Wij financieel ook ineens even in de put zitten

@ inge Marmamma heeft waarschijnlijk alles elektrisch. Mijn HR is ook elektrisch en als je dan ook elektrisch kookt heb je geen gas nodig. Nadeel is alleen dat als je een stroomuitval heb je zwaar om handenzit want je kan niks meer dan.

Mijn vader heeft het overigens gepresteerd met GAS en Elektra een rekenening van 24 euro per maand te hebben maar die was eigenlijk nooit thuis en als hij thuis was dan had hij 1 spaarlamp en een radio aan. Hij had toen geen tv, geen koelkast, geen wasmachine en noem maar op. Het heeft hem ook bijna zijn uitkering gekost omdat ze dachten dat hij een zwerver was. Gelukkig is dat toen goed gekomen, maar het kan dus wel

Wij betalen bij eneco trouwens 102 euro per maand. En als ik ze bel zijn ze altijd erg verbaasd dat wij er gewoon wonen

Groetjes,

Michèle

ja maar als je een gezin hebt en alles electrisch hebt… snap ik nog niet hoe je aan zo’n laag bedrag komt.
en ik snap niet hoe water warm wordt zonder gas…

31 euro is idd heel erg weinig… wij betalen 70 euro voor electriciteit en 81 euro voor gas… nou hadden we wel een LCD tv die erg veel energie slurpte en nu dankzij de geweldige service van Micro Elektro (nee ik heb geen aandelen ) hebben we nu een LED die 40% zuiniger is! De tv staat hier heel vaak aan, ook al kijkt er niemand… eigenlijk zonde maar is er zo ingeslopen…

hahaha yavahn hier idemdito hoor, toevallig
maar leg is uit van die 40% korting op led??? wij hebben een plasma scherm damnnn maar mn laptop is wel led YEAHH

Jeetje meis wat vervelend zo’n eindafrekening.

Ik hoop echt dat jullie wat kunnen regelen met betalingstermijnen en dat jullie alles snel weer op orde hebben.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

@ allemaal:

Oke, ik ga het, met behulp van mijn man, proberen uit te leggen hoe wij aan warm water komen en onze finacieen wat betreft stroom en water zitten.

Wij hebben dus alles elektrisch: van Eneco (21 euro) + vastrecht van Nuon (17 euro) = samen 38 euro
Wij krijgen warm water van Stadsverwarming: (70 euro), via een waterleiding krijgen wij direct warm water wat verdeeld word naar de kranen en radiatoren.
Dus als we dit bij elkaar optellen allemaal, komen wij ook uit op 110 euro per maand voor stroom en verwarming.
Wij zijn dus ook niet goedkoop uit als ik, en jullie dachten…

Maar wel grappig dat zo’n topic je daar dan bij stil doet staan…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

He jakkes wat een rotsituatie Ik hoop maar dat jullie er snel weer bovenop zijn!
Gelukkig dat je niet nu meteen alles aan hoeft te schaffen voor de baby he, je hebt nog even tijd, dus neem die ook!

Nog even over het energieverbruik,
Hangt natuurlijk een beetje van het type droger af, maar wist je dat als je niet een heel superzuinige hebt, een droger ruim 1euro per droogbeurt kost?!
Als je die elke dag gebruikt kun je daar dus alvast flink op besparen. Heb je nu op dit moment natuurlijk niks aan… Maar zou misschien wel mede jullie hoge eindafrekening kunnen verklaren… want waarschijnlijk was je veel meer sinds Sylvie er is.

Ik gebruik mn droger eigenlijk nooit meer sinds we verhuisd zijn… we hadden in huis geen ruimte, dus staat ie in de schuur. Tja bij mooi weer hangt de was natuurlijk buiten, maar als het regent ga ik echt niet naar buiten om mn wasje in de droger te gaan doen hahaha. Dus dan hangen we het maar binnen.
Hij doet het trouwens niet meer ook geloof ik. Ik had laatst een wasje waarvan ik iets snel nodig had, dus dacht m even te gebruiken, maar ging nogal knetteren in het stopcontact dus maar weer gauw eruit getrokken.
Helaas is sinds die verhuizing wel het energieverbruik bijna verdubbeld… maar dat komt omdat we vanuit een tussenwoning in de stad (met marrokaanse buren die veel stookten hahaha) zijn verhuisd naar een heel oud (weinig geïsoleerd ) vrijstaand huisje in de polder. Dus op zich wel logisch.

Nou leuk hè zo`n eindafrekening…

hier ook… wij zitten al jarig bij Electrabel… (eerder Cogas).

Vorig jaar betaalden wij 155 euro( Gas en Electriciteit… kregen geld terug… dus hebben ze ons terug gezet naar 135 euro… Nou moeten we opeens 366 bij betalen…
Nu hebben ze ons gezet op 171 euro…

wat een bedragen zijn het joh… Het Gas is duur geworden, want wij hebben in vergelijking met andere gezinnen weinig verbruikt…

Liefs, Melanie

quote:
ja maar als je een gezin hebt en alles electrisch hebt... snap ik nog niet hoe je aan zo'n laag bedrag komt. en ik snap niet hoe water warm wordt zonder gas..

En ook voor Suzje… hoe werkt jullie waterkoker dan en koffiezetapparaat???

Groetjes,

Michèle

@Goudvisje: Dat zijn zeker hooge bedragen… dat kun je wel zeggen ja…

Moet ook heeeeeeel eerlijk toegeven dat ik geen kou wil lijden thuis, en graag met mn kids en met Chris heerlijk wil douchen… Grootgebruikers dus… maar altijd binnen het gemiddelde…

Liefs, Melanie

Ik vind de bedragen ook wel erg hoog allemaal, wij zijn, geloof ik, met onze 110 euro alsnog goedkoper uit dan de meeste hier…
En wij hebben maar 1x 60 euro moeten bij betalen in het jaar dat Luka geboren is.

quote:
quote:
ja maar als je een gezin hebt en alles electrisch hebt... snap ik nog niet hoe je aan zo'n laag bedrag komt. en ik snap niet hoe water warm wordt zonder gas..

En ook voor Suzje… hoe werkt jullie waterkoker dan en koffiezetapparaat???

Groetjes,

Michèle

Moet zeggen dat ik ook nog nooit gehoord had van een huis zonder gas, en stadsverwarming, maar over dat water verwarmen is mijn vraag nooit geweest hoor
Ik ging er vanuit dat dat elektrisch zou gaan… Maar dan zou je toch wel weer een hogere energierekening verwachten. Maar dat heb ik me in stilte afgevraagd en niet hier op het forum. Hahah

Bij ons is het wel gescheiden, Ik geloof dat we stroom via Oxxio hebben en gas + water via Delta (de lokale energie/gasleverancier hier).
Totaal betalen we zo’n 180 per maand nu, en ik verwacht dat we dit jaar wel wat terug gaan krijgen, omdat we vorig jaar een nieuwe HR ketel hebben laten plaatsen.
De oude was een ketel uit 1980, die stond in de (vrijstaande) schuur, en de leidingen die door de grond liepen waren niet geïsoleerd…
Kortom, heeeeeel veel stoken voor jan met de korte achternaam
De nieuwe hangt in de keuken, en is tevens ook vervanging van de Boiler die ook stroom vreet natuurlijk.

Nog een voordeel hier: dubbel tarief meter! Na 23uur en in het weekend hebben we dus goedkope stroom!
Wasmachine etc. gebruiken we dus over het algemeen alleen 'snachts en in het weekend.

@ Szusje: was je dan met name in het weekend of ook 's nachts? Of wonen jullie vrijstaand?
Onze buren hebben sinds Januari ook na 23.00 uur goedkoper stroom en wassen dus 's nachts, erg leuk als de wasmachine gaat centrifugeren om 1.00 uur…
Maar ik zou al mijn was echt niet allemaal in een weekend weg kunnen werken!

Wij wonen vrijstaand en we wassen ook 'snachts.
Onze slaapkamer is naast de keuken, waar de wasmachine ook staat, maar ik wordt er niet wakker van gelukkig
Overdag vind ik het veeeel irritanter als ie aanstaat. Als je dan gezellig in de keuken zit te eten kan je elkaar niet meer verstaan
Opsparen tot het weekend lukt hier ook niet hoor. Dan hebben we ineens zo’n berg was dat we niet genoeg drooglijntjes hebben

@Szusje: ja, dan is dat goedkope tarief erg handig! Maar goed, voor ons dus niets en de buren gaan het ook weer afzeggen… Die vinden het vervelend dat hun wasmachine tot zelfs 3 huizen verderop (!) te horen is 's nachts.
Hoezo slecht geisoleerde huizen?

Vervelend zulke hoge afrekeningen!
Wij zorgen eigenlijk altijd dat we daar wat geld voor apart hebben staan, want ja… je weet maar nooit, maagoed dan moet je dat wel hebben

Jeetje, dan zie ik wel weer dat het een voordeel is om in een flat te wonen, want onze buren stoken voor ons.
Wij betalen namelijk maar 90 euro per maand.

Helaas hebben we geen verschil tussen 's nachts en overdag wassen, maarja… ik zou er ook alleen maar wakker van worden.
Wel hebben we ook een droger, maar deze draait maar 2x in de week en is erg zuinig.

Liefs, Anne

Wij hebben ook een hoog en laag tarief… na 23uur en in t weekend betaal je minder.

Maar wij zetten ook overdag wel eens de vaatwasser of wasmachine aan als t moet.
Wij wassen alleen maar in t weekend… heb ik wel direct 3wasmanden vol, en moeten we echt achter elkaar doorgaan mochten we alles op tijd schoon hebben.

Maar we houden ons er niet altijd aan hoor… moet vandaag ook nog een paar wasjes doen… onze wasmachine staat in de keuken, dus t staat niet bepaald netjes als mensen onze berg was zien liggen… hahahahaha

Liefs, Melanie

Ik heb eneco gebeld of een tweede meter zin had hier, maar wij verbruiken zo weinig (102 euro per maand) dat we het maar zo gelaten hebben.

Groetjes,

Michèle