveranciers.nl/nederlandse-energie-maatschappij/beoordelingen

klopt helemaal, dat van het telefonisch aanstellen is al zowat vanaf het begin, echt schandalig gewoon.

Het mooie was dat ze hier van de week voor de deur stonden met het mooie verhaal dat ik zeker nog 30 euro per maand minder zou betalen.
alleen deden ze het wel voorkomen dat het via de gemeente was en ze dus niet namens de NEM waren. op dat moment zelf had ik geen tijd en zei dat ook, toen gaf hij dus aan dat ik het ook via internet op kon zoeken (balend natuurlijk) het is dan de website nederlandenergie.nl geloof ik. en toen zag ik dus gelijk dat het om de NEM ging. ze zeiden het op zo’n manier dat er door onze straat een leiding loopt met groene en grijze stroom en dat ik dus alleen voor het grijze stroom betaal waardoor ik dus meer zou betalen dan nodig en dus recht zou hebben op een subsidie (dit is wat er letterlijk gezegd is). in eerste instantie dacht is ‘zo dat zou lekker zijn, 30 euro per maand terugkrijgen’ en toen dacht ik dus gelijk aan mijn ervaring met de Nuon, wat ik dus ook tegen hem zei en er dus voor bedankte en dat ik het nog wel op zou zoeken op internet.
hij droop behoorlijk balend af kan ik je zeggen

liefs,
Rinske

@hanna; maar als je dan op alle leveranciers klikt he kun je dus ook meningen lezen over andere… maar ik vind dat er overal wel veel negatief staat.
ik heb nu oxxio en moest dus 340 ofzo terug betalen teerwijl ik ZEKER weet dat ik niks meer verbruikt heb. ja heel weinig dat is te zien op ons verbruik… maar ik kreeg vorig jaar geld terug van het gas en ik heb toch mijn voorschot bedrag verhoogt omdat gas IETSJE duurder zou worden. en toch moest ik nu 340 terug betalen en niemand weet de verklaring.
ik ben daar echt PISSIG over!!

ja ik heb dat nagekeken zij zeggen zelf ook dat ik niet heel veel meer verbruikt had en eerst telefonisch zei dat kereltje (klonk jong haha) dat ik hooguit 40 moest bijbetalen zoals hij het zo kon zien. en dat vond ik al raar omdat ik al meer betaalde dan het jaar ervoor en toen wat terug kreeg…
maar daarna beweerde ze toen ik die eindrekening kreeg dat zij een keer de meterstanden zelf hebben geschat. en dat is helemaal niet zo want ik heb het elk jaar doorgegeven. ik ga daar een klacht over indienen denk ik…alsnog

Ik kreeg ze toen aan de deur. Heel verhaal terwijl ik zei niet geintereseert te zijn, wilde de deur dicht doen maar zette letterlijk zijn voet ertussen. Gezegd dat gvd zijn poten tussen mijn deur vandaan moest halen omdat ik anders de politie zou bellen. Begon hj een heel zielig verhaal dat als ik niet zou inschrijven bij hem hij geen provisie zou krijgen en dus geen geld. Dus ik zeg jou probleem moet je een echte baan zoeken. Alleen toen begonnen ze net en kende niemand de ‘gevaren’ en risico’s van de NEM. Maar ik ben wat dat betreft een gewoonte diertje. Als iets bevalt blijf ik hangen, das met mijn gas en energie leverancier en mijn mijn (zorg)verzekeringen en bank ook zo. En ik ben altijd bereid om iets extra te betalen voor goede service.

Groetjes,

Michèle

Jeetje meid, wat beroerd voor jullie!

Wij hebben gelukkig al van mijn ouders geleerd altijd de kleine lettertjes in het ellenlange, ontzettend saaie verhaal van de contracten aan aanbiedingen te lezen. Mijn ouders hebben ook al een keer zo’n grap gehad wat ze uiteindelijk bijna 2000 euro gekost heeft…

Wij zaten eerst bij Nuon en betaalde zo’n 50 euro per maand, toen zijn we vorig jaar Januari overgestapt naar Eneco. Daar betalen we nu 21 euro per maand en we hoefden niets bij te betalen dit jaar! Wij zijn er erg tevreden over…

En daarbij, ik heb iets tegen Maurice de Hond. Als die al reclame gaat maken voor zo’n maatschappij… Dan hoef ik al niet meer!

Maar voor jullie blijft het klote!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@Marmama: 21 euro??? en daar zit alles bij?!
ik betaal aan oxxio 136 euro en daar zitten de transportkosten via essent (enexis nu ofzoiets) en alles zit er verder bij. hoe zit dat dan bijjulllie wij wonen in een appartement en verbruiken echt niet zo veel.
dus Eneco he…hmmm ik zal daar is over nadenken,
iemand nog ervaring met Energie Direct?

21 euro geloof ik haast niet, dat is wel heeeel weinig.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heb de reacties niet gelezen, maar wat balen zeg!

Babykamer en kinderkamer hoeven echt niet veel te kosten trouwens. Als je een beetje neutrale babykamer voor Sylvie had, kun je met een paar accesoires echt een heel nieuw kamertje maken met een eigen karakter. En kijk eens op marktplaats voor kinderkamermeubeltjes. Heel veel leuk spul voor weinig. Geldt ook voor wagens.

Die energiemaatschappijen zijn echt oplichters! Ik zit bij Greenchoice en ben er heel blij mee. Kwam Eneco aan de deur met het verhaal dat Greenchoice deel uitmaakt van Eneco dus dat ik het contract om kon zetten onder dezelfde voorwaarden voor het milieu. Nou heb ik even bij Eneco gewerkt en veel onderzoek gedaan voordat ik overstapte naar Greenchoice, dus die gast even vertelt dat ik weer dat dat niet waar is en daarna gamaild naar zowel Eneco als Greenchoice. Zo weten ze ook wat er aan de hand was. Greenchoice garandeert dat er geen achterlijke hoge bonussen worden uitgekeerd aan de directie, staat allemaal openbaar online.

Hoop dat jullie er weer uitkomen, kop op meid!

misschien alleen aan stroom? enkele meter? ik heb een enkele meter en betaal aan oxxio dus 136 totaal met transportkosten etc. en dat vind ik eigenlijk veel aangezien ik eerst 115 totaal betaalde en 300 terug kreeg van het stroom en 40 oid van het gas ik weet niet zeker meer maar we kregen veel terug en nu moest ik ineens van zowel stroom als gas bijbetalen klopt van geen kant. stroom kan ik inkomen aangezien we een stroomfretende droger hebben (ding eruit geketst hij was weer stuk)

@iedereen die verbaast is over de 21 euro per maand: misschien had ik erbij moeten vermelden dat wij idd geen gas hebben…
We betalen dus alleen voor stroom.

Daarbij betalen we wel aan Nuon ook nog vastrecht, maar dat is net aan 10 per maand erbij, dus omen we alsnog op 31 euro per maand uit…

Ik wist niet dat gas nog zo duur is!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

huh maar hoe kook jij dan en hoe kom je aan warm water? als je geen gas hebt?
idd maar die vastrecht en alles zit er bbij mij bij
ik betaal dus 6 euro meer aan stroom (in een appartement nog wel pff) en dat is veel. onze droger ging dus stuk en we hebben bbesloten deze niet te laten maken want het is een stroomfreter
die 6 euro betalen we wel gewoon extra…krijg ik tenminste is wat terug gromm!!